Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 15301 til 15320 af 18958
-
Eksamensspørgesmål - hvad mens der?
ForumindlægJeg forstår ikke helt rigtig hvad det er jeg skal lave til min mundtlig matematik eksamen B på tirsdag. Her er et udpluk for nogle af spørgesmålene: 1 - Der ønskes en gennemgang af formler til beregning af areal, sider og vinkler i trekanter, herunder specielt sinusrelationerne. 3... -
Bliver jeg bortvist?
ForumindlægHej studieportalen, jeg er virkelig i en dårlig situation. Da jeg skrev min SRP brugte jeg studienet som inspiration, og jeg må indrømme at jeg omskrev en hel del. Da det gik op for mig at det nok var en dårlig ide at omskrive (jeg fandt ud af at det er plagiat) slettede jeg det og skrev det med... -
Rentes regning (terminer?)
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i morgen hvor jeg kan trække nogle delspørgsmål. Derfor er jeg ved at gennemgå dem og lave dispositioner over de forskellige spørgsmål og emner. Jeg har et delspg, der lyder: Med udgangspunkt i ovennævnte emne kom da ind på begrebet rentes rente - du kan evt. overveje fo... -
FSA Fysik
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal op i mundtlig fysik/kemi (9. kl.) på Mandag (d. 17.) og jeg synes i det hele taget at fysik/kemi er et meget svært fag! (Måske kan det have noget at gøre med at jeg indtil i midten af dette skoleår havde en meget dårlig lærer) Så jeg tænkte at der måske var nogle... -
Titler på eksamensspørgsmål til kemi C eksamen
ForumindlægHej SP'ere!! Nogen der har nogle bud på relevant teori og/eller øvelser til nogle af nedenstående eksamensspørgsmål: Spørgsmål 1: Det periodiske system og kemiske bindinger – herunder dannelse af ioner Spørgsmål 2: Mængdeberegninger med Natron-øvelsen som eksempel samt titreringer Spørg... -
Eksamenssynopsis i psykologi
ForumindlægJeg har netop trukket mit emne i psykologi på B-niveau og skal nu forsøge at spore mig ind på en overordnet problemformulering og disposition de næste 24 timer. Temaet lyder: Ondskabens og overgrebets psykologi. Om konsekvenser for livs - og læringsprocesserne. Mit materiale omhandlende hovedsagl... -
AT-fremlæggelse
ForumindlægHej derude. Jeg skal til AT-årsprøve på mandag. Er lidt i tvivl om hvordan fremlæggelsen skal forløbe. I min disposition over talepapir står der følgende: 1. en kort indledning med afsæt i synopsen. 2. de fagligt vigtigste og mest selvstændige resultater af undersøgelsen – dem, du i synop... -
Hjælp til introduktion i fransk eksamen
ForumindlægHej fransk-mennesker! Jeg er så heldig (ahem), at jeg skal op til fransk-eksamen i morgen, og jeg vil gerne have introduktionen til min disposition er tæt på fejlfri, så jeg lægger ud med noget godt :) .. Så jeg tænkte på, om der var nogle kloge hoveder, der kunne finde og rette mine fejl? Je c... -
HASTER - Spørgsmål - HJÆLP
ForumindlægHejsa, jeg skal op til historie eksamen imorgen, hvor jeg har trykket ''Velfærdsstaten og Europæisk samarbejde'' Min disposition er: 1. Kort redegørelse af emnet ( Velfærdsstaten og EU) 2. Kort præsentation af materialet 3. Præsentation af valgte problemstillinger ... -
Flammefarver.
ForumindlægHej alle . Jeg er igang med at forberede disposition til eksamensspørgsmålet om flammefarver på kemi c. Vi tager selvfølgelig udgangspunkt i et forsøg, hvor vi brugte LiCl, NaCl og CuCl2 Jeg har styr på, at når en elektron springer en skal ud, har den fået tilført netop den energi, der er... -
Differentialkvotient mundtlig eksamen.
