Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15901 til 15920 af 152758
-
Buffer - forståelse problem
ForumindlægHejsaUdfra NaH(2)PO(4) og Na(2)HPO(4) ønskes fremstillet 2 L buffer med pH, i det konc. af H(2)PO(4)^- skal være 0,1MBeregn opløsnings molaritet mht. NaH(2)PO(4)Jeg begner vha. bufferligningen og får 0,19 M (vel den enhed, når den anden er opgivet som 0,1M).0,19 er facitJeg troede jeg skulle gang... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHar netop fået et brev fra mit gymnasium angående den mundtlige eksamen, hvor der skrives, at man må have alt med til både forberedelse og eksamination, således at der ikke kun må bruges specielt papir til eksaminationen. Har I fået noget at vide om det? Og hvad synes I om det? -
Skolestart = Dejligt?
ForumindlægHej.Er jeg den eneste, der glæder mig til at starte i skole igen?Selvfølgelig har ferien været god, men jeg glæder mig nu også til at komme igang igen (skal i 3g.)Synes tit man hører folk beklage sig over, hvor træls det bliver at skulle i skole igen osv.Er det den generelle holdning, eller har f... -
Hvorfor doper man ikke silicium med gruppe II/VI grundstoffer?
ForumindlægHej. Angående n/p-type halvledere og doping. Jeg har prøvet at søge lidt på nettet men må indrømme at jeg stadig ikke helt forstår, hvorfor man ikke doper silicium med gruppe II eller VI elementer/grundstoffer. Ville dette ikke resultere i to ledige elektroner eller to huller og dermed øge ledni... -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
medicin studiet?
ForumindlægHej. Jeg har et gennemsnit på 10,3 med bonus. Min drøm har altid været at læse til medicin. Men tror i adgangskvotienterne vil stige i år ? -
Ioner og molekyler
ForumindlægEn der kan hjælp med de er ioner er på var bund :-) -
Reducering af udtryk
ForumindlægHejsa. Nogen der lige kan hjælpe med reducering af udtrykket: (a+b)^2 - a(a+2b) Mvh. Mark :) -
opgaver uden hjælpemidler - studentereksamen
ForumindlægHej. Er ved at læse op til studentereksamen i mat A og er stødt på den her opg: a=(3,5+t) b=(2,1-t) a) bestem den værdi af t, for hvilken a og b er parallele b) bestem den værdi af t, for hvilken a og b er ortogonale. i den første er jeg lidt på bar bund, mens jeg ved at jeg skal bruge a*b=0 i... -
Reducering
Forumindlæg(2b/(a^2-b^2))+1/(a+b) reducer hjælp!!!! kan ikke få den til 1/(a-b) som min lommeregner siger:( -
linjer etc
ForumindlægHej Alle sammen. jeg tænkte på om der var nogen der kunne forklare mig hvordan jeg skal løse følgende opgave? : Bestem a, så linjerne med ligningerne y=(a+3)x+6 og y=2x+a det skal jeg gøre for at finde ud af om de står vinkelret på hinanden. På forhånd tak :) -
Statistik
ForumindlægDer er i min bog en regel for matrixregning med stokastiske vektorer: Variansen(Ay+b)=A*Variansen(y)*A^T. Er der en der kan hjælpe mig lidt på vej til at forstå det? -
Integral
ForumindlægHej er der nogen der evt kan hjælpe??? Er i gang med opgave 2 der står at jeg skal bestemme højden og bredden af den gamle vold Jeg har ingen problemer med at finde nulpunkter og toppunkter, men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved de 2 meter og de 50 der er oplyst jeg vedhæfter opgaven -
Bevis: regneregler for vektorprodukt
ForumindlægFor alle vektorer a og b gælder ata x b = -b x a hvordan kan det bevises uden at bruge koordinatsætne?Da |a x b|=|a|*|b|*sin(<a,b) (< = vinklen)er |-b x a| vel lig |-b|*|a|*sin(<-b,a). Men er sin(<a,b)=sin(<-b,a)? -
Flytte uddannelsessted
ForumindlægSagen er den at jeg har søgt ind på sygeplejeuddannelsen i Aalborg med studestart feb 2016. Det har været min plan i mange år at det var det jeg skulle efter gymnasiet. Realiteten er dog at jeg efter gymnasiet tog et sabbath år hvor jeg arbejdede i hjemmeplejen og rejste til Afrika for at arbejd... -
Bøger til finansøkonom
ForumindlægJeg søger følgende bøger, er der nogle som sælger dem?? - Den skinbarlige virkelighed af Ib Andersen, 5. udgave - Erhvervsjura - for de finansielle uddannelser af Kennet Fischer Föh m.v., Hans Reitzels Forlag, 2. udgave 2017 - Erhvervsjura lovsamling af Kennet Fischer Föh m.v., Hans Reitzels F... -
Ligninger
ForumindlægJeg sidder med en matematik opgave som jeg slet ikke kan fonde ud af.... jeg har vedhæftet billede af opgaverne.... -
Bestem samtlige komplekse tal z, der løser 4.grads ligningen; z^4=ω Og skitsér løsningerne på en tegning:
ForumindlægHej, Jeg forstår hvilken formler der skal bruges til denne opgave. Problemet ligger dog i, at jeg ikke ved hvor e^i kommer fra. Jeg har kigget på opgaven i studieportal: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=1399121 Nogen der kan forklare hvor e^i kommer fra, samt 2pi/3? -
Mdt. eksamen - alkaner
ForumindlægJeg er lige pt. i gang med at lave dispositioner for mundtlig eksamen, kemi B. Jeg er i gang med at besvare et spørgsmål med emnet "alkaner". Heraf skal jeg komme ind på: - Opbygning - Isomeri - Navngivning - Fysiske og kemiske egenskaber - inddragelse af forsøg. Mht. isomeri er je...
