Søgning på: matematik 1g. Resultater: 15881 til 15900 af 32350
-
tungt regnestykke
ForumindlægHej kloge mennesker derude! Jeg har fået den prøve der hedder: hf matematik C december 2010, hvis nogle nu skulle have den liggende et sted;) Der er en opgave hvor denne ligning skal bruges, men laves om: y = 25 • x0,75 Hvor x er hundens vægt. Ligningen er bestemt mellem hundens vægt målt ... -
SRP om Ludomani
ForumindlægJeg skal i fagene samfundsfag og matematik skrive om Ludomani i SRP. Den samfundsfaglige del skal primært lægge fokus på det sociologiske. Men jeg er ikke sikker på, hvad den matematisk del skal indeholde. De fleste andre, som har haft dette emne, har benyttet sandsynlighedsregning. Af denne gr... -
Reducering - hjælp
ForumindlægReducering eller rettere sagt Matematik er ikke min stærkeside, derfor håber jeg, at der er nogle, der kunne hjælpe mig med nogle af disse opgaver. På forhånd tak! Reducere følgende udtryk mest muligt uden lommeregner: Opgave 1) (8a -5) + (6a -9) - (3a + 2) Opgave 2) a(3a - 5b) - 5(2a ... -
Reducering af (a+b)^2-a(a+2b) og 2 mere
ForumindlægHej, er lige startet på gymnasiet og sidder og bikser med noget matematik. Er der nogle der lige kan hjælpe mig med noget reducering? Det er til en aflevering der skal afleveres i morgen. :) Den første: (a+b)^2 - a(a+2b) Den anden: (x+y)^2 - 4xy Den tredje: (p-q)^2 + (p+q)^2 - 2(p+p)(p-q) Ha... -
Spg. til 3.g stof
ForumindlægHej alle!Jeg har lige et par enkelte spørgsmål til matematik A-niveau:1) Har en funktion og dens stamfunktion altid samme definitionsmængde?2) I beviset for dy/dx = h(x)*g(y) støder man på G'(y) = 1/g(y)g er kontinuert og forskellig fra 0, men hvorfor forklarer det, at G'(y) altid er en p... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er startet på en ingeniør-uddannelsen i denne uge og har allerede fundet ud af, at jeg har svært ved at følge med i det matematik vi bliver undervist i og så var det at jeg tænkte på jer kloge mennesker. Lige nu er det trigonometriske funktioner og jeg vil spørge jer, om d... -
13 fag - Hårdt?
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommer, og skal have følgende fag: Teknikfag A Dansk A Engelsk A Matematik A Fysik A Kemi A Bioteknologi A Teknologi B Kommunikation/IT C Biologi C Teknologihistorie C Samfundsfag C Filosofi C .. Jeg glæder mig helt vildt! ... -
Hjælp til 10'er potens!
ForumindlægHej:) Jeg er igang med en matematik aflevering, og der er en opgave, jeg ikke kan finde ud af. Håber at i kan hjælpe! Her er opgaven: Opgave 1 har jeg lavet, og resultatet fra den, skal man bruge i opgave 2. Resultatet var : 1.620.000.000km/t Opgaven: B. Skriv også resultatet som et... -
Casværktøjer
ForumindlægHej Jeg har en lille bøn. Jeg læser matematik på fjernstudie og har fået en del problemer med at bruge cas værktøjer. Jeg bruger GeoGebra og Cas fra systime bøgerne, men min problemer, at jeg faktisk ikke kan bruge dem, da jeg ikke aner hvordan de fungere. Jeg har netop haft opgaver, hvor d... -
Skrevet for meget, hvad skal man gøre?
ForumindlægHejsa Jeg er nu færdig med min SRP, og har skrevet ca. 2,5 ns for meget i forhold til de maksimale 15ns á 2400tegn jeg må skrive. Jeg synes ikke rigtig at jeg har noget jeg kan skære væk (da jeg har en meget bred problemformulering), så hvad skal man gøre? Jeg skriver i matematik/fysik, o... -
hjælp, aflevering til i morgen!
ForumindlægNår man køber bøger på nettet i en bestemt online bogklub koster leveringen altid 29 kr. og bøgerne 127 kr. stykket. a) Hvilke variable er relevante? Hvilken er den afhængige, og hvilken er den uafhængige? b) Opstil en formel for denne sammenhæng. Kald prisen for og antal bøger for . c) Beskri... -
Bestem tallene a og b i ligningen y = ax + b
ForumindlægJeg er igang med en matematik aflevering, og håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig. Jeg kan ikke regne ud hvordan man skal kunne finde ud af hvad a og b er? Tabellen Længen af slangen(m): 25 50 Pris for slangevogn... -
Gymnasiestart!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal starte på gymnasiet her om et par dage, hvilket bliver helt nyt. Dog har jeg nogle spørgsmål ang. første skoledag. Hvad skal jeg egentlig medbringe (stor taske m.m), synes det er ret underligt, at der ikke står andet end, 2'gere og 3'gere kommer til at underhol... -
Ideér til emner / fagkombinationer
ForumindlægI dette indlæg kan der vendes ideer til problemstillinger inden for forskellige fagkombinationer. F.eks. Matematik-Fysik: - Mekanik (Bevægelsesanalyse) - Signalbehandling - Bobler (http://fys.dk/perspektiv/per/ma/05ma/haefte/6_bobler.html) Matematik-Biologi: - Biostatistik (Biologiske fors... -
opg.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave, kan ikke rigtig se den røde tråd i den ! Vil blive meget glad hvis jeg kunne få lidt hjælp. 1. En a-radioaktiv kilde har aktiviteten 370 kBq. a. Vis at kilden udsender 44,4 • 106 a-partikler I løbet af 2 minutter. En person har placeret direkte på huden. M... -
Lagkage
ForumindlægMin storebror og jeg er tilfældigvis kommet til at tænke over en matematisk udfordring:Kan man, kun ved hjælp af en kniv, skære en rektangulær lagkage med målene 1 x 2 ud i fem lige store dele? Hver del må gerne bestå af flere stykker, men skal udgøre nøjagtigt en femtedel. Det forudsættes at man... -
løsningskurve til dy/dx
ForumindlægJeg skal bestemme løsningskurven til følgende differentialligning;dy/dx=1+x^2som går gennem punktet (1,4)Jeg ville blive glad hvis der var nogen som kunne give mig nogle "vink" til hvordan sådan en opgave skal løses... :o) -
Paraboloider
ForumindlægHar et spørgsmål i min problemformulering i mit SRP projekt som jeg ikke forstår. Der står: Afslutningsvis omtales andengradsflader i kupler og skalkonstruktioner. Specielt skal de praktiske aspekter ved bygning af paraboloider beskrives. Har gjort det for en hyperbolsk paraboloide. Skal nu bare ... -
Hjælp til trin i ligning
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til at forstå det trin der sker i nedenstående ligning: (det er fra en af Fibonaccis sætninger) Jeg har vedhæftet det som fil.. -
Haster
ForumindlægJeg har en opgave der skal afleveres i aften.... men jeg er gået helt i stå.... Jeg får givet en en linging a) Bestem o´(x) og gør rede for at o(x) er en voksende funktion (dette er gjordt, med for to forskellige resultater) n-Spire: O´(x)=17-16*sin(0,16x) Wordmat: O´(x)=-0,2792527*sin(0,...
