Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 15541 til 15560 af 26896
-
Skud mod klods
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en rapport om et fuldstændig uelastisk sammenstød. Vi har en hængende klods sam vi skyder med en luftbøsse. Hagl og klods følges så sammen videre. Jeg har fået at vide, at E,kin før = E,pot efter. Jeg kan bare ikke så det logiske... Nogen som kan forklare mig det? M... -
Entropi, jeg forstår ikke udledningen af S = S* - r*lnp
ForumindlægI udledningen af S = S* - r*ln(p) , hvor S* er S i standardtilstand, bruger man fra definitionen på S, at S = Q/T. Men det gælder jo kun for en reversibel proces. Udledningen af formlen gælder for en isoterm udvidelse af en ideal gas, og den er ikke reversibel. Hvorfor kan man alligevel bruge S =... -
Optimering af luft raket
ForumindlægHej. Jeg skal til at skrive årsopgave og jeg vil skrive om en "Luft Raket". Jeg beskriver lige en luftraket. Et rør, hvor der i bunden er en "prop". I røret er der noget vand og noget luft, det er så muligt at pumpe luft ind i røret, og når trykket bliver stort nok, kan pro... -
Analyse af Campari reklamen med Askepot
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op i mundtlig dansk, og jeg har trukket billeder/reklamer. Jeg har valgt en reklame fra Campari (den med Askepot). Jeg ville høre, om der er nogle, der kan give mig nogle ideer til analysen? :-) -
Talepapir
ForumindlægHvordan laver i jeres talepapir til eksamen? Præsenterer i også jeres problemformulering og problemstillinger? Jeg kan ikke huske hvordan årsprøven var og føler mig pludselig lidt lost :( I må meget gerne vedhæfte eksempler på jeres talepapir - ikke at de er meget sigende for mig, men det g... -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
ForumindlægEr der nogen der kort kan forklare hvad logistisk væskt er? Jeg fik ikke helt fat i hvad det var da min lærer forklarede det i skolen, er på bar bund lige nu. Har virkelig brug for hjælp :( -
Forfatningsret
ForumindlægEr der nogen der er god til forfatningsret? -
Bestem a og b
ForumindlægHey alle friske mennesker, kan nogle hjælpe mig med denne opgave? Det er uden hjælpemidler. en funktion f(x)=b*ax opfylder at f(3)=1 og f(6) = 8 - Bestem a og b -
Epigenetisk faktorer
ForumindlægHeeej. Jeg har længe ville vide en ting, og håber at i kan hjælpe mig. Jeg skal snart fremlægge om fedme, hvor af min lære sagde at jeg skal gå ind og forklare om protein syntese, før at jeg kan forklare mere om den epigenetisk faktorer. Mit spørgsmål er så, hvad har den epigenetisk... -
Silo opgave .. HJÆÆÆLP !
ForumindlægHej kan nogen hjælpe mig med denne opgave .. jeg har lavet de to første punkter ud af seks .. men jeg kan ikke finde ud af at lave resten please hjææælp ! opgaven omhandler om en silo ... opgaven er vedhæftet -
y=a*log(x)+b
ForumindlægEr y=a*log(x)+b vækstegenskabet ved logfunktioner? Undskyld, hvis mit spørgsmål ikke giver mening, men jeg har i mine notater skrevet y=a*log(x)+b, hvor jeg som overskrift har skrevet vækstegenskaber ved log, men problemet er, at jeg ikke rigtig kan finde ud af, hvad jeg har skrevet i mine note... -
Dansk Synopsis/Disposition.. Billedeanalyse
ForumindlægSkal lave en dansk synopsis af et billede af Edward Munch den syge stodder.. Det er enten Death in the Sickroom eller Death mother and child... Ved sku ikke hvordan det skal fylde 10-20 min? Jeg analyserer billedet ... fint! - tager måske 5-8 min, må jeg ikke tale om edward munch? fortælle om ha... -
Engelsk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHey Folkens ! Jeg skal op til Engelsk eksamen imorgen. Jeg har trukket emnet "Politics in Global World". Her har jeg fået to taler. Den ene fra George Bush og den anden fra Barack Obama. Mit spørgsmål er, skal jeg analysere en af de to taler eller begge taler ? -
EØ eksamen stx
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan Erhvervsøkonomi eksamen foregår på STX , c-niveau ?? -
mobil
ForumindlægSONY ERICSSON K750i - Kan man finde ud af, hvornår den udkom? -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej Er der en, som kan hjælpe med opgaven på vedhæftet billede. Jeg kommer frem til følgende formel På forhånd tak. -
Haster! Hvordan kommer der stråling?
ForumindlægJeg ved hvilke partikler osv. der bliver udsendt under alfa, beta og gama-stråling - men jeg er interreseret i at få forklaret hvordan denne proces - altså hvad det er der gør - at der sker et henfald så der derved bliver skabt stråling? Jeg tror at få Gama-stråling er det fordi at partikle... -
Kollegieværelse til en 17årig?
ForumindlægHej Allesammen. - Jeg leder efter et kollegieværelse, til når jeg skal gå på gymnasie i København og samtidig tage en BGK. Men problemet er bare, når jeg søger efter et kollegie, kræver kollegierne, at man er mellem 18-25 år. - What do I do? - Er det bare tal uden betydning, eller går de ... -
newtons tredje lov
ForumindlægKan man bevise Newtons 3. lov? Jeg kom til at tænke på det på denne måde: Alt hvad vi ser af fysiske interaktioner i hverdagen skyldes elektromagnetiske kræfter - bortset fra når tyngdekraften spiller ind. Dvs. at når to objekter støder sammen så er det pga. elektriske frastødninger og lign., a... -
Terningekast
ForumindlægNogen der ved hvilken regressionstype der er bedst egnet til et eksperiment med terningekast?
