Søgning på: SRP historie. Resultater: 15541 til 15560 af 22627
-
USA
ForumindlægHej har lige et spørgsmål:var USA's Domino-teori en rigtigt opfattelse af kommunismen og (sydøstasien) (rigtig opfattelse af verdens situationen eller var den forkert) og hvorfor eller hvorfor ikke??? -
Musikvideo analyse - Olivia
ForumindlægHej, jeg har valgt musikvideoen Olivia af Rasmus Seebach. Jeg har list svæt ved at analysere den. Jeg har skrevet nogle ting ned som jeg skal have med. Er I sød at hjælpe med at analysere!? - Krydslipning - Montageklipning - Farver og symboler -
Danskernes holdning til dansk med accent
ForumindlægJeg skal skrive en kronik om danskernes holdning til mennesker der taler dansk med accent. Men jeg mangler inspiration til hvilke emner jeg kan komme ind på. Er der nogle der har foreslag, og evt. kan hjælpe? -
Hvad er jeres planer? (skriv dit CV)
ForumindlægHvad er jeres planer? (skriv dit CV)Hej. Det er mit indtrk at denne side er fyldt med ambitiøse hoveder. Som navnet på debatten antyder, så skriv dine planer/drømme som et CV, hvis du gider (og har noget at byde på :D).Mig selv som eksempel:Jun. 2004. FSA.Aug. 2004 - Jun. 2007. Matematisk Student... -
outsourcing - geografi
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en geografi opgave?!- Fordele og ulemper ved outsourcing set fra et dansk synspunkt. takker -
Hvad kan der være i en Stil! HASter
ForumindlægHejj.. Er i gang med en stil, men har svært ved at prøve at gøre den spænde, jeg synes den er kedelige. Derfor søger efter spænding!! Har i nogle forslag hvordan den kan bliv spænde? -
Rettelse af kort engelsk tekst +...
ForumindlægHej... Engelsk er ikke min stærke side så jeg vil hører om der er nogle der gider at se denne lille bid tekst igennem. Og finde synonymer for nogle ord og skrive teksten på en anden måde men det skal stadig give den samme mening... Spørg ikke hvorfor alting har gode grunde.... Jeg håber i vil gør... -
Kan det være rigtgit at man kun får 6..?
ForumindlægHej...Ville lige høre om det er reaæistisk at jeg kun fik 6, i dansk. jeg fik en novelle af herman bang, der hed pernille, jeg gav et referat, jeg gav en personkarakterstik, miljøbeskrivelse og sammenlignede med en anden herman bang noveller, den sidste balkjole. jeg haved ikke opfattet at de 2 p... -
Informationsteknologi - IT - Datalogi
ForumindlægInformationsteknologi - IT - DatalogiHvad laver man i de forskellige overnævnte fag...?Håber nogle kan svare..//Therackoo :D -
En lille sætning
Forumindlægsætningen:"Det får mig til at tænke på.."?hvordan bliver den på tysk.Har overvejet:"Dass macht mir an ... denken." (I så fald styrer an så akk.?) -
skriftlig dank og skriftlig engelsk
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg nogen gange griber opgaven an forkert.. Dette vil jeg gerne rette på, erder nogen de rkan hjælpe mig med det.. Jeg tror der er meget jeg misforstår når jeg skal f.eks.til at skrive en dansk stil eller en engelsk still... For resten skal jeg snart til eksamen og jeg ... -
Hvorfooor/Hvordaan?
ForumindlægHvorfor bliver Nelson Mandela livsvarig fængslet, hvad var grunden? Vil have en uddybning, Tak :) Kan jeg både få det på engelsk og dansk, please :i Så I nice ! Det Haster VIRKELIGT :'( VH Berna -
Bevisers praktiske funktion
ForumindlægHvad er det helt konkret man bruger beviser til i matematik?Ikke fordi jeg har svært ved at forstå dem, jeg har bare svært ved at forstå deres praktiske funktion.Min lærer siger, at det er en ren form for kildekritik, men tag det roligt; jeg tror jo på dem! -
Projektopgave ideer !
ForumindlægNu er det sådan at vi snart har projekt uge i klassen :)Min veninde og jeg overvejer lidt hvad vi skal tage om , der er ikke rigtig noget over emne ..Har i nogle ideer ?Tal helt frit .. Ingen restriktioner ;) -
Hjælp til opgave..
ForumindlægRåbjerg Mile er en af de største vandreklitter i Europa. Den kaldes en vandreklit, fordi vinden flytter den. Hvert år bevæger Råbjerg Mile sig ca. 15 m i retning fra punkt A til punkt B. Der er i virkeligheden ca 2,65 km fra punkt A til B. - Hvornår kan man forvente, at Råbjerg Mile vil n... -
hvem er
Forumindlæghej hvem er den behagelig mand der gennemgår grammatik på videoerne. tak bruger dem i undervisning, men er han grammatik lektor -
Karl Marx teori om basis og overbygning
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå, hvad der menes med basis og overbygning. Marx mente jo, at overbygningen bestod af et samfunds kultur, ideologi og politik, hvorimod basis bestod af økonomien. Dernæst mener han også, at overbygning afspejler basis, men hvordan kan det lade sig gøre? Altså mene... -
Naja Marie Aidt
ForumindlægHey..\n\nNogle der kan give mig, et kort resume af "en kærlighedshistorie" af naja marie aidt..\n\nHåber i kan hjælpe.. -
SSO, Romerriget
ForumindlægHej.\nI min opgave skal jeg bl.a redegøre kort for romerrigets politiske, økonomiske og sociale forhold, så ville høre om der var nogen der havde nogle gode ideer til hvad der ville være godt at komme ind på for synes det virker lidt uoverskueligt. -
stil hvad er motiv, tema mm.
ForumindlægHey.\n\nhar lige nogle ting jeg aldrig har fået på plads hvad angår stil\n\nHvad skal man kigger efter når man skal finde:\n\n-Tekstens forskellige motiver \n-Tekstens temaer, evt. udtrykt gennem symboler \n-Redegørelse for tekstens livsbillede\n- livsopfattelse\n- livsforståelse\n\nOg har aldrig...
