Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 15961 til 15980 af 19441
-
HASTER - Tal/mængder + ligninger/uligheder.
ForumindlægJeg søger hjælp :o Vi har fået en masse opgaver, som jeg ellers har fået lavet korrekt (tror jeg). Men jeg er i tvivl er nogle enkle, så vil gerne bede om hjælp. Opg. 1.18 D 5√a * 7√² Vi har gennemgået det, men desværre fik jeg ikke fat i det. En forklaring søges meget gerne? O... -
fysik: det eller vi eller jeg?
ForumindlægI alle de år jeg har skrevet opgaver og rapporter i fysik/kemi/mat har der været en ting jeg har været tvivl om. Når man skriver en sætning, skal man benytte "det", "vi" eller "jeg". F.eks. i en fysik opgave:Vi antager, at gassen af ioner er en idealgas...eller Det a... -
Cirkustelt, Matematik
ForumindlægPå svararket er der vist en grundplan over manegen. Til magenen vil springboldene have nyt tæppe skal: -være cirkelformet -være så stort som mugligt -netop røre de tre teltæpæle. 1) forklar, hvordan du bestemmer, hvor tæp... -
rumgeometri
Forumindlæghej alle :) Jeg har været fraværende de sidste par gange i matematik og er derfor kommet bagud hvad angår rumgeometri. Jeg sidder med en opgave som jeg har lidt svært ved. Det ville være dejligt hvis nogle kan hjælpe. Jeg vil bare gerne vide hvad man skal, og ikke resultatet. i et koordinat... -
At finde overflade spænding ud fra en kontaktvinkel
ForumindlægHej Studieportal Jeg sidder og er i gang med min studie retnings opgave (SRO) og har brug for hjælp til at forstå en ligning. Den hedder: a_fg=a_fv+a·cos(x) Jeg har vedhæftet illustrationen, som hører til. I øvelsesvejledning blev det beskrevet på denne måde: "Hvis vi ser på e... -
Mangler gode råd?
ForumindlægHej!!jeg er i gang med min 1. g opg og skriver om den kroniske uskyld..Jeg har funedt noget om syndefaldet herinde og har skrevet noget om det, men der er noget som jeg selv synes lyder lidt for prof til jeg ku ha skrevet det, forstår ik helt selv nogle af ordene..Nogen der kan hjælpe med at omfo... -
SRP mat/fys
ForumindlægJeg skal om 14 dages tid i gang med mit SRP. Jeg skriver om radioaktive henfald (fysik), og de differentialligninger, der ligger bag disse (matematik). Helt specifikt kigger jeg på henfaldskæder og opstiller de differentialligninger, der beskriver antallet af kerner som funktion af tid, som fx ... -
Hjælp til fransk
ForumindlægHej hejEr der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse franske sætninger? I parentes efter hver sætning har jeg skrevet hvad jeg tror det er, så meget af det som jeg kan). Men er i tvivl om en del af sætningerne.Je ne pleure pas. Pas du tout même. (Jeg græder ikke. Ikke hele tiden.)Je vien... -
lidt hjælp til spansk grammatik..haster
ForumindlægJeg går på en stor gymnasium med masser af plads. Undervisningen begynder normalt fra klokken 8 og slutter klokken 2. vi er cirka 21 i klassen. Tre af eleverne er drenge og resten piger. Vi har en masse fag. Fire sprogfag og resten er blandet. I pauserne går vi til den nye kantine og køber noget... -
Syntaks
ForumindlægHej jeg har lidt problemer med den syntaktiske analyser af tre sætninger (har dog fundet ud af noget).. Quam dulcis sit libertas, breviter proloquar Quam ved jeg ikke hvad er, dulcis ved jeg ikke hvad er, sit er umiddelbart verballed og libertas er umiddelbart subjekt. Breviter er umiddelb... -
Carport med fladt tag.
