Dansk

Musikvideo analyse - Olivia

06. juni 2015 af Sinepe - Niveau: 9. klasse

Hej, jeg har valgt musikvideoen Olivia af Rasmus Seebach. Jeg har list svæt ved at analysere den. Jeg har skrevet nogle ting ned som jeg skal have med. Er I sød at hjælpe med at analysere!?

- Krydslipning 

- Montageklipning

- Farver og symboler 


Svar #1
06. juni 2015 af Sinepe

#0

Hej, jeg har valgt musikvideoen Olivia af Rasmus Seebach. Jeg har list svæt ved at analysere den. Jeg har skrevet nogle ting ned som jeg skal have med. Er I sød at hjælpe med at analysere!?

- Krydslipning 

- Montageklipning

- Farver og symboler 


Brugbart svar (3)

Svar #2
09. december 2020 af maze0074

Olivia - Rasmus Seebach

Musikvideo

Der er mange mørke farv er i musikvideoen, da den starter. Det bliver lysere og lysere efter hvert minut.

Hvergang man ser Olivia er det meget mørk. Derimod, hvergang man ser Rasmus, er det helt vildt lyst.

Præsentation

Sangen hedder som sagt Olivia og er skrevet af Rasmus Seebach.

Olivia er en sang der handler om en pige som ikke kan glemme sin gamle kæreste. Drengen kan dog heler ikke få hende ud af hoved. Olivia går til mange fester og laver noget med mange mænd, men kan ikke glemme ham. Hun prøver alt og til sidst giver hun helt slip. Da hun giver slip, kommer han så tilbage.

I sangen er der rigtig mange gentagelser og verset er også det samme hele teksten igennem.

Hans sang er negativ, men Rasmus bruger nogle ord, for at få den negative historie, til at blive mere positivt.

Vedhæftet fil:oliva2.docx

Skriv et svar til: Musikvideo analyse - Olivia

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.