Søgning på: fysik noter c. Resultater: 15961 til 15980 af 84813
-
engelsk oversættelse
ForumindlægHej igen:)Så har jeg vedhæfetet min oversættelse.. Håber i vil hjælpe mig med at rette:)På forhånd tak.Mvh Joakim1.Et ægtepar i London har netop købt en lejlighed. De er glade for at være kommet ind på ejendomsmarkedet i tide, for priserne stiger hele tiden. Når deres venner kommer på besøg, pral... -
Aktuelle koncentrationer og ph beregning
ForumindlægJeg har lige lavet en opgave som jeg ikke ved om jeg har regnet rigtig Opgave 3.20 Der fremstilles en opløsning af bariumhydroxid ved at opløse 5,10 g Ba(OH)2*8H2O i vand i en 250 mL målekolbe, hvorefter der fyldes op med vand til mærket. a) beregn de aktuelle koncentrationer af Ba2+ og OH- i op... -
hvad er et grundstof..pllsss help
Forumindlæghej alle sammen. jeg HÅBER at I kan hjælpe mig jeg FATTER ikke fysik, men prøver rigtig meget at FATTE det...jeg vil meget gerne vide hvad ET GRUNDSTOF det er og hvordan den ER OPBYGGET... Så vil jeg meget gerne vide hvordan jeg skal demonstrere en ph skala og nogle begreberne procent, promille... -
Hvordan tager de gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har suppleret to fag og er igang med at supplere to andre fag, som jeg alle har haft på samme niveauer før da jeg gik på gymnasiet. Jeg har søgt ind på farmaceut studiet via kvote 2. Man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Dansk og... -
mat-hjælp... (differentialligning)
Forumindlæghey... jeg skal til eksamen her på onsdag...så jeg er igang med at repetere hele pensum...jeg er gået lidt i stå i følgende opgave om differentialligninger..http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/matasep04.pdf?menuid=151055opgave 4) b)er det nok at sige, at c = 2?håber på hjælp... -
Hjælp til toppunkter
ForumindlægHej alle Jeg udlede parablenstoppunkter ved hjælp af differentialregning. Jeg har derfor gjort følgende: f(x)=ax^2+bx+c f ´(x)=2ax+b f ´(x)=0 0=2ax+b -b=2ax x=-b/2a det jeg så vil er at sætte x ind i f(x), er det ikke rigtigt? -
Opskrivning af andengradspolynomium
ForumindlægHejsa Jeg kan ikke finde ud af beviset for omskrivning af formlen: f (x) = a ( x - h )^2 +k til formlen: f (x) = ax^2 + bx + c Det er mest delen på det vedhæftet billede som jeg ikke forstår Håber der er nogen som kan hjælpe mig, skal snart til prøve i dette nemlig -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej! Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave 4, opgave c, d, e og f? er helt blank på hvad jeg skal gøre her. Jeg har lavet opgave a og b, og fået b til at være: y=-8,0819x+477,96 men er ellers blank på de andre opgaver. Please hjælp hvis der er nogen der ved hvad løsningen er, elle... -
Lineær vækst
ForumindlægJeg skal have hjælp til løsning af en række opgaver om lineær vækst: Øvelse 6: Udklækningstid for flueæg Forsøg har vist, at udklækningstiden for flueæg aftager, når luftfugtigheden øges. Konkret har man i et forsøg foretaget følgende målinger af sammenhængen: Luftfugtighed (%) 1(46), 2(52), ... -
konstant
ForumindlægNår man løser denne y' = -kN får man denne: N(t) = ce^-kt, kan man kalde c en vilkårlig konstant?? -
andengradspolynomium
ForumindlægJeg har kigget på denne opgave i et stykke tid nu men kan ikke komme frem til nogle løsninger. En andengradspolynomium p er bestemt ved, at p(x)=ax^(2)+bx+c.; a) Bestem tallene a, b og c, sÃ¥ledes at grafen for p gÃ¥r gennem punkterne A(0,6),B(7,2.5) og C(-2,16). b)... -
opskriv ligevægtsudtrykket
ForumindlægOpskriv reaktionsskemaet og ligevægtsudtrykket for opløsningen af følgende salte i vand: a) bariumsulfat b) bariumhydroxid c) bariumchromat -
SYmmetrisk afbildningsmatrix
ForumindlægHår fået stillet følgende opgave, dog ved jeg ikke hvordan jeg skal løse c og d. Nogen bud? -
oldtidskundskab analyse af titusbuen
ForumindlægJeg skal fremlægge titusbuen lige inden sidste karakter givning og det vil jeg selvfølgelig helst gøre super godt, dog er jeg gået død i spørgsmål c, og ville høre om der er en venlig sjæl som enten har noter nok til at besvare disse spørgsmål eller evt kunne svare på dem selv, det ville være en... -
Matematik på B i STX
ForumindlægHey folkens! Jeg skal til at tage mit 3. år på stx her efter sommer. Jeg har samfundsfag på b niveau og her ligger min største interesse. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få det på et A niveau, men det kræver jo som sagt matematik på B niveau. Matematik på C gik ikke fantastisk for m... -
Klimaændringer, bæredygtighed mm. vær sød at hjælpe
ForumindlægHej Jeg er så uheldig at have trukket NG på C som jeg skal op i på fredag. Jeg har stort set ikke fulgt med et helt år, fordi vi har haft en meget næsvis lære der nægtede at bruge lectio og skrive noter eller give os materiale, og derfor har jeg kun min bog at gå ud fra. Jeg har meget svært ved N... -
Gramma - Rettelser
ForumindlægSP Favorite- (hvordan staves det så?) Captor- Chapter Pu +N ..in the book, all drama has ended… -…in the book. All dramas had ended.. Actually (not needed) W Done – finished ADV ..it possible can continue.. – (Hvad er der galt her?) S +Dk ..the story – (dette lyder for danske-kan det omform... -
Alle bøger til Laborant udd.
ForumindlægAlle bøger til laborant uddannelsen sælges, de er som nye med MEGET få noter i dem. Laboratorie beregninger (Pia Johansen) Håndbog for laboratoriefolk (Flemming Simonsen) Kemi 2000 C niveau (Helge Mygind) Kemi 2000 B niveau (Helge Mygind) Mikrobiologi (H. Thougaard, V. Varlund, R.M. M... -
Nogle der kan hjælpe mig med kemi? :p
ForumindlægHej, skal op snart i kemi C. Vil gerne vide hvordan det kommer til at foregå. Har fået 15 spørgsmål jegs skal skrive om, desuden skal jeg snakke om et af de 4 forsøgvi har lavet. Jeg forestiller mig at jeg kommer ind, trækker et spørgsmål, f.eks. "Grundstoffer og ioner ud fra det per... -
Opgave om den fjerde statsmagt og Watergate:
ForumindlægHey, Jeg har en aflevering til i morgen. Det er en øvelsesopgave til en synopsis, hvor vi skal lave en problemformulering, nogle problemstillinger og så redegøre, analysere og vudere/diskutere. Jeg har lavet min problemformulering+problemstillinger; Hvilken indflydelse havde Washington Post un...