ForumindlægMatematik c hhx side. 146 opgave 4: Hej jeg skal bruge lidt hjælp da jeg ikke forstår denne opgave. Der skal bygges en carport med fladt tag. Mål: Kan ikke beskrive da den er delt op, men håber nogen har bogen så i kan hjælpe For at vandet ikke skal samle sig på taget, skal der være en ... -
Er den danske model truet? -
ForumindlægHar fået til opgave at skulle lave en synopsis hvor overskriften lyder: er Den danske model truet? (den danske velfærdsmodel) Her er tre kilder, hvor jeg skal arbejde ud fra é af dem : Kilde 1: http://www.information.dk/267631 Kilde 2: http://politiken.dk/debat/ECE1254461/de-borgerlige-droe... -
Hjælp til matematikaflevering
ForumindlægHej SP Er der en der kan hjælpe mig med to opgaver i min matematikaflevering? Den første opgave lyser sådan: En kile fremkommer ved at save en kasseformet træklods med kvadratisk bund midt over som vist på figuren. Sidelængden i bunden er x, og klodsens højde er h (begge målt i cm). Det oplyse... -
Procent
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvordan løses dette spørgsmål? En studerende vil kopiere rektangler af forskellig størrelse til et projekt. Til dette formål skal der bruges en kopimaskine med en FORSTØR/FORMINDSK-funktion. Hvis kopimaskinens FORSTØR/FORMINDSKfunktion er indstillet til 200 %, ... -
Nogle opg. med 2.gradsligninger
ForumindlægHejJeg har tre små opgaver som jeg ikke er helt sikker på jeg forstår, så det kunne være rart hvis nogle vil hjælpe mig lidt hjælp.Opgaverne lyder: ( her skrevet deres nr: fra eksamensopgaver B-niveau)1.089Bestem det tal k. for hvilke ligningen x^2+4x+k=0 har mindst én løsning (Har selv en ide om... -
2 små opgaver som lige hurtigt skal kigges igennem
ForumindlægHej alleJeg har lavet to matematikopgaver som jeg ikke er 100% sikker på er rigtige, så derfor vil jeg blive enorm glad, hvis nogen evt. ville hjælpe mig at se om de er rigtig lavet. Spørgsmål 1:Nogle børn leger mus med pebernødder, der er 10 pebernødder. Man støder ikke på musen de første tre ga... -
phosgene opg. 3.9
ForumindlægHej alle:' Vi har problemer med en opgave om kemisk ligevægt, som vi slet ikke hvad hvad vi skal gøre ved: Ved et eksperiment fyldes 0,668 g phosgen (COCl2) i en beholder med volumenet 500 mL. Beholderen opvarmes til 840, , hvorefter phosgen spaltes, og følgende ligevægts indstiller sig: COCl... -
3 højniveaufag - ja tak!!
ForumindlægJeg går i 2. g, matematisk gymnasium, o har netop indleveret mit valgfagsskema for tredje g. Jeg har valgt 3 højniveaufag: mat, fys og tysk. Nu er jeg imidlertid blevet kaldt på kontoret og bedt om at vælge enten tysk eller fysik fra, det skolen ellers ikke kan får skemaerne til at passe. Jeg har... -
opgave!
ForumindlægHej jeg har lige fået en samfundsfagsaflevering og der er tre spørgsmål:1)Undersøg, hvorvidt materialet i bilag A2 viser at ”det er helt forkert at vi nu lever i individualismens og egoismens tidsalder” (citat fra bilag A1)Der er en grundlovstale af Poul Nyrup og seks tabeller man skal tage stil... -
Rettelse
ForumindlægFrancos sejr i 1939 betyder ændringer i den spanske skole. I alle undervisningslokaler er det obligatorisk med et kors, samt et portræt af Franco og et af José Primo de Rivera. De tre ting symboliserer idealerne: gud og fædreland. Nationalisterne henretter mange af lærerne, der under borgerkrigen...
