Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 15981 til 16000 af 31547
-
hvordan adskiller man bølgelængden?
ForumindlægI formlen: Sin(theta) = (n*lambda)/d hvor: theta= afbøjningsvinklen n= strålinsorden lambda= lysets bølgelængde d= gitterkonstanten hvordan adskiller man så lysets bølgelængde? -
mediefag - hjælp
ForumindlægNår man skal analysere sit film citat, hvad skal man så lægge vægt på? på forhånd tak :-) -
Salts betydning for cellers biologiske processer
ForumindlægHejsa. Sidder og skriver opgave til min afsluttende "naturvidenskabeligt grundforløb" i 1.g. Jeg skal blandt andet svare på følgende spørgsmål: "Hvorfor har koncentrationen af salte udenfor levende organismers celler stor betydning for cellernes evne til at udføre deres biologisk... -
At bruge enhedscirklen
ForumindlægHejsa alle! Jeg er kommet til et punkt i min aflevering, som jeg simpelthen er standset i. Jeg får stillet til opgave at bruge enhedscirklen til at finde sin90 og cos90. Jeg ved at på enhedscirklen er cosinus den vandrette og sinus den lodrette. Men hvordan søren kan jeg bruge den til at vise s... -
hjælp til kemi
Forumindlæger gået i stå ved dette spørgmål :/ DEET irriterer øjne og slimhinder og kan give forstyrrelser i centralnervesystemet, hvis stoffet indtages. DEET kan trænge ind i kroppen gennem hudens fedtlag og flere undersøgelser peger på, at der optages 20-60 ug/kvadrat cm * time. der er målt koncentr... -
kan man sige det?
ForumindlægNår man tænker på bakterier, betragter de fleste – inklusiv mig – dem som nogle afskyelige organismer, der kun ønsker os det værste, men det er trods alt dem der gjorde os til det vi er i dag… -
Hjælp til genetik!
ForumindlægHej! Det er sådan at jeg skal op til eksamen i biologi snart. Vi har fået tildelt de spørgsmål vi kan trække på forhånd og jeg har stort set fået svaret på dem alle, dog er der en enkel jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Håber der er nogen der har lyst til at hjælpe. Gør rede for nedarvning a... -
syre
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp.............................. Skal give eksempler på syres reaktion med vand, men kan kun finde på HCl (aq) + H2O ---> Cl- (aq) + H3O+ (aq) På forhånd tak -
Bestemmelse af sukkerindhold vha Tollens og Fehlings prøver
ForumindlægHalløjsa allesammen! :) Sidder her med noget kemi, der omhandler sukkerindholdsbestemmelse af sodavand, og skal forklare hvorfor vi lavede Tollens og Fehlings prøver med vores sodavand i forbindelse med sukkerindholdsbestemmelsen. Har lavet lidt research herinde men kunne ikke rigtig finde... -
Dansk analyse
Forumindlæghej med jer, jeg er lige nu igang med at skrive min opgave til dansk eksamen, prøvefor B. Jeg har valgt teksten Den dårlige svømmer af Carsten René Nielsen, jeg er godt igang med at analyser, men jeg mangler noget at perspektere teksen til! Jeg vil blive meget glad, hvis der er nog... -
alfa, beta og gamma
Forumindlæghej hvor meget vejer alfa, beta og gamma -
Haster
ForumindlægJeg skal skrive en 2.g opgave i Historie, så derfor ville jeg høre om der ikke var en som lå inde med sådan en som de ikke har lagt ud på nettet.. -
Medievidenskab - optagelse
ForumindlægHejsa, jeg har tænkt mig at søge ind på medievidenskab i Århus, hvor det sidste år krævede et karaktergennemsnit på 8,2.. Jeg kom igennem min HHX med et gennemsnit på 9,5. Er der nogen som har hørt noget om tendenserne i år? Jeg har hørt lidt om at mange vil søge, pga. krisen, og tænkte at det m... -
Hjælp !
ForumindlægMin kæreste bliver student her om ikke så lang tid og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre angående en gave . I starten ville jeg give ham et ur, det vil hans forældre også, så jeg overlader den gave til dem . Men nu er jeg så på bar bund, jeg har ingen idé om hvad jeg skal give ham. Har i nogle gode ... -
Uklarhed omkring sætning
ForumindlægHvis jeg skal sige: De var sammen dag og nat. Hun tilbragte en weekend med ham Er dette så rigtigt?: Estuvieron juntos día y noche. Ella pasó una semana con él? På forhånd tak. -
I østen stiger op.
ForumindlægJeg skal lave en anayse af det lyriske digt "I østen stiger solen op" til imorgen, og det eneste jeg mangler, er de sproglige virkemidler. Er der nogle, der kan hjælpe mig med at finde nogle metaforer, personificeringer og besjælinger i digtet? Her er digtet: I østen stiger solen ... -
Cheerleader!?
ForumindlægHvad er kravene for at være cheerleader. Jeg mener bare, at i USA skal man være smuk for at være det. Er det også således i dagens Danmark for fodboldhold? Hvordan foregår det. -
ENDELIG!
ForumindlægEndelig har jeg fået min eksamsspørgmål!!! Jeg har 24 timer forberedelse. Emnet er: Den nære astronomi. Første del af prøven: Solsystemet. Andet: Tyndgekraft, dag og nat, årets gang, månens faser. men er der nogen som vil forklare tyngdekraft. jeg er ikke helt klart hvad det er. -
1. koordinat til røringspunkt for vendetanget. tjek plz :)
Forumindlæghey har ikke så meget erfaring med at regne røringspunkter ud for vendetangenter, så derfor vil jeg gerne lige have tjekket en opgave op. Opgaven lyder: b) "Bestem 1.-koordinaten til røringspunktet for vendetangenten til grafen for f. f(x) = x^3 - 5x^2 + 3x + 9 Jeg får resultatet af dette... -
Billedsprog(Symboler, metaforer, modsætninger osv.)
ForumindlægHejsa! Er der nogen, der kan hjælpe med at finde billedsprog i teksten "At sige verden ret farvel" af N. F. S. Grundtvig? - Har lidt svært ved at finde billedsprog i teksten? Er ret usikker :s Håber nogen kan hjælpe! Jeg har haft et oplæg ind før, men havde formuleret mig forkert,...
