Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15361 til 15380 af 152758
-
Røgbombe
ForumindlægNogen der har en effektiv opskrift på en simpel røgbombe? -
Kernefysik - Bindingsenergi
Forumindlæg1. Uro i en atomkerneDenne opgave illustrerer "uroen" i en atomkerne. Antag, at 130/54Xe-kernen pånedenstående figur er på energiniveau 530 keV over grundtilstanden og antag,at energien 530 keV er kinetisk energifordelt mellem kernens nukleoner.a) Beregn hastigheden af nukleonerne.Jeg h... -
første orden
ForumindlægHej i opgave c) står der: til hvilken tid er 80 % af den oprindelige mængde N2O5 omdannet? Hvad skal man gøre? Skal man aflæse på grafen ved at gå ud fra 0,8 på y-aksen? http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Lineær & ulineær til diff. lininger
ForumindlægJeg har fået en opgave, der lyder følgende: Er differentialligningen: dz/dt + cos(z) = 0, lineær eller ulineær? Jeg har læst lidt om det på nettet, og jeg synes det er lidt kompliceret at følge med. Kan I forklare mig en anden eks. til hvordan man kan se om det er lineær eller ulineær? Mang... -
øv for studenter anno 2007!
ForumindlægEr det bare mig eller er den gamle reform begyndt at se lidt skod ud? jeg går lige i øjeblikket i 3.g. Altså nåede jeg lige at komme med på den gamle reform. Syntes selv dengang at det var fedt at jeg nåede det, men ville der ikke klart have været flere fordele hvis man ventede et år så man kom m... -
Gode råd mod eksamensangst
ForumindlægSocialrådgiver og psykoterapeut Marie Gjerum giver her en liste over gode råd mod eksamensangst, som hun bruger i sin praksis. Før eksamen: - Tegn dit fag for at få overblik over faget og få det allervigtigste frem. Du vil typisk kunne huske din egen tegning og hvis du går i sort, vil du kunne f... -
Salg af
ForumindlægJeg sælger min bøger fra medicin studiet. Gode som nye. Egnet til medicin, sygepleje og fysioterapeutstuderende. Sælges billigt. Skriv her Nalle -
Forskellen mellem Nanoscience og Fysik & Nanoteknologi
ForumindlægHej På ku er der et studie, der hedder "Nanoscience" og på dtu er der en studie der hedder "Fysik og nanoteknologi". Jeg har prøvet at finde forskellen mellem disse to studier ved at læse om studierne på universiteternes sites, men jeg kan ikke rigtig finde nogen forskel... -
Atomer
ForumindlægKan et atom deles i mindre dele? -
SRP: Trækker det ned?
ForumindlægHej Trækker det meget ned, hvis man overskriver de 20 sider i SRP'en? Er det noget, som lærerne ligger meget mærke til, eller kan man godt overskride med 2-3 sider uden at der sker noget? -
nessesary help
Forumindlæghåber virkelig nogen der er gode tl at forklare mig dette, vil virkelig gerne forstå dette :O undersøg om følgende proces vil foregå af sig selv: 1,0 n + 235, 92 U -> 89, 36 Kr + 144, 56 Ba+ 3 1,0 n derefter skal jeg beregne q-værdien for processen please hjælp mig :O -
Natriumhydroxid
ForumindlægEr dette korrekt: Spørgsmål: Natriumhydroxid opløst i vand reagerer basisk. Opskriv reaktionsskema for opløsning af natriumhydroxid i vand: NaOH(s) -> Na+(aq) + OH-(aq) Na+(aq) + H20(l) -> ingen reaktion OH-(aq) + H20(l) -> ingen reaktion -
Brændselscelle - aflevering
ForumindlægHej Jeg har skrevet en aflevering om brændselsceller (jeg arbjeder sammen med en anden person, så det er ikke hele opgaven). Opgaven er på lidt under 2 sider,og den del af opgaven, som jeg har lød på at beskrive brændselscellen og dens virkemåde, samt at beskrive et forsøg.. Er der en person, de... -
Aldersforskel i et forhol
ForumindlægHvor meget morale ligger der i et forhold, hvor aldersforskellen er høj. For mig at se er det lidt relativt. Folks modenhed er jo ikke identisk med alderen, men når jeg ser det fra andre indfaldsvinkler kan det måske godt virker lidt weird.. :) Hvad mener I? Jeg vil gerne have andre perspektive... -
Tertiær
ForumindlægHvad betyder, "Tertiær" kan ikke slå det op. -
Differentialregning! (Det basale)
ForumindlægJeg er seriøst ved at være lidt urolig! Jeg var væk i blot 2 mat. moduler og er stået HELT af! Vi har om differentialregning (fik det at vide i dag :-S). Jeg sidder med ca 12 stykker af typen: Bestm f '(x0), når f(x)=3x+4 og x0 = 2 En der kan FORKARE mig hvordan man løser sådanne stykker!? -
Gitterligningen
ForumindlægHej mennesker! :) Vi er to piger der går i 1.g på gymnasiet og har en fysikrapport om Gitterligningen. Der er dog nogle spørgsmål vi er i tvivl om, og vi tænkte på om der er nogle der kan hjælpe :) 1. Forklar hvordan det kan være, at regressionlinjens hældningstal er bølgelængden divideret med ... -
Ligevægt.
ForumindlægHej nogle der vil hjælpe med denne opgave: Nogle steder tilsætter myndighederne fluorid, F–, i drikkevandet for at mindske angreb af karies i tænder. Styrkekonstanten for flussyre, HF, Ks = 6,8 · 10–4 m. Beregn [H3O+] og pH i en 0,0034 m NaF-opløsning. Jeg vil lige vide h... -
pH beregninger for svage syrer
ForumindlægHvordan beregner man pH ud for en svag syre i en vandig opløsning? Jeg ved bl.a. at man bruger formlen: pH = ½ • (pKS – log cS) Fx. eddikesyre er en svag syre og dens pKs værdi er 4,75. Men hvordan finder man ud af cS ? -
Reaktion
ForumindlægHvordan ser titreringsreaktionen ud mellem CO32- og HCl, når man titrerer med et undskud af HCl? Jeg har skrevet CO32- + HCl -> HCO3- (1) Jeg er dog lidt usikker på om følgende reaktion også sker HCO3- + HCl -> H2CO3 (2) Eller vil reaktion 2 kun...
