Søgning på: To keep the faith. Resultater: 16201 til 16220 af 18613
-
SSO: Ensretningen under Hitler - hjælp...
ForumindlægHejI min SSO skal jeg overveje, hvorfor den tyske befolkning accepterede ensretningen.Men det skal helst fylde et par sider, men synes ikke rigtig jeg kan komme på så mange forslag.Kan I hjælpe mig med det? -
Grundrelationen
ForumindlægEt af spørgsmålene til mundtlig årsprøve i matematik lyder på: Bevis grundrelationen (cos(v))^2 + (sin(v))^2 = 1 Nu har jeg ledt alle mine noter og bøger i gennem, og været på jagt efter det på nettet, men kan simpelthen ikke finde det ... Nogle der kan hjælpe ? Tak på forhånd :) -
Forslag til FysA eksamens projekt
ForumindlægHej.Tiden nærmer sig vores afsluttende eksamens projekt i Fysik A på HTX 3g, og vi skal have fundet et emne at arbejde med.For at få flest mulige ideér har jeg valgt at spørge jer. Selve projektet skal selvfølgelig være på A niveau og bestå af et godt forsøg hvor der er gode muligheder for at skr... -
Folkeskolen afgangsprøve - Engelsk
ForumindlægHej Jeg er ved at forberede mig til mit selvvalgte emne. I mine parpirer står der at det skal tage ca. 5 min, men mit tager hele 6 min. Er det for meget og bliver jeg nød til at gøre det kortere? Til eksamen skal jeg også have en samtale ca. 8 min, hvor jeg skal trække et emne. Er der nogle der h... -
Ionkanalernes undersøgelse....
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan forklare mig følgende figur:http://peecee.dk/?id=38227Det omhandler om undersøgelse af ionkanaler vha. en teknik som kaldes patch-camp. Genteknologiske undersøgelser af spændingsafhængige Na+ kanaler har vist, at kanalen kodes af ét gen og udgøres af fire næsten... -
livet
ForumindlægDUMHED?1. Er det et svaghedstegn at være ærlig om sine svage sider?2. Er det ikke et tegn på en stillingtagen til disse og evt. et ønske om at ændre dette?3. Har vi ikke alle stærke og svage sider?4. Er man mærkelig når man analyserer sig selv og ønsker at udvikle sig?5. Er det direkte forke... -
Religion C eksamen - hvad er pensum?
ForumindlægHej jeg skal op i Religion C d. 23. juni 2009. Jeg ved godt hvordan selve eksamen foregår, men jeg har et problem - hvilke begreber skal jeg kunne? Er der evt. nogen der har en liste over dem eller kan jeg finde sådan en liste et sted? Mvh Lin -
øhm, det gyldne snit?
Forumindlæghmm hvordan definerer man det gyldne snit og fibonacci følgen? :O -
Studentergave til min bedste veninde?
ForumindlægHjælp.....!!min bedste veninde bliver snart student, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal give hende i studentergave, jeg vil gerne give hende et eller andet der minder hende om mig. men hvad? jeg er fuldstændig tom for ideer.. kom med nogle seriøse bud på hvad jeg kan give hende??Har virkelig hår... -
Sprg. om vejr mm
ForumindlægLige nogle sidste spørgsmål inden jeg skal op:1: hvordan kan klimaændringer forårsage flere ekstreme vejrsituationer?2: hvorfor er det at den varme antipasat fra ækvator synker ned ved de subtropiske dynamiske højtryk? Og hvorfor dannes der højtryk her (det kan da ikke kun være fordi luften blive... -
Årsag til stigende antal ældre mv.
ForumindlægHej. Jeg har i en samfundsfagsrapport fået til opgave at dokumentere årsagen til det stigende antal ældre, samt faldende antal unge (siden 1999). Nogen der kan hjælpe mig med dette, eventuelt med eksterne kilder? Mange tak! :) Edit: Jeg kom til at angive C-niveau, men jeg har faget på B... -
Huen!!
ForumindlægHej! Jeg spammer næsten forummet nu om dage med spørgsmål - men når kristne, jøder eller muslimer består gymnasiet får de et kors, Davids-stjernen eller en måne og en stjerne forrest på huen.Hvad får hinduer?? En ko? -
Terminsprøver
ForumindlægHej! Jeg skal have terminsprøver i uge 2, og er meget nervøs. Jeg ville høre om der er nogen som kunne give mig nogle gode råd til terminsprøverne? Hvad der er godt at øve på, og hvad man kan gøre for at opnå den bedste karakter. Måske er der nogen der ved hvilke opgavesæt der vil komme op til ... -
SLOGANS TIL STUDENTERVOGN!
ForumindlægJA, kom med forslag til slogans, som skal hænge på vognen. :D -
eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op i engelsk på B niveau.. Jeg kunne godt tænke mig at se frem til hvordan en god remlæggelse/mundtligt oplæg er.. Kunne I give en disposition eller noget der fortæller om hvad kommer først og bagefter og til sidst.. Jeg skal nok 100 % lave analyse og fortolkning + de takson... -
Gode bøger til sommerlæsning
ForumindlægHEYSommeren er den tid, hvor jeg læser mest - især på mine ferier. Jeg vil høre om der er nogle bøger som kan anbefales? Er åben for alt - skal dog helst ikke være alt for fantasy-agtigt eller kedeligt osv.!?Kom frisk!!På forhånd tak -
Tøris i en boks
ForumindlægLad os sige jeg har en boks med noget tøris i. Boksen er helt lukket og meget solid. T og V er konstante.Efter et stykke tid smelter tørisen og bliver til CO2 (g). Derved bliver trykket det maksimale for CO2 (s) <-> CO2(g). Så varmer jeg boksen op, og temperaturen stiger til over CO2's ... -
Notat til Anders Fogh Rasmussen
ForumindlægHvordan vil i håndtere dette spørgsmål, og hvilke samfundsfagelig termer vil i bruge? Har svært ved at se hvordan jeg skal gribe den an. Du er sikkerhedspolitiske rådgiver for Nato’s generalsekretær Anders Fogh Rasmussen. Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan... -
Hej :) Jeg skal meget snart igang med at skrive SRP. Jeg har dog et lille problem
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive SRP i 3.g. Jeg har dog et lille problem, da jeg er helt på bar bund hvad angår emner. Jeg skal skrive i Engelsk og Idræt. Er der nogle som har forslag, eller evt selv har skrevet med de samme fag? Ville være en stor hjælp . Tak :) -
At isolere.
ForumindlægNogen der vil hjælpe med at isolere M? R = K * L / 3 * M^2 Skråstregen er en divisionsstreg.