ForumindlægHej Til mundtlig eksamen har jeg følgende spørgsmål, som jeg skal lave en disposition til: "Du skal redegøre for begrebet differentialkvotient samt udlede differentialkvotienten for en simpel funktion efter eget valg. Desuden skal du bevise formlen for differentiation af et produkt.&qu... -
Canada - Teenagers/School/Education report
ForumindlægHar fået til at opgave at skrive noget om Canada (overtemaet). Jeg har som undertema (my topic/subject) valgt at skrive 2 (ca.) sider om Teenagere, og deres forhold til skolen - hvordan skole- og uddannelsessystemet generelt er bygget op, set ift. DK. Derudover kommer jeg ind på nogle forskellge ... -
Germline mutationer
ForumindlægHej. Håber, jeg kan få lidt hjælp :) Mutationer kan forekomme som germline (nedarvet/medfødt) eller somatisk (erhvervet). Genetisk disposition for cancer (arvelige cancersygdomme) er karakteriseret ved germline mutationer. Et af nedenstående udsagn er korrekt mht. germline mutationer: A. Germli... -
Idé til emner til afgangsprøve?
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig?:-) Jeg er igang med at lave disposition til min engelsk mundtlig afgangsprøve, og har tre emner jeg skal vælge imellem. Men jeg ved ikke hvilke emner jeg kan snakke om, som jeg skal læse og snakke om op og til prøven. Mit overemne skal enten være: To belong eller Discrim... -
Analyse af billedbog til FSA mundtlig dansk.
ForumindlægHej alle i kloge hoveder :-) Jeg skal op i mundtlig dansk her på onsdag, og føler at jeg overhovedet ikke har styr på noget som helst. Jeg skal op i prøve-form B, dvs. jeg har trukket fordybelsesområde og valgt et prøveoplæg. Jeg skal fordybe mig indenfor "Kønsroller" og har derfor val... -
NVG eksamen - Fysik
ForumindlægProblemstilling: Hvordan kan den naturvidenskabelige metode anvendt på fysik bidrage til en dybere forståelse af klimaændringer? Du skal besvare problemstillingen med udgangspunkt i det materiale som er blevet gennemgået i undervisningen, samt inddrage minimum et forsøg til at illustrere din ... -
Afsluttende prøve i NVG - Hjælp!
ForumindlægProblemstilling: Hvordan kan den naturvidenskabelige metode anvendt på fysik bidrage til en dybere forståelse af klimaændringer? Du skal besvare problemstillingen med udgangspunkt i det materiale som er blevet gennemgået i undervisningen, samt inddrage minimum et forsøg til at illustrere din ... -
Mundtligt engelsk - Hjælp til ideer!
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal på enten torsdag, eller mandag i næste uge, aflevere min disposition til mundtligt engelsk. Vi skal op i tomandsgrupper, så jeg arbejder sammen med en anden også. Vi har valgt at snakke om "Social groups" Altså social gruppering, f.eks. klikker i skolen, under ... -
Eksponentiel eller eksponentialfunktioner?
ForumindlægJeg er helt komplet fortabt lige nu. Jeg har skrevet alle mine dispositioner færdig til eksamen i morgen, men jeg finder så ud af at jeg er meget usikker på eksponentialfunktioner... Altså hvad er forskellen på eksponentiel og eksponentialfunktioner? Har de ikke samme forskrift? Jeg har nemlig et... -
historie eksamen - ideologiernes kamp HJÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHEJ ALLE! JEG SKAL OP TIL HISTORIE EKSAME MED 24-TIMERS FORBEREDELSE, HVILKET ER IMORGEN :P JEG HAR TRUKKET EMNET 'IDEOLOGIERNES KAMP' SÆRLIG FOKUS PÅ DEN KOLDE KRIG, DOG ANER JEG INTET HVORDAN JEG SKAL GÅ IGANG. JEG SKAL JO SELV FORMULERER NOGLE PROBLEMSTILLINGER, HVILKET ER MIN SV...
