Søgning på: sso historie. Resultater: 15341 til 15360 af 17233
-
Stil.
ForumindlægHej:DJeg har denne problem, at det er første gang jeg nogensinde har skrevet engelsk stil. Så jeg vil meget gerne have nogen til at rette min stil. Stilen er omkring 1 side. -
GANG SNIT MED 1,08!
ForumindlægKan enhver gange sit snit med 1,08 hvis de søger ind på vidergående uddannelse inden 2 år efter de er blevet studenter?? -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :) -
Diskussion Ud fra en tekst
ForumindlægHvad vil det sige Diskutere ud fra en tekst og argumenterer? -
be/afkræftelse af nogle begivenheder i kristendom og jødedom
ForumindlægHejJeg sidder midt i en eksamenslæsning og ønsker at få be/afkræftet følgende i både GT og NT.I GT var der;Første Pagt med Abraham, som indebar; Et land, hvis man troede på Jahve + omskærelse.Anden pagt med Moses på Sinai Bjerget;De 10 budDen tredje pagt; Omkring en Messias fra Davids slægtNogen ... -
Fartbøde?
ForumindlægNogen der ved hvor lang tid dér går, før man får sin fartbøde tilsendt? -
Hvor skal jeg læse statskundskab/samfundsfag?
ForumindlægJeg er lige ved at være færdig med 2.g og i løbet af 3.g (og 4.g) skal jeg til at finde mig et universitet at studerer på.MEN hvilket skal jeg vælge? Hvor er det bedst at studerer statskundskab/samfundsfag?Håber at få lidt vejledning her, for dem fra uddannelesescentrene er ikke for kloge. -
Optagelse.dk
ForumindlægUnder sin ansøgning (gennem Kvote 1), så er ting som eksempelvis Erhvervserfaring og Udlandsophold totalt ligegyldigt, ikke? Så jeg behøver ikke at skrive noget der?Desuden, skal man afkrydse et bestemt sted for at den justerede gennemsnit (korrigeret som følge 3 A-fag) bruges? Den bruges autom... -
Svar 28. juli
ForumindlægHej,Som bekendt får man svar d. 28. juli på, hvorvidt ens ansøgning om uni.optagelse kan imødekommes.Men hvordan får man svar (på KU)? Modtager man et brev d. 28. - eller en e-mail?Og: Information om rustur, studiestart m.v., får man også det d. 28. eller kommer det senere? -
Ungdomsoprøret og musikken
ForumindlægHejsa :) jeg skal skrive musikprotjekt om ungdomsoprøret og musiken - men jeg magler lidt nogle kilder der kan fortælle lidt om hvilken betydning musiken har haft i det her ungdomsoprør? jeg håber i ville hjælpe - Michala -
God til faget?
ForumindlægJeg har virkelig prøvet at gøre mit bedste i dansk, men jeg er åbenbart uduelig, da mine karakterer ligger omkring 4-7. Det vil jeg gerne ændre markant! Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Hvor skal jeg starte? :) Hvad skal jeg gøre for at blive god til faget? Nogle råd? Bøger? læsning? Whatsoever... -
Skriftlig eksamen 2010
ForumindlægNedenfor har Studieportalen.dk samlet en række gode råd og små fifs, som kan hjælpe dig til de skriftlige prøver. Inden eksamen Praktiske forberedelser Lav en liste over hvad du skal have med til eksamen i de forskellige fag (f.eks. lommeregner, formelsamling, lærebog, ekstra batterier) og hvad ... -
Idéer til min novelle?
ForumindlægHej allesammen, jeg lave en novelle, hvorpå jeg skal fortsætte en scenarie min lærer har uddelt til mig. Kort sagt handler den om mode. Her er den korte scenarie: Katastrofe. Så kort kan det siges. En komplet katastrofe. Rachel – kendt blandt tusindvis af fans af hendes blog som &ldquo... -
AT: Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden
ForumindlægSpændingen er hermed udløst. Temaet for eksamensopgaven i almen studieforberedelse er: Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden. Held og lykke med opgaven :) -
Eksamener - så læs dog
ForumindlægDet er da helt utroligt! Indlæg efter indlæg. Panik! Folk er paniske for eksamenerne, ikke fordi de nødvendigvis har eksamensangst, men fordi de ikke har læst én linje af deres bog gennem 3 år og forventer at få et godt resultat! Så tag jer dog sammen! Det kan da ikke være rigtig. Selvfølgelig ... -
B niveau eksaemn
ForumindlægHej.. Jeg skal tage Mat B og jeg ved ikke hvor svært det er.. Jeg har fået af vide af en ven det er rigtig svært, han bekræfter hermed jeg ikke har en chance for at klare det... Jeg har adskillige gange sagt at jeg kan og jeg vil gerne lære det.. Jeg har endda lånt en Mat B bog for at finde ud af... -
Problemformulering-Hjælp
ForumindlægPænt goddag til jer allesammen, jeg skal skrive en historieopgave, og har problemer med at skrive en god problemformulering. Min historieopgave skal omhandle pestens indflydelse på samfundet i middelalderen. Derfor vil jeg meget gerne spørge om nedenstående problemformulering lyder fyldestgør... -
Gymnasier
ForumindlægHej jeg går i 9. klasse og skal til at vælge et gymnasium, jeg har været lidt rundt omkring, men har ik rigtig fundet så meget. Jeg kunne godt tænke mig et gymnasium, der både var matematisk men også lidt musisk, og det skal gerne ligge i københavnområdet. Er der nogen der kan anbefale et godt ... -
Er old et svært/besværligt fag?
ForumindlægHvad synes i? Hvad mig angår så pisser det mig lidt af at jeg bliver nød til at tage så mange noter, gør i alle det? -
Gallipoli
ForumindlægDet var på den tyrkiske halvø russerne i 1915 og 1916 angreb Østrig-Ungarn i Karpaterpassene.(Idag Istambul) Har lige et par spg.Var det de ØST-Østrigere der var i kampen her?(Senere kom tyskerne jo, og reddede østrigerne fra russerne, tyskerne overtog ansvaret for krigen)Hvad lavede Østrigerne s...
