Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15821 til 15840 af 33650
-
oversæt
ForumindlægOversæt følgende: 1.Vi skal gå, så I bliver nødt til at skynde jer lidt! 2. På trods af at politiet har arbejdet på sagen i flere år, er det ikke lykkedes at nå til bunds i den. 3. Det nytter ikke noget at græde over den slags småting. 4. Overraskende nok var al maden blevet spist... -
Looking for an English speaking tutor
ForumindlægLooking for an English speaking tutor with background in education for our 6 year old son. Two to four hours per week in our home in Østerbro, Copenhagen. -
En god mundlig eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til mundlig eksamen i et fag som hedder teknologi. Jeg tænkte på ud over at snakke klart og tydeligt samt have styr på rapporten og oplægget har I så idéer til hvordan man kan lave en god præsentation? :) -
Matematikopgave
Forumindlæghej sp jeg har været gang i med den opgave, man ikke lige finde ud af den hmm -
bevis
Forumindlæghvordan beviser jeg det her -
Talepapir - Fremlæggelse - Metode (AT Årsprøve 2G)
ForumindlægHejsan alle Vi ved hvis alle, at AT's-metaniveau er wierd. Alle siger at man til den mundtlige prøve, skal snakke ekstremt meget om metode. Mit problem er imidlertid at jeg i forvejen har beskæftiget mig meget med metoden i synopsen - og da man ikke må gengive synops til den mundtlige del, e... -
Gennemsnit
Forumindlæghvis man er oppe til eksamen i et fag i gym. tæller så både årskarakter og eksamen, eller er det kun eksamenskarakteren? -
Optimering af karakter til kvote 2 AAU
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på min drømme uddannelse medicin, derfor starter jeg på idræt på SDU til sommer :-). Imellemtiden havde jeg tænkt mig at forbedre mine karakterer ved supplering. Er der nogle der ved om man kan gå til eksamenen mere end 1 gang? Således at hvis man får 7 første gang, kan ... -
Forbedre sine karakterer?
ForumindlægHej Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål. Jeg har hørt at hvis man ikke tager sin sidste eksamen (gymnasium) kan man forbedre sit snit ved at tage de fag man har dårlige karakter i på hf og stadig beholde sine gode karakterer, og på denne måde forbedre sit snit. Passer det? -
1,08-reglen???
ForumindlægHej alle:) - tænker om der er nogen der ved, om man stadig kan gange sit snit med 1,08 hvis man dropper ud fra 3.g og tager resten af de eksamener, man mangler som enkeltfag eller selvstuderende, hvis man stadig begynder på en videregående uddannelse inden for de 2år efter sidste eksamen? - Ha... -
Burde jeg droppe ud eller ikke? hjælp :D
ForumindlægHej, Jeg er 16 år og er lige flyttet fra det første halve år på HTX til en innovationslinje på HHX da fysik, kemi, biologi ikke var mig men jeg godt kan tænke mig noget med handel og iværksætteri. Jeg kan mærke at jeg er rimelig skoletræt, jeg er rimelig fraværende og laver ikke rigtig lekt... -
kegle
Forumindlæghej! jeg sidder lige med en opgave, men har prøvet et par måder at løse opgaven på men har forvirret mig selv godt og grundigt, så det ville være mega dejligt med en smule hjælp!:) I en model har kaffebægeret på figuren form som en keglestub. Bægeret har en radius på 3 cm i bunden og en radiu... -
Hjælp til matematik A opgave 5.D1.18
ForumindlægHej Jeg har en opgave som driller mig en hel del Jeg har lavet opgave a, men er i tvivl ligningen hedder: 5y-y^2 og jeg skal bestemme væksthastigheden når y=2 det jeg så har gjort er at sætte 2 ind på y's plads i ligningen: 5*2-2^2=6 her får jeg væksthastigheden til at være 6 det er rigtig ... -
funktioner af to variable
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med den opgave jeg har vedhæftet ? -
Ligning for tangent i punkt (differantialregning)
ForumindlægHej, har denne opgave, men er meget usikker på den, kan nogen hjælpe? -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
kvartilsæt og middelværdi
ForumindlægPå en skole var 100 elever til prøve. I en af de opgaver, de skulle løse, kunne de opnå mellem 0 og 10 point. I tabellen ses en opgørelse over pointfordelingen for elevernes besvarelse af opgaven. Point 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Antal elever 1 3 5 10 17 21 8 16 7 ... -
Statistiske deskriptorer
ForumindlægHej alle på Studieportalen. Jeg har lavet en statistisk undersøgelse om unges valg af uddannelse, som jeg skal bruge til min mundtlig matematikeksamen, hvis emnet bliver trukket. Jeg er ved at skrive om, hvordan man undersøger og beregner deskriptorer, hvorledes jeg er nu startet på mindste- o... -
Er HTX i Aarhus C en god skole?
ForumindlægHejsa Jeg går på en HTX jeg ikke er så glad for, så jeg overvejer at skifte til en HTX i Aarhus C Er der nogle er jer der har gået der? Er de gode mod 2-sprogede elever? Er de gode til at undervise? Får eleverne et højt snit derfra? Er det en god skole? -
Vektor i ottekantet
ForumindlægHej jeg har den følgende spørgsmål-
