Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 15461 til 15480 af 17400
-
potensfunktioner
ForumindlægHej det er mig igen.. Jeg er nu kommet til sidste opgave. Igen er det opgave a jeg selv kunne løse. Men hvad er der med b og c? Er der nogen der kan hjælpe? Jeg kan desværre først aflevere afleveringen hvis jeg har løst alle opgaver.. Sammenhængen mellem antal af musikere i et symfoniorkester o... -
eksponentiel
ForumindlægJeg har et lille problem med min aflevering jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse to opgaver. Figuren viser størrelsen af Danmarks udgifter til undervisning i 1986 og i 1998. figuren viser at i 1986 bruger med 43.8 mia og i 1998 bruger med 88.5 mia a) Bestem, hvor store Danmarks udgifter ... -
Opblandingsforhold HJÆLP(Matematik)
ForumindlægHej, jeg står med en aflevering til på torsdag. Jeg er stødt på en opgave som jeg ikke har regnet med før, opgaven lyder således: En kande med saftevand rummer 1 liter. Man har blandet det i forholdet opblanding til 5 liter. Man vil gerne gøre blandingen stærkere. Det gør du ved at hælde noget a... -
Problemregningsopgave
ForumindlægHej, jeg står med en aflevering til på torsdag. Jeg er stødt på en opgave som jeg ikke har regnet med før, opgaven lyder således: En kande med saftevand rummer 1 liter. Man har blandet det i forholdet opblanding til 5 liter. Man vil gerne gøre blandingen stærkere. Det gør du ved at hælde noget a... -
VIGTIG! hjælp tak
ForumindlægHej, det er sådan at jeg sidder med en aflevering med 4 opgaver, og det skal afleveres i aften. 2 af opgaverne har jeg lavet, men er sådan gået i stå med de 2 andre, har prøvet at lave det men det giver ikke mening. Så har virkelig brug for jeres hjælp, jeg vil ikke have opgaverne lavet for mig, ... -
Idealistisk eller realistisk udsagn?
ForumindlægHej alle :) Sidder lige og laver samf' aflevering som skal afl. idag.. Er kommet utrolig meget i tvivl om dette udsagn er et realistisk eller idealistisk udsagn? Det er FN der omtaler at " De Forende Nationer er ikke en verdensregering og den udsteder ikke love. I stedet bidrager den t... -
maksimal funktion?
ForumindlægVi har haft lidt med differantalligninger og sådan lidt for noget tid siden, og haft en opgave hvor vi skulle udnytte 500m hegn bedst muligt til at få det maksimale areal.. Det hele ligger lidt fjernt, og ved ikke om det har noget med dette at gøre, men nu er denne opgave kommet i en aflevering: ... -
SRO: mat/fys.
ForumindlægHej :) Jeg har lige brug for lidt hjælp til nogen opgaver i min SRO opgave, det er ikke selve SRO'en, de skal bare indgå i afleveringen. Frit fald og lodret kast: En bold kastes lodret op i vejret med farten på 12 m/s fra en position 2,0 m over jordoverfladen. 1) Opskriv forskriften for sted... -
SRO: mat/fys
ForumindlægHej :) Jeg har lige brug for lidt hjælp til nogen opgaver i min SRO opgave, det er ikke selve SRO'en, de skal bare indgå i afleveringen. Frit fald og lodret kast: En bold kastes lodret op i vejret med farten på 12 m/s fra en position 2,0 m over jordoverfladen. 1) Opskriv forskriften for sted... -
Differentialligninger HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er nu begyndt at opsummere lidt på mit pensum her i 2.g, og i denne weekend, skulle jeg øve mig på differentialligninger, så jeg fandt nogle opgaver i en bog.. Men der er nogen jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvordan jeg skal løse.. Håber i vil hjælpe mig hele vejen igennem dem - de... -
Optimeringsopave - indhegning
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave til min aflevering, og jeg har lidt problemer. Opgaven lyder som følgende. En indhegning til høns skal bygges op ad en ur ved hjælp af et 140 m. langt hegn. Kald den ene side for x og den anden for y. - Bestem sammenhængen mellem x og y - Bestem y udtryk... -
Hjælp til fysik - haster
ForumindlægHej alle sammen, jeg sidder med en aflevering og gik lidt i stå med følgende opgave I et forsøg måles den dynamiske gnidningskraft (Fgnid) på en klods som funktion af klodsens masse (m). Massen varieres ved hjælp af lodder. Tabellen viser de opnåede resultater. m/kg 0,1 ... -
Danmarks internationale økonomi
ForumindlægHej jeg har fået en aflevering for, men jeg har brug for lidt hjælp til at komme i gang. Gerne nogle forslag til hvad jeg kan skrive om eller regne på. Så skriver lige hele opgaven så i kan se den: Danmarks internationale økonomi. Materiale: Samfundsstatistik 2008 – både den trykte udgave ... -
Gallup kompas
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har lige et segmenteringssprøgsmål angående Gallup Kompas. Hvis man bruger Gallup kompas, er det så rigtigt forstået, at man ikke kan bruge demografiske kriterier som alder i segmenteringen? Jeg sidder nemlig med en Cocio aflevering og jeg har lidt svært ... -
Hjælp til selvstudie. VØ opgavesamling Niv B
ForumindlægHej SP Jeg er hoppet ind på et hhx-forløb lidt senere end normalt, og har derfor misset gennemgangen af kapitel 11,12,13 i Virksomhedsøkonomi. Derfor ville jeg rigtig gerne høre, om i kunne hjælpe mig med at skaffe løsninger til disse kapitler - så jeg kunne lave opgaverne og selv checke de... -
Bevægelser
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har fået denne opgave i min aflevering, men jeg forstår ikke helt hvordan man skal beregne det. Nedenfor følger stedfunktionerne for fem bevægelser med konstant acceleration. Find for hver bevægelse accelerationen a0, begyndelseshastigheden vo og begyndelsespositione... -
Middeltal af intervaller?
ForumindlægJeg har fået an aflevering for i Matematik og ved ikke helt om opgaven er rigtig besvaret, den lyder sådan: Intervaller: 150-160 160-170 170-180 180-190 190-200 Frekvens: 16% 24% 44% 4% 12% a) Bestem middeltallet for højdefordelingen i klassen. De oprind... -
HJÆLP! matematik B, angiv definitionsmængderne.
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal regne denne opgave som sidste led i en matematik aflevering, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. - jeg går i 1.g og det viser sig, at jeg vi burde have lært dette i folkeskolen.. - det har min daværende lærer bare ikke sørget for. ;) så derfor ville det være helt fanta... -
hjælp! matematik B, angiv definitionsmængderne.
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal regne denne opgave som sidste led i en matematik aflevering, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. - jeg går i 1.g og det viser sig, at jeg vi burde have lært dette i folkeskolen.. - det har min daværende lærer bare ikke sørget for. ;) så derfor ville det være helt fanta... -
Datider (Præteritum/Imperfektum)
ForumindlægVi har fået en aflevering, hvor vi skal finde forskellen på de to spanske datider. De forskellige steder i teksten skal man angive om det er Præteritum (P) eller Imperfektum (Im). Jeg kan ikke helt finde forskellen i alle tilfælde, så håber der er nogen der vil hjælpe. I går så (P) jeg Antonio Ba...
