Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15501 til 15520 af 59860
-
Højde af blydelen
ForumindlægHej allesammen....:) Jeg har en fysik opgave for til idag kl. 23, har prøvet flere gange ved at løse det, men kunne ikke løse det. Opgaven er således: Et lod har et tværsnitsareal 6.0 cm2, og er 8.0 cm højt. Loddets masse er 300g, og loddet består nedderst af aliminuim og øverst af bly. Bestem hø... -
Asymptoter
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig med at finde asymptoter? jeg har aldrig rigtig kunne finde ud af hvordan man finder grafers asymptoter, er der nogen der vil forklare det? eks: gør rede for at grafen har to asymptoter: f(x) = 3x^2-5x+2/ x+3 -
Er hadith myter i religion?
ForumindlægHej Er der nogle herinde der ved om hadith er myter i religionsfaget, da de hører ind under den mytiske/narrative dimension i niarn smarts syv dimensioner, også fortæller de også hvordan man skal forholde sig til livet. Tak på forhånd. -
Fysik
ForumindlægKan nogen isolere ?o (lambda nul) for mig: (?-?o) : ?o -
Sammenhængen mellem x og y
ForumindlægHey ;D Landbruget i Danmark har næsten udviklet sig lineært efter år 1983. I år 1983 var der 98.680 landbrug og i år 2000 var der 54.541. Opskriv en ligning, der viser sammenhængen mellem antal år x efter 1983 og antal landbrug y? Jeg tror at ligningen er y=-2596x+96084, men jeg ved ikke om de... -
SSO
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om min SSO, som jeg håber, at der er nogen som kan svare på. Et af spørgsmålene, som jeg har fået stillet er: "Giv en kort redegørelse for økosystemets opbygning og funktion i en regnskoven". Min SSO handler om regnskoven, som i nok ka gætte jer til..:).. ... -
Hey gutter
ForumindlægVi betaler elektricitet med en fast målerafgift på 1820 kr. og herefter 1,47 kr. pr kWh. Tegn en funktionskurve over forbruget af elktricitet. Familien Andersen bruger 4 220 kWh pr . år A: hvor meget koster Andersen forbrug af elektircitet på et år B: Regningen bliver delt, så man betaler ... -
isolering
Forumindlæghejsa jeg har en ligning der hedder... sint=0 hvordan finder jeg t?? altså hvad er t i denne ligning? -
Hjælp mig nogen
ForumindlægHej allesammen er der nogen der kan hjælpe mig med mit samfunds case opgave. sp. er 1, redgør for Hvem der aftaler lønforhold på det danske arbejdsmarked. kom her inde på hvem der har intresse i at mindstelønnen overholdes.? spørgsmål 2 er vurdere hvorledes brugen af udenlansk arbejdskraft ... -
Sn formel
ForumindlægSidder og skal lave en vækst funktion, som inkludere lån til et nyt køkken. En der vil kunne hjælpe mig med at gribe den an :/ n=ln (120.000*0,0165+1) 42000 ln (1,0471) ln(1,0165) n= 2,8 år -
Energiniveaudiagram
ForumindlægHej! 1) Jeg vil gerne vide, hvorfor ligger energierne tættere og tættere, jo større n biver. 2)bølgelængder, der skyldes overgang til n = 1, kaldes lymanserien. Beregn de fire første bølgelængder i lymanserien (2?1, 3 ?1, 4?1 og 5?1. Mangler jeg nogle oplysninger eller kan man løse denne opgav... -
Hjælp aflevering til imorn (:
Forumindlægså er jeg her igen (: En funktion f er bestemt ved f(x) = 7 ln(x) - 2x^2 a) bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) -
differentialligning
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp ved slet ikke hvordan jeg skal løse denne opgave: 1. opstil en differentialligning der beskriver hastighedsudtryket for reaktanten A som funktion af tiden. I skal opdele spørgsmålet i nulte, første og anden ordens reaktionen. som koncentration af A benyttes [A] 2. O... -
vektor
Forumindlæghej har lige en opgave: det er en opgave inden for vektor-regning givet punkter A(-1,-1) og B(0,1) og c(3,-3). punkterne danner en trekant. a) gør rede for, at trekant ABC er retvinklet? b) bestem vinkel B c) Bestem en parameterfremstilling for den linje l, gennem punkterne A og B -
3 trins reglen
ForumindlægHey Alle.. hvordan beregner man f ' (x) ved funktionen 2x^2-x ved hjælp af 3 trins reglen? Nogle hjælpere? På forhånd tak -
Fysik B - AT - valg af metode
ForumindlægEr igang med at skrive AT fysik og historie, om atombombe og hvad der skete i Hiroshima og Nagasaki. Men mit problem er så metode i fysik. Hvad skal det punkt indeholde, altså hvilken metode har jeg valgt. Nogen som kan hjælpe mig det? -
Vanddybde (havnebassin)
ForumindlægVanddybden i et bestemt havnebassin afhænger af tidevandet. I en model kan vanddybden som funktion af tiden beskrives ved d(t):=2*sin(0.52*t-3.14)+7 hvor d(t)er vanddybden i havnebassinet (målt i meter) til tidspunktet t (målt i timer). a) Bestem den minimale og maksimale vanddybde i havnebass... -
SU-regel
ForumindlægHej Jeg skal snart flytte ud hjemmefra til en lejlighed, der er forholdsvis tæt på mine forældre. Jeg har hørt, at der er en regel om man skal bo et bestemt antal km væk fra sine forældre før man kan få udeboende SU? Kan det passe? -
hvad er hvad
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at analyser sætningen "Wo ist der Käse, sagt der Sohn" Jeg ved at ist = verbal sagt = også verbal der Sohn = Subjekt men resten? -
hjælp til kemi på bachelorniveau
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med nogle opgaver i kemi, online? mvh Tine
