Søgning på: fysik noter c. Resultater: 15381 til 15400 af 84813
-
polynomiet-Haster
ForumindlægHej.Er der nogle der kan jeg hjælpe med hvordan jeg skal lave denne opgave Et polynomium er for ethvert reelt tal c givet ved p(z) = (14-2)z^2 + (5 +2+c)z+c+23. (a) Beregn i hånden rødderne i p(z) for c = 4 . (b) Beregn i hånden og angiv med begrundelse de værdier af tallet c ∈ R, for hvilk... -
ligning, meget forivrrende
ForumindlægFor hvilke tal c, har -2x2-24x+c= 0 Er der en der kan sparke mig igang er helt lost. -
eng- rettelse tak
Forumindlæghej alle sammen. er der nogen der kan kigge min eng stil igennem, og se om jeg har oversat den rigtig. dansk tekst: Sent om eftermiddagen så han en fugl flyve bort fra træet, stor og sort og truende. Han skyndte sig tilbage gennem skoven. Han løb med bøjet hoved, som om han ventede et uvejr med ... -
Fransk
ForumindlægLa vie dans le palais, c’était une vie dans un monde isolé sans contact avec le monde extérieur. C’était un peut démoder dans le palais parce qu’il y a beaucoup de règles et de discipline comme les femmes devaient suivre. Mais c’était aussi une vie en luxe. Sans de travailler et des grandes provo... -
kemi opgaver hjælp det haster
Forumindlæghej jeg er rimlig lost i den her kemi opgave, er der nogle der kan hjælpe mig plzz!!!!!!!!!!!!!!!! en vis mængde af et carbonhydrid giver ved fuldstændig forbrænding 3,056 og CO2 og 1,502 og H20 a) beregn stoffets empiriske formel. sroffet er en væsle med et kogepunkt mellem 30 og 40 grader... -
Hjælp til lille opgave!!!!
ForumindlægAnton tegner tre pinde på tavlen. Den ene pind A er 40 cm, pind B 60 cm og pind C 80cm. - Hvad kan man sige om størrelsesforholdet mellem de tre pinde? spørgsmålene jeg vil have svar på kommer lige her: a: Hvor meget længere er C end A? b: Hvor meget længere er B end A og hvor kortere er A e... -
NV-prøven i 1.g?
ForumindlægHej med jer. Godt nytår. Jeg har brug for noget hjælp og vejledning ang. min nv-prøve jeg skal op i på mandag. Man kan trække følgende fag: fysik, kemi, biologi og geografi. Jeg er på bar bund i de fleste af disse fag, og er bange for at gå helt død når jeg får opgaverne som jeg skal skrive der ... -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
Forslag til FysA eksamens projekt
ForumindlægHej.Tiden nærmer sig vores afsluttende eksamens projekt i Fysik A på HTX 3g, og vi skal have fundet et emne at arbejde med.For at få flest mulige ideér har jeg valgt at spørge jer. Selve projektet skal selvfølgelig være på A niveau og bestå af et godt forsøg hvor der er gode muligheder for at skr... -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t... -
Optagelse på medicinstudiet
ForumindlægHej folkens, Jeg blev student fra HHX med et snit på 10,1. Jeg arbejder for tiden fuldtid og vil gøre i et års tid. Med hensyn til studievalg, så er medicin faldet ind på mig. Min plan er at jeg ind på medicinstudiet på Syddansk Universitet. Og jeg er nu klar over, at HHX er en dum vej hvis man v... -
hvordan kan farver blande sig?
ForumindlægJeg har både spurgt min kemi og fysik lærer, men begge kan egentligt ikke svare på spørgesmålet uden at sige "jeg tror" Hvis man blander to malinger (lad os tage blå og gul), så ved vi, at den blandede farve vil blive grøn. Men, hvad sker der i disse farver for, at vi overhovedet ka... -
Engelsk stil
ForumindlægEr det evt. nogle, som lige vil være sød og se om jeg har lavet nogen fejl. Tror ikke jeg har, men vil gerne lige være helt 100% sikker. :) I’ll never forget it. We were sitting in the classroom on Thursday afternoon. We were having a History lesson. I remember I clearly. Miss Harber was ... -
Engelsk rettelse
ForumindlægHejsa er den en venlig sjæl som kan se om jeg har overset nogle fejl i min engelsk stil Once upon time…..there was a seagull named Simon, who lived in a city called Shropshire. Simon was bored all the time, he didn’t know what he should do daily. He pushed himself learning how to fl... -
kort engelsk stil
Forumindlægjeg er desværre ikke specielt god til engelsk, især hvad angår det grammatiske.... jeg overvejede om der muligvis var nogle der gad rette min stil igennem? på forhånd mange tak! How right is it to make an artificial insemination? Get an embryo reduction? Todays day we have some discussions abo... -
Hint til opgave
ForumindlægLøs andengradsligningen 2x^2-5x+c=0, hvor ligningen skal have x=4 som den ene løsning. hvilken værdi skal c have? Nogen der kan komme med et evt. hint. -
energibevarelse
Forumindlæghvordan løser man dennse ligning... 0,80kg*4180j/(kg*C)*(tf-13C)+0,20kg*4180j(kg*C)*(tf-100C)=0 jeg ved virkeligt ikke hvordan man løser det -
nessesary help
Forumindlæghåber virkelig nogen der er gode tl at forklare mig dette, vil virkelig gerne forstå dette :O undersøg om følgende proces vil foregå af sig selv: 1,0 n + 235, 92 U -> 89, 36 Kr + 144, 56 Ba+ 3 1,0 n derefter skal jeg beregne q-værdien for processen please hjælp mig :O -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej.. Jeg skal på nær snart til optagelsesprøve. - Jeg ville lige høre om, I som har været til optagelsesprøve i forrige år måske kunne hjælpe mig? Jeg vil virkelig gerne vide, hvad lærerne/censorne skal spørge mig om? Altså, hvilket spørgsmåle kunne de finde på at stille mig? Jeg skal op i matem...
