Søgning på: sso historie. Resultater: 15501 til 15520 af 17233
-
renæssancen
ForumindlægHey i need help ... fast Jeg skal lave en dansk fremlæggelse om renæssancen og dens tekster og skal finde ud af hvilke genre de skrev om og hvad de handlede om... Altså om det var glade tekster eller sørgelige tekster om de handlede om krig eller sygdom eller hvad de gjorde... I må også gerne gi... -
Relative pronomier
Forumindlæghej jeg har skrevet en kort oversættelse om relative pronomier, er der nogle der kan se evt. fejl? Die Brüder Grimm herausgeben in 1812 eine Märchensammlung, die alle Kinder kennen. Es bestehen aus den Volksmärchen, der sie haben hören. Wer kennen nicht Rotkäppchen, das trat den Wölfe? Oder Sch... -
Stram Finanspolitik
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål :) Hvis man har en stram Finanspolitik i Danmark, hvordan vil det påvirke valutakursen, og hvorfor? På forhånd tak for hjælpen :) -
HJÆLP! Digt analyse - "Ved Rugskellet" af Jeppe Aakjær
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at lave en digtanalyse på Jeppe Aakjærs digt "Ved Rugskellet" (1906) Håber på at jeg kan få lidt hjælp!!!! Selve digtet: VED RUGSKJELLET . Anna var i Anders kjær, men knibsk alligevel, mødte dog sin Hjertenskjær paa Rugens gamle Skjel, satte sig i Græsset... -
info about aladdin
Forumindlægage,town,country,he comes from describe the person's face ehat aladdin looks like fat,tall,thin,stout,stoopes,small, describe the clothes smart,casual flashy, shabby, sporty how are aladdin in aladdins wonderful lamp or how are alddin :))) -
Hvorfor hadede Hitler og nacister jøder så meget?!
ForumindlægHej er lidt nysgerrig(-: Hvorfor havde Hitler det her store had til jøder? Har det noget med deres religion at gøre? eller var de bare syndebukke under 2VK.. -
hvem vil hjælpe mig
Forumindlægskal skrive videre på et moderne eventyr ved ikke hvad jeg skal skrive vil godt have hjælp- fsa -
Medicin Studiet - Optagelse ? HJÆLP !
ForumindlægHej allesammen, har virkelig brug for hjælp og respons. Jeg går på gymnasiet lige nu, er midt i 2.g. og har et snit på ca. 8 (ny skala). Hvilket er ret lavt iforhold til hvad det kræves. for at komme ind på studiet idag (kvote 2 = 9,7 i karakter ) Min største drøm har altid været at ville ind på... -
Jeg er desperat , hjælppppp !!!!!
ForumindlægHej folkens (: Jeg går nu i 2.g, jeg har matematik på B-niveau, jeg hader virkelig meget matematik. Jeg kan ikke sætte mig ind i faget, og til sommer skal jeg op til en skriftlig eksamen... Jeg er bange for at dumpe :( hvad skal jeg gøre ?? Hjælp mig ??!! :( -
Tror I på ånder?
ForumindlægJeg så en udseendelse på DR1 mener jeg det var. Det hed Åndernes Magt og det ændrede mit syn på det emne radikalt! Jeg har altid været kritisk over det med ånder, men nu tror jeg på at de findes. Jeg kan ikke finde en forklaring på det, der foregik i programmet. Det kan umuligt være fake.. Hvad ... -
En som er sød og hjælpe ? :)
Forumindlæghej folkens :) Jeg har lavet en engelsk aflevering på en a4 side, er der en som gider at rette fejl evt give respons ?? :) håber på hjælp, det haster -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
sigtet for røveri?
ForumindlægHej. Jeg har været i HM forleden og jeg blev sigtet for røveri, fordi jeg skulle bytte en vare med en anden vare.!!! Det var ikke den rigtige bon jeg tog med. De troede jeg havde stjålet varen fra butikken. De siger også, at jeg har byttet prismærkerne, fordi stregkoden ikke passede til varen, ... -
Stil om skoleudflugt til Berlin haster lidt
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om en skole udflugt til Berlin på tysk og den skal være i nutid jeg skal skrive om hvad jeg ser og oplever da jeg har problemer med tysk synes det er meget svært at finde ud af ville jeg høre om i havde nogle gode råd til hvordan jeg kunne blive bedre og nogle til mi... -
Vektor - projektion
ForumindlægHej Jeg skal beregne længden af en projektion ved hjælp af denne formel: v = (a·b)*b/ ´b|2. Jeg ved at |vektor a| = 7, |vektor b| = 3 og at vektor a * vektor b = 2. Hvordan omregner jeg så |vektor a| og |vektor b| til bare at være vektorer og ikke i numerisk for dette skal jeg jo neto... -
Mat A - er det svært?
ForumindlægHej. Tænkte på om jeg skal vælge matematik på A niveau, gør jeg udelukkende for de mange uddannelser - men jeg har det sådan, er det meget svært - for folkeskolens matematik er meget nemt, fik selv 10 i det. Hvad er jeres erfaringer?På forhånd tak! -
hjælppp!!!!!!!
ForumindlægJeg har terminsprøver på mandag, er der nogle der kender en god måde at øve sig på dansk retskrivning- og læseprøve. please please hjælp folkens.. det virkelig vigtig :) -
Gode elever får dårlig karakter?
ForumindlægVi kender det alle sammen, de gode elever der altid hørte efter, tog noter og lavede lektier fik ikke de højeste karakter, og nogle af de mere sløsede elever, der havde stort fravær og ikke altid fulgte efter og sjældent tog notater fik 10 og 12 taller.. Hvorfor er der, der er nogle der b... -
Definition og lister over møntmetaller
ForumindlægNogle der kan give en definition på et "møntmetal", og helst gerne give en liste over hvilke møntmetaller der findes?? Skal i bruge yderligere oplysninger, spørger i bare igennem ;) /Daniel -
STX el. HF?
ForumindlægHej allesammen, er HF lettere end STX, altså får man mere lektier i STX? Hvilken er hårdest at gå på?
