Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 16141 til 16160 af 18758
-
Til lektieguruer
ForumindlægHey... Jeg opretter denne tråd fordi, jeg vil gerne lære at skrive en god stil. På hvilke måder kan I hjælpe mig? Jeg vil først og fremmest vide når I skriver jeres stil, hvilke tanker I har, hvordan kombinere I sådan så stilen bliver god, hvad gør I for at få det såkaldte 12 tal.. Jeg ved en sti... -
dansk stil
Forumindlæghej.. Er der en som har styr på hvordan man skriver en dansk stil til et 12 tal.. Jeg har skrevet en stil, og tror på at den blev fin.. Jeg håber at der er nogen der kan kigge på den.. mvh Rixer -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
En god roman??
ForumindlægHello! :)OK, jeg skal bruge en RIGTIG god bog, som jeg skal skrive en opgave om i dansk.. det SKAL være en roman fra 90'erne og oversat til dansk - må gerne være udenlandsk, men helst dansk! Er der nogen, der kan anbefale noget??Please!!! .. :(Skal bruge det a.s.a.p....PEACE -
In the national gallery. Kom ind på min tråd og gi mig inspiration og en god diskution :)
ForumindlægHej Sidder her og skriver et fint essay om D. Lessings short story " In the National Gallery" Jeg synes der mange emner i historien men jeg er bare helt tom i hovedet når det gælder om at få det ned på papir. Topemner enten Generation gaps Eller at ham manden (måske) er en gammel liderl... -
Danskopgave ?
ForumindlægJeg har snart danskopgave i 1g og jeg har virkelig brug for forslag til en bog som jeg kunne læse til danskopgaven.Jeg er åben for alle forslag. Også fra tidligere gymnasieelever som allerede har prøvet at lave danskopgaver#Monty# -
dansk terminskprøve
ForumindlægHej. jeg skal til terminskprøve i dansk snart hvad skal man lave og øve der? Håber snart jeg høre fra dig...? Kh Laura9696 -
informerende artikel om lyrik
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal skrive en informerende artikel og lyrik. opgaver lyder på at jeg skal skrive artiklen om lyrik til hjemmeside www. læs lyrik nu. men er helt lost kan ikke komme igang, hordan skal jeg gribe det an. -
mystery story
Forumindlæger du nogen der måske vil hjælpe mig med at rette en engelsk mystery story?? -
Symbol versus metafor
ForumindlægHvad er forskellen på en metafor og et symbol? Jeg håber virkelig, at der er en, der kan give mig et klart svar for jeg har vist fået forvirret mig selv :S -
Det Moderne gennembrud
ForumindlægHej Studi's.Nogen, som venligst vil forklare mig "Det Moderne gennembrud"? Gerne i forbindelse med, når billeder/malerier skal analyseres, som er fra denne tid. Jeg ved, at det moderne gennembrud handler noget om det kirkelige, det videnskabelige og industrialiseringen, men jeg syne... -
Klage over sin karakter ?
ForumindlægHej.... Har lige være til en prøve og ville spørge om det var muligt at klage over den karakter man havde fået ? -
Skriftlig eksamen 2010
ForumindlægNedenfor har Studieportalen.dk samlet en række gode råd og små fifs, som kan hjælpe dig til de skriftlige prøver. Inden eksamen Praktiske forberedelser Lav en liste over hvad du skal have med til eksamen i de forskellige fag (f.eks. lommeregner, formelsamling, lærebog, ekstra batterier) og hvad ... -
Ideer til engeelsk eksamens emner
ForumindlægHej jeg skal snart op til engelsk muntlig eksamen, men har ingen ide om hvad jeg skal snakke om. Vi skal vælge et emne som hører ind under disse overemner: Being young, New York, Crime og discrimination. er der nogle der har nogle ideer til et underemne?? :) Tak på forhånd. -
let rettelse
ForumindlægGoddag, jeg har skrevet en engelsk stil som jeg beder om at få rettetdet som jeg har mest brug for er en let rettelse af komma fejl, da det er noget jeg ikke er helt sikker på, og jeg ville synes det var en skam at min stil skulle blive vurderet lavere for noget som det.Udover det ville jeg også ... -
Stil "The First Party"
ForumindlægHej... Jeg er gået helt i stå med min engelske stil, som er en analyse og fortolkning af "The First Party" der er skrevet af Attia Hosain. Jeg har indtil videre skrevet følgende: The First Party ”The First Party” is a short story from Attia Hosain’s collection of short stories:”Phoen... -
Bøger der bare SKAL læses
ForumindlægHej alle. Jeg har netop slået hul på et sabbatår og har derfor en masse tid mellem hænderne. Derfor har jeg sat mig for at få læst alle de bøger som er et must at have kendskab til. Alle de kendte forfattere fra både ældre og nyere tid. Derfor vil jeg høre om der er nogen der kan give et bud på ... -
ordstilling.
Forumindlæghej...er der nogen der kan kigge min opgave igennem..har virkelig brug for hjælp..især sætninger med dansk ordstilling, som skal laves om..jeg håber der er nogen der kan hjælpe...på forhånd tak .... The short story was written by Richard Russo and was published in 2003.In this story we hear about... -
FSA afgangsprøve hjælp
ForumindlægNår jeg til den mundtligt afgangsprøve skal analysere teksten, skal jeg så også forklarer noget om dens handlingen, eller er det overflødigt, siden både cencor og lærer formentlig allerede har læst den?
