Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 15381 til 15400 af 20009
-
Hjælp til oversættelse.
ForumindlægHej Allesammen, Jeg håber at I vil hjælpe med at rette grammatikken i denne vedhæftet fil. På forhånd, tusinde tak for hjælpen og hav em god aften! :-) -
E.T.A Hoffmann:
ForumindlægHej People.Håber der er en der gider være så sød at hjælpe mig med at rette denne oversættelse. Har både lagt den danske udgave og min egen oversættelse af den. Vil virkelig blive glad hvis nogen tog sig tid til at kigge den igennem.Nalle K. E. T .A. Hoffmann: Das Fraulein von Scuderi (1819) Nove... -
sletning af tråd
Forumindlæghej jeg har nogle tråde om jeg gerne vil have slettet, i ville gøre mig en kæmpe tjeneste hvis i gjorde for mig, eller fortalte mig hvordan jeg kunne gøre det... Jeg ville sætte meget stor pris på hvis i ville gøre det tak! :) -
Banal ordforklaring - "svart"
ForumindlægSom titlen antyder, vil jeg gerne bede om en forklaring på ordet "svart". Optræder i Iliade-sammenhæng. Fx I, 455. -
Han har meget at tænke på
ForumindlægHejsa... Jeg har problemer med nedenstående sætning: Han har meget at tænke på. Det er konstruktionen, som jeg ikke kan få til at hænge sammen... Mit bud ville være noget i retning af: Er hat viel daran zu denken Korrekt eller? På forhånd tak ;-) -
Forskel mellem Holocaust og Nazisme?
ForumindlægHey jeg sidder og undrer mig over hvad forskellen mellem Holocaust og Nazisme egentlig er?Når jeg tænker over det kan jeg umiddelbart ikke se nogen forskel, men det er der vel. Er der nogen der kan hjælpe mig? Mvh Tonni -
et par sætninger
ForumindlægHej er der nogen, som kan hjælpe mig med følgende 2 sætninger - jeg kan simpelthen ikke rigtig forstå, hvordan de skal laves: Hvornår kommer bussen? Vi har ventet på den i en time. Han burde have flygtet med sine venner. -
hhx-eksamen
ForumindlægHej jeg går på 3 år på hhx og sad lige og tænkte over eksaminerne her til sommer. Er der et bestemt antal c og b -fag man skal op i over hele uddannelsen? eller er det tilfældig utrækning? Jeg har ikke selv været oppe i nogle c-niveau fag endnu og har en veninde der var oppe både første og a... -
"Inclusion map" på dansk?
ForumindlægNogen der ved hvad denne afbildning hedder på dansk, link1 eller link2? -
vedr. karakterer
Forumindlæghejsa!ville bare høre om nogen ved at, hvis man har to 03-taller.. hvor meget det vil trække ned hvis man normalt får 8 taller i de fleste fag og et par 9 og 7 taller..kan det risikere at man dumper med de to 03? -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHejsaJeg tænkte på om det nu er muligt at læse de forskellige karaktergennemsnit og udtalelser angående de skriftlige eksamener... Altså sådan hvor godt folk over hele landet har klaret sig... Og hvor kan man finde det?Er ikke lige helt ind i det uvm.dk -
læreplanen for samfundsfag STX
ForumindlægHej!jeg har søgt og søgt efter "læreplanen for samfundsfag"(på uvm), men desværre uden held!jeg har fundet flere links hvor der er uddrag fra læreplanen, ---> fxhttp://us.uvm.dk/gymnasie/vejl/samfundsfag_b_stx/1.htmhåber der er nogen herinde der ved hvor den er :D -
[Adjektiv] 1 sætning rettelse
ForumindlægHej. Denne sætning Jeg ser ofte det lille barn på legepladsen. Ich sehe häufige das kleine Kind an den Spielplatz. To spørgsmål: 1. Hvad bliver häufige til? Og hvorfor? 2. Er "den" Spielplatz korrekt? Mener, at det er akkusativ. -
Spørgsmål om Tito
ForumindlægHej jeg ville lige spørge inde på siden, om der var nogle der ved lidt om Jugoslavien og dens opløsning, og specielt om Tito:Mit spørgsmål er nemlig hvilket parti han hørte til eller var han en blanding af noget, altså f.eks. var han en blanding af kommunisme/socialdemokrat... vil gerne høre svar... -
Kaliums latianske navn?
ForumindlægVed navngivning af komplekser betegnes de med latinske navne... fx:tetrachlorocuprat(II)ion.Hvad hedder kalium på latin? -
Definition af samfundsfags begreber
ForumindlægHej alle Nu har jeg været ret flov over ikke at vide hvad det betyder, men hvad betyder det når noget omstilles? mere specifikt hvis man f.eks. snakker om omstillingen af den offentlige sektor? :) -
Engelsk B, oversættelse
ForumindlægHej! ville være dejligt hvis nogen gad at rette min oversættelse. De steder hvor der står ">....Mange tak!Like or not, English is the lingua franca of Europe. According to the European Commission, some 84 per cent of young people in the EU are currently learning English as a second langua... -
Hjælp!!! Engelsk brev?!!
ForumindlægHej!!dan Jeg skal skrive et brev på ENGELSK, Men jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal opstille det, og hvor adressen osv. skal stå, er der nogen der kan hjælpe mig, eller sende nogle eksemplare? Tak på forhånd :) -
meget svær oversættelse
ForumindlægEr der ikke nogen der vil rette min oversættelse? Den var meget svær, og jeg har sikkert mange fejl.På forhånd tak!Den østtyske forfatterinde Christine Müller udgav for nogle år siden en bog med samtaler med mænd fra DDR. En af disse mænd hedder Henner, han er 35 år og bor sammen med sin kone og ... -
grammatik
ForumindlægEr der ikke nogen der vil kigge min opgave igennem.Jeg ved, at den er dårlig.Die blume ist ein Mächen, das er liebt, aber das Mädchen liebt ihn nicht zurück.Wenn sie sagt: soll ich welken, bedeutet es, daß sie nicht verLiebt mit ihm ist.Und sie stirbt, wenn er sie nimmtAber er interessiert nicht ...
