Resultater: 16021 til 16040 af 436512
-
nogen der kan hjælpe med at rette denne lille tyske aflevering?
Forumindlægher er den så: Die Straße der Kids: Der Artikel sagt mir, dass diese neue Projekt ein ganz anders und interessant Idee ist. Ich finde, dass diese Projekt eine sehr positives Zugang für die Kinder der Strasse hat weil es die Kreativität in der Form der Kunstsinn Inhalt. Diese Projekt kann vielle... -
formler og ligninger
ForumindlægEn kasse har en kvadratisk bund med rumfang 125 Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund jeg forstår slet ikke den her opgave. ved slet ikke hvordan jeg skal tage hul på den -
Hjælp til eng. oversættelse til i morgen!!!!!
ForumindlægHey alle...Er der en der gider tjekke disse to oversættelser igennem for fejl... det er det sidste jeg skal lave i år så vil meget gerne det bliver godt...Jeg skal aflevere i morgen..Mortals:dansk version:Den unge James Kilroy var i 1940erne havnearbejder i Bostons dokker, hvor han lastede pakkas... -
differentialregning og modellering med f'
ForumindlægEn virksomhed fremstiller en vare. Omkostningerne O(x) ved fremstilling af x tons pr. uge af denne vare er givet ved O(x) = x^3 - 30x^2 + 500x + 30 Hvor O(x) er udtrykt i en møntenhed, som er underordnet i denne forbindelse. Den producerede varemængde kan sælges til en fast pris på 308 pr. ton ... -
Præt / imp
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med præteritum og imperfektum? jeg har virkeligt ikke styr på det. Jeg har skrevet begge muligheder op alle steder og de står altid sådan: Præteritum / Imperfektum (Jeg vil også meget gerne vide hvorfor de er valgt hvis det ikke er for meget forlangt. Men kan jeg o... -
denne sætning
ForumindlægHej Jeg har denne sætning og er i tvivl om dobbeltstyrende præpositioner: "Das Lesebuch will Licht über das Verhältnis zwischen die zwei Länder werfen" Jeg er lidt forvirret over om ûber og zwischen styrer akk. eller dat. ? -
?Adam og Eva?
ForumindlægHej alle Jeg er ved at skrive en opgave om Adam og Eva af Dario Fo, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal skrive i vurderíngen. Det er et stilemne jeg har fået Jeg håber i kan hjælpe mig På forhånd tak -
Mathcad ?
ForumindlægNogen der kan regne dette stykke vedr. beregning af vinkel mellem to vektorer ud i Mathcad eller lign., for jeg skal benytte cos-1(arccos), hvilket ikke er tilgængeligt på min lommeregner: cosv = cos-1(-4/(√(25)√(32))) Stykket kan kopieres direkte over i f.eks. Mathcad, men husk dog a... -
indtægter
ForumindlægHej igen Endnu en opgave jeg ikke er sikker på. (ret kikset) Der er allerede et diagram hvor der ved siden står mio. kr og så langs stregen 0 - 40.000 Jeg er bare så dum at jeg ikke kan huske hvordan det ser ud. Det kommer her. 1 2000 var satens samlede indtægter 433 mia kr. Hvor stor en del mil... -
ned til hundene
ForumindlægEr der nogen der har lavet ned til hunden af Helle Helle, hvis i har så send den venligst ;) -
Blive hurtigere færdig på vid. ud.
ForumindlægHej, Er der mulighed for at blive hurtigere færdig på universitetet ? Kan man for eksempel få en bachelor-grad på to år ved at tage flere fag i samme semester end normalt ? -
Wikifransk
ForumindlægI Lektiewiki, wikifransk, kan du finde hjælp hvis du skal skrive en opgave i form af emnerelaterede gloseliste: Ordforråd basisemner / Vocabulaire par thèmes https://www.studieportalen.dk/Wiki/Ordforr%C3%A5d%20basisemner.ashx Bonne année Pierre -
1. person eller 3. person
ForumindlægNår det er en "jeg- fortæller" er det så 1. eller 3. person? "jeg gik ind i stuen..", "da jeg kom..." -
Kan SRP karakteren beholdes?
ForumindlægHej Situationen er den, at jeg går på 3.g (STX) og har tænkt mig at flytte til HF. Jeg har skrevet en SRP-opgave, som jeg fik 10 for. Hvis jeg flytter til 2.HF, må jeg så beholde denne karakter? Jeg ved man skriver en 'slags SRP' i HF, men kan jeg undlade at skrive den og få flyttet min ... -
hjælp haster
ForumindlægEr der nogle, som har en god idé til et eksamensprojekt i informationsteknologi B? Idéen behøver ikke, at være stor. Den må gerne være simpel. Projektet kunne fx være at udvikle en hjemmeside, app. Har selv tænkt på en lommeregner, men ved ikke hvad dan jeg skal kunne lave den. Jeg betale ... -
løsning af differentialligning
ForumindlægGivet diff.ligningen -c'(t)=c(t)/(c(t)+Km) , hvordan finder jeg en differentialligning for t(c). Tænker at jeg skal finde den inverse af dette, men det giver lidt problemer når jeg senere skal opstille et udtryk for t(c). -
Generelt problem...
ForumindlægHej!Jeg har generelt store problemer med tysk grammatik. Dette skyldes bl.a. at jeg ikke har gået i 8. klasse, og dermed ikke lært det grundlæggende i grammatik. Jeg vil SÅ gerne arbejde mit tysk op, men det er virkelig svært. DERFOR hvis du sidder derude og kan finde ud af tysk, vil du så hjælpe... -
Fransk oversættelse.
ForumindlægI Papeete, Tahitis hovedstad, opstod der voldsomme uroligheder mellem politiet og demonstranter efter prøvesprængningen på Moruroa i september 1995.Unge separatister, dvs. tilhængere af Polynesiens uafhængighed, angreb lufthavnen og satte ild til bygningerne. Da der var få politifolk til at stopp... -
Fransk oversæt.
ForumindlægI Papeete, Tahitis hovedstad, opstod der voldsomme uroligheder mellem politiet og demonstranter efter prøvesprængningen på Moruroa i september 1995.Unge separatister, dvs. tilhængere af Polynesiens uafhængighed, angreb lufthavnen og satte ild til bygningerne. Da der var få politifolk til at stopp... -
hvordan beviser man: T=1/2⋅a⋅c⋅sin (B)?
ForumindlægLad ABC være en vilkårlig trekant. c. Bevis, at trekantens areal, T, vil kunne beregnes ved T=1/2⋅a⋅c⋅sin (B)? hvordan beviser man: T=1/2⋅a⋅c⋅sin (B)?
