Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 15321 til 15340 af 23489
-
Studentergave?
ForumindlægHey! Ville høre om nogle herinde har et godt forslag til, hvad man kan give til en gut i studentergave? - Seriøse bud. - Jeg er helt blank. -
Bonsai-katte
ForumindlægJeg ved godt, at et lektiforum måske ikke er stedet til dette.. Men kan vi ikke gøre en undtagelse denne ene gang? Jeg har set en foruroligende hjemmeside - og vil være med til at lukke den ned. Hvis du trykker på linket og er dyre-/katte-elsker eller bare almindelig dannet person og også gerne v... -
Hvad er billigt i de forskellige lande?
ForumindlægHej alle..Her kommer endnu en tråd som måske ikke passer 100 % ind i dette forum. Men hva' faen' :-)Jeg overvejer at tage på en storbyferie, men jeg vil gerne høre hvad man kan spare penge på i de forskellige lande? Her tænker jeg specielt på:England (London)Frankrig (Paris)Italien (Rom)H... -
brøk
Forumindlægjeg skal isolere a i formlen: (1/a)+3=(b/4). hvordan er det man starter med det? skal jeg bare sætte det på samme brøkstreg og så gange over kors eller hvad? jeg søger ikke et svar, kun lige en start på det. -
Callendar-Barnes kalorimeter
ForumindlægHejJeg har et problem med opgave 2. Callendar-Barnes kalorimeter, fra Fysik Højt Niveau eksamen 2005.Opgaven kan findes på side 3 i dokumentet herunder: (Det er hele sættet fra UVM's website)http://wuhtzu.net/random/fysikhn-2005-7-1.pdfDelspørgsmål (a) og (b) er ekstremt nemme og det giver ig... -
femtegradsligning
ForumindlægHej.jeg har fået følgnde opgave:Bestem samtlig løsninger til ligningen:X^5 - 10100X^3 + 10^6X = 0Hvad skal jeg gøre? -
ligning der ikke går op
ForumindlægJeg har fået givet disse betingelser K1+K2=50mM Cl1+Cl2= 10nM K1=Cl1+4Pr k1/k2=Cl2/Cl1 (Donnan ratio) jeg skulle ved at indføre de tre første betingelser i den sidste kunne finde frem til at K1=41,7 mM , K2=8,3mM , Cl1= 1,7mM , Cl2=8,3mM jeg har prøve... -
hjælp til bestemmelse af: S (e^t-2)(e^t+2)dt
Forumindlægbestem:S (e^t-2)(e^t+2)dthvordan skal jeg gøre det? -
Enkel 2.g oversættelse -rettehjælp
ForumindlægJeg er lige ved at lave en tysk oversættelse, og ville være rigtig glad hvis der er nogen der gad rette den igennem for mig:)Milena Moser er en ung schweizisk forfatter, som har haft stor succes med sin første bog XX. I den følgende fortælling befinder jeg-personen sig i sin bil på en eller anden... -
CuSO4 katalyserer H2SO4's virkning på fx Zn. Hvorfor?
ForumindlægSom overskriften siger: Hvorfor virker CuSO4 som katalysator i H2SO4? -
Økonomisk politik
ForumindlægHej. Jeg skal lave aflevering og er kommet i tvivl om opg. 3. Jeg skal finde fordele og ulemper ved dette citat: alle europæiske regeringer strammer op på de offentlige finanser på samme tid Men jeg kan simpelthen ikke helt finde ud af, hvad jeg lige skal skrive og hvad der forventes? Je... -
Spansk oversættelse
ForumindlægHej, jeg har oversat nogle sætninger til spansk. Er der en der har lidt mere styr på det end jeg, der lige vil tjekke det igennem, og se om der er nogle fejl? :) -
Løsning af "4.grads" ligning
ForumindlægHej alle... Denne ligning volder mig problemer, og jeg kan umidbart ikke løse den, selvom jeg har prøvet 3 gange: (1/2)x4 + x2- 2 = 0 Har brugt metoden, hvor man sætter t=x2 Prøver at løse den, men får ikke hvad lommeregneren får, som er kvadratrod5 - 1, og udtrykket kvadratrod5 -1 er u... -
TI-89, hvordan løser man 4x4 matrice?
Forumindlæghttp://mathworld.wolfram.com/Parabola.htmlTI-89 grafregneren har programmet "data/matrix editor". Hvordan får jeg den til at løse en matrice som den i linket ovenfor (se 7 og 8)? Hvis det overhoved er det program jeg skal bruge? -
Molins model
ForumindlægHvordan kan man bruge Molins model på de Radikale Venstre? -
Kemi : pH-opgave
ForumindlægVed forsigtig oxidation kan kanelaldehyd omdannes til kanelsyre. Kanelsyre er et fast stof, der har en begrænset opløselighed i vand. Syrens pKs er 4,43 ved 25oC. 1,00 mmol kanelsyre opslemmes i 100 mL vand ved 25oC, hvorefter der tilsættes 80 mL 0,0025 M NaOH-opløsning. Ved beregn af opløsningen... -
Ånden i glasset
ForumindlægPasser det? virker det? for mine venner har prøvet det og de snakker konstant om det.. jeg får sq gåsehud ved at læse andres indlæg ind på nettet deeres oplevelser? nogle herfra der har prøvet det? -
For dårligt!
ForumindlægHej med jer!Jeg skulle bare lige sige en ting, og det er at jeg synes det er lidt for dårligt at der ikke står hvor mange opg man har uploaded hertil, det kan godt være de ikke er blevet godtaget eller er her,men så længe man har prøvet viser det jo at man ikke bare snupper de andres hjælp, det v... -
Matematik hjælp
ForumindlægHej folkens, er der nogle som kan hjælpe mig med en del matematik (: Forstår ikke opgaverne?Men der står: En rumlig figur har rumfanget ca 100 cm3. a)Beskriv målene, hvis det er en kasse? Hvad, hvordan gør jeg? Håber der er mange, som gerne vil hjælpe. -
STX eller HF
ForumindlægHej!!!! i 9 klasse døde min far og det resulterede i et kæmpe sammenbrud og spiseforstyrelse. pga. af mit sammenbrud fik jeg karakterer på 00-02 så det var nogle fag som jeg faktisk ikke bestod til eksamen. Jeg fik derfor at vide at jeg ikke kunne blive til noget i den forstand så jeg valgte der...
