Søgning på: amish folket. Resultater: 15401 til 15420 af 19974
-
3 måneder i udlandet og gennemsnit 1,08
ForumindlægHej Studieportalen. Min ven med 5 i gennemsnit vil gerne være læge. Han har haft 5 i gennemsnit kontinuerligt igennem hele sit gymnasieforløb. Hans andre venner og jeg forsøger til at hjælpe ham med lektier og diverse ting for at hans drøm kan få en smule mere realisme ind over. Men h... -
Samfundsvidenskabelige "metoder"
ForumindlægJeg skal til eksamen i morgen i AT, og et af mine hovedfag er samf. jeg ville høre om der er nogle af jer der evt. kunne oplyse mig de grundlæggende facts om disse "metoder" på forhånd tak -
1,08-reglen???
ForumindlægHej alle:) - tænker om der er nogen der ved, om man stadig kan gange sit snit med 1,08 hvis man dropper ud fra 3.g og tager resten af de eksamener, man mangler som enkeltfag eller selvstuderende, hvis man stadig begynder på en videregående uddannelse inden for de 2år efter sidste eksamen? - Ha... -
FYSIK FORSØG - Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægHej, jeg står og skal op til eksamen i fysik meget snart, og jeg har ærligtalt ikke specielt meget styr på det der med at lave fysik forsøg, så jeg kunne godt tænke mig om nogen gad og forklare mig bare nogen "Enkle" forsøg inden for; Syrer, baser, salte og metaller. :) -
Etik og moral angående projektopgave
ForumindlægVi er 3 piger fra 9. klasse, og vi har projektuge. Vores emne er Darwin og evolutionsteorien. Vi har været ude og interviewe præst om evolution og om, hvad hun mener om det. Hun tror på evolution. Synes I, at det er etisk rigtig eller forkert? (Kan en præst sige at hun tror på evolution, nå... -
her er lidt metoder:D
Forumindlæg• Naturvidenskabelige metoder: - Empirisk-induktive metode: Man laver hypoteser/teorier ud fra observationer/forsøgsresultater (man slutter fra det specielle til det generelle). - Hypotetisk-deduktive metode: Man udleder konsekvenser ud fra teorier (man slutter fra det generelle til det mere sp... -
Strukturering af eksamen
ForumindlægHej. Skal op til AT-eksamen imorgen og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal strukturere min fremlæggelse og hvad der skal inddrages. Især perspektivering og metodeafsnit. Har skrevet om doping i samfundsfag og idræt og har primært brugt Verner Møller og hans positive syn på doping i cykling og el... -
Er alle naturvidenskabelige teorier ikke forudsigelser?
ForumindlægSe overskrift. -
Den Hemmelig Krig
ForumindlægHvad synes i om dokumentarfilmen: "Den Hemmelig Krig?" Mener I den hælder sig meget op ad en propaganda? Evt. flere ting? -
Filosofi på RUC eller KU?
ForumindlægHej, jeg håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg står i det valg at jeg skal vælge mellem KU eller RUC. har hældt lidt til RUC da jeg deres filosofi hold hedder Filosofi og Videnskabsteori og synes det med et større blik i den videnskabelige verden tiltaler mig meget, samt det med at være me... -
Hvad for et programmerings sprog bliver bedst betalt?
ForumindlægHej, jeg har overvejet at blive en programmør og jeg vil helst gå efter at lære det højeste betalte sprog. Jeg søgte på det og google sagde at det var Java, men jeg tvivler lidt på det, så jeg vil bare gerne vide hvilket et der bliver højest betalt. -
Doping: Statistik
ForumindlægHejm Jeg er lige pt. igang med at lede efter en eller flere statistikker der viser danskernes dalende interesse inden for cykelsporten i Takt med øget opdaget brug af doping - jeg har ledt og ledt, men er ikke kommet frem til noget. Jeg har prøvet inde på "danmarks statistiks hjemmeside"... -
Multikulturelt samfund
ForumindlægHvad er jeres mening om et multikulturelt samfund? -
Erhvervscase
ForumindlægHej til alle jer der skal lave erhvervscase de kommende dage. Held og lykke med arbejdet med erhvervscasen, og husk at hvis der er problemer, så er alle jeres venner på Studieportalen klar til at hjælp. -
Biologi eksamen på læreruddannelsen
ForumindlægHej Jeg skal til biologieksamen her til januar, og skal lave 5 eksamensoplæg. Men jeg har brug for lidt hjælp til at vide om jeg gøre det rigtigt osv. Håber i vil hjælpe...:)) -
karakter og videregående ?
ForumindlægHej jeg har valgt at gå på HTX og min ansøgning skal snart afsted, da lærere og forældre synes det er nogle fine karakter jeg har og at det sagtens kan lade sig gøre for mig, og jeg er selv meget tilfreds med sagen. Der er bare det at inden man kommer på et gymnasie så ved man altså ikke så meget... -
Hvad vil dette sige eller kan nogen komme med et eks. skolens primære opgave er ikke at formidle viden og færdigheder, men at skabe identiteter gennem etabl...
ForumindlægHvad vil dette sige, eller kan nogen komme med et eks. Skolens primære opgave er ikke at formidle viden og færdigheder; men at skabe identiteter gennem etablering af viden og færdigheder. -
FSA - erfaringer/disponering af tid
ForumindlægDavs med jer alle! :D Nu er den skæbnesvangre dag jo næsten oprandt, hvor jeg, overfor min lærer og censor, skal bevise min gode, synes jeg selv, viden omkring fysikkens/kemiens verden! Så ville høre lidt fra jer, som allerede har været oppe, hvordan i havde det med den givne tid? Havde i for li... -
Musik-interesse?
ForumindlægHey, jeg ville bare høre, om der var nogen i det store farlige internet, der havde samme eller tilsvarende musik-interesse som jeg har ;D Har tit fået at vide den er forskruet og/eller helt hul i hovedet. Af musik jeg høre kan nævnes: -AC/DC -Arctic Monkeys -Beatles -Black Sabbath -Deep purple ... -
NOVELLE ANALYSE
ForumindlægHej! skal til dnask mundtlig imorgen, og har styr på det hele, sidder bare nu og bliver i tvivl med en novelle analyse. er der en derude der vil hjælpe mig? give et link, eller bare skrive kort hvilken rækkefølge man skal analyserer novellen på? tak på forhånd.
