Søgning på: sso historie. Resultater: 15421 til 15440 af 17233
-
Aluminiumhydroxid?
ForumindlægHvis jeg Lægger alu stumper ned i en stærk basisk opløsning som NaOH, frigives der brint, og reaktionen forløber således (mener jeg?) Al + NaOH + H2O --> AlO(OH)2 + H2 + Na Men jeg er ikke sikker på denne reaktion, er der en der kan afstemme den rigtigt? Og checke om det overhovedet er rigt... -
Fravær ved en strejke?
ForumindlægMå lærerne godt give fravær ved en strejke? -
Fravær, men gode karakterer
ForumindlægIflg. et par stykker fra min klasse, så kan man godt have for meget fravær, men stadigvæk ikke blive smidt ud. Men det gælder kun, hvis man har gode karakterer. Er der nogen, der kan af- eller bekræfte denne regel? Hvis man har for meget fravær, men gode karakterer, så gøres der ikke noget ved det? -
Gymnasielærer?
ForumindlægGymnasielærer? Jeg havde enlig tænkt mig at uddanne mig folkeskolelærer, indtil jeg fik åbnet øjnene op for gymnasielærer. Men har lige nogen spørgsmål vedr. uddannelsen. - Hvordan foregår et forløb på universitetet? - Hvordan foregår hele uddannelsen? -Hvordan tjener jeg penge samtidig med at ... -
oversættelse- gennemkig/rettelse
Forumindlæghej, er der én, der har lyst til at kigge min oversættelse igennem for fejl? så sig endelig til. det drejer sig om ca. 15 linier. :) -
Læse til statskundskab???
ForumindlægHej SP Jeg har altid været meget interesset i politik og følger altid med i udviklingerne verden over med hensyn til politik os.v. så derfor overvejer jeg som skrevet at læse til statskundskab, men det der bekymre mig er mine fremtidsmuligheder både pga. jeg bærer tørklæde og fordi jeg ikke r... -
Ørneflugt
ForumindlægHej.. Nogen der ved hvilke motiver og tema der er i henrik pontoppidans ørneflugt? Og hvilken historisk tid den er skrevet i? Det ville være en stor hjælp! Tak ... Anne -
Jule novelle
ForumindlægHjælp jeg skal skrive en jule novelle på 2 sider... -
! franske udtryk
ForumindlægHej, jeg kan godt bruge lidt hjælp til følgende franske udtryk: 1) Il tombe dans les pommes - betyder det a) Il adore les pommes , b) Il sévanouit eller c) Il boit beaucoup de cidre ? 2) Les carottes sont cuites - betyder det a) Il est trop tard pour faire guelgue chose , b) Les carottes on... -
toplist
ForumindlægHvorfor har vi egentlig en topliste her på sp.dk, og hvad er det for noget???? -
Wikipedia?
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver på min SRP og tænkte på hvorvidt man må bruge wikipedia som en kilde? Jeg mener nemlig at jeg har hørt noget om at det ikke er videre godt at bruge wiki eftersom alle kan gå ind og redigere i den. -
Hjælp til at lave ligninger
ForumindlægHej, Jeg står og skal bruge en masse regnestykker/ligninger osv. til et event. Jeg skal bruge nogen der er svære (til voksne mennesker, men ikke matematiske genier), og et facit til dem. Jeg er ikke interesseret i udregninger, eller kommentarer om at jeg bare selv kan. Hvis der er nogen som syn... -
Sam-bas vs. statskundskab
ForumindlægEller sagt på en anden måde: RUC eller KU. Jeg er fast besluttet på at læse en samfundsmæssig(politisk drevet) uddannelse. Men før jeg springer ind i skabet og låser døren, så ville jeg meget gerne høre om folks viden, holdninger og ikke mindst erfaringer, hvad angår Sambas og Statskundskab. Det ... -
11. september 2001
Forumindlæghej, hvis i skulle sætte ord på den 11. september 2001, hvad ord ville i så bruge? på forhånd tak -
Kommunisme
ForumindlægEr kommunisme en dårlig ting? -
OddPawn
ForumindlægFuldstændigt uden for nummer vil jeg foreslå at folk tager et smut forbi: www.oddpawn.com Det er en quiz, der kræver logik på højt plan :-) Men pas på, det er vanedannende. -
mm
Forumindlægm -
Planeter
ForumindlægHej :) Jeg undrer mig over, om der er en særlig grund til, at klippeplaneterne og gaskæmperne er opdelt fra hinanden. Jeg er med på, at der er et asteroidebælte, som opdeler de to "grupper", men hvordan kan det være, at der ikke ligger en gaskæmper mellem to klippeplaneter og omvendt? -
fysik b
ForumindlægHej. Jeg vil lige spørge om i ved hvad man får om i fysik b niveu 2 g. Hvilke emner er der? -
eksamenskarakter/årskarakter - forskel ' HJÆLP!?
ForumindlægHeeeeej! Nu har jeg læst SÅ mange gange, at menensker får 12 til prøver/eksamener selvom de lå på 4 (eller noget andet) i årskarakter, og omvendt, at mennesker, der får 12 i årskarakter er dumpet ned på 4 til eksamener! Jeg snakker ikke om noget bestemt fag (hvilket også er ligegyldigt), me...
