Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16221 til 16240 af 26896
-
Undulat
ForumindlægHej, jeg vil gerne spørger om hvor lang tid, det tager for at et æg klækker? hvad skal man sørge for og undvære, når de er i redekassen...må man godt åbne lågen og kig på dem? hvad sker der hvis redekassen blev rustet lille smule? Der er mange som spørger den spørgsmål, så jeg vil gerne have en b... -
hey.. lige en nem opgave.. men er forvirret i dag .. :S...
Forumindlæghey.. lige en nem opgave.. men er forvirret i dag .. :S... 4.1. En person bevæger sig med hastigheden 2 m/s væk fra et træ. Til tiden 3 s er personen 7 m fra træet. Hvor langt er personen fra træet til tiden 8 s? Med mellemregninger og forklaring tak :) .. -
En matematik opgave jeg ikke har noter til..
ForumindlægOpgaven siger: I en retvinklet trekant er den længeste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 gange enheder længere end den korteste katete. Bestem længden af den korteste katete.. Jeg vil gerne have hjælp og forklaring siden jeg har fået stillet en opgave jeg ikke ha... -
Eksponentielle funktioner - find regneforskrift, men opgaven kræver uden formlerne for a og b
ForumindlægHej Kan I hjælpe med den her? VIl I give en metodisk forklaring? (Hvis du er en af de fordomsfulde irritable no-life folk, der antager jeg vil have folk laver mine lektier, så forsvind, gider ikke dine tænk-selv links. Har set så mange videoer jeg er ved at blive kvalt, folk bruger formler ... -
HASTER, OXIDATION AF ALKOHOL TIL IMORGEN!
Forumindlægjeg skal afstemme følgende så der er lige meget på hver side: CH3CH2OH + Cr2O72÷ → CH3CHO + Cr3+ (sur opløsning) CH3CHO + Cu2+ → CH3COOH + Cu2O (basisk opløsning) Jeg har prøvet mig frem men kan ikke få det til at gå op og er lidt dårlig på dette punkt, så håber der er nogle der ... -
NaHCO_3
ForumindlægHej er der nogen herinde der kan forklare mig om bindingsforholdet mellem NaHCO_3 - Jeg vil også gerne have en forklaring af hvorfor HCO er en kovalent binding og hvordan den som upolær kan opfører sig som polær - og hvilken betydning det har for NaHCO's polaritet? Jeg håber der er en ven... -
Ækvivalenspunkt - manglende forståelse
ForumindlægJeg forstår ikke hvorfor pH ikke altid er 7 i ækvivalenspunktet. Gælder der ikke at syrens koncentration der er lig med basens koncentration, at opløsningen er neutral og at det er punktet hvor det slår om fra at være syre til base. Eller er det bare punktet, hvor stofmængderne er lig med hina... -
Resistans og temperatur koefficient
ForumindlægNår man for opgivet en temperatur koefficient, er det i min bog ved 20 grader celsius. og man bruger formlen Rv= Rk + (Rk * α *ΔT) for at finde ændring af modstanden når temp. stiger. Men så siger bogen at det kun gælder ved små temperatur intervaller. hvornår er det små temperatur in... -
TRIGONOMETRISKE FORHOLD HJÆLP HURTIGT
ForumindlægGUTTER OG GUTINDER KAN I PLZ HJÆLPE På figuren er ABC OG EDC ensvinklede. Det oplyses at AC=12, AB=7,6, ED=5,7 CD=4,5 find BD og AE. Hvordan gøres dette PLZ jeg er sat helt af kan der ikke gives en uddybbende forklaring plz. MVH MIG -
"meanlog" & "sdlog" i R
ForumindlægJeg skal kode med en funktion som bruger log-normal fordeling. Der er dog udtryk jeg ikke forstår. Jeg har at: rlnorm(n,meanlog,sdlog) Men når jeg koder log(mean), giver det fejl. Kan ikke finde en god forklaring nogen steder. Kan I hjælpe mig? -
hjælp Det haster!!!
Forumindlæghej håber i kan hjælpe mig med denne opgave omregn følgende densiteter til SI enhed 1.P = 0.85 g/cm3 2. p = 1,83 g/mL 3. p = 7,78*10-3kg/cm3 jeg kan simpelthen ikke finde ud af det, jeg vil meget gerne have forklaringer på de tre opgaver og meget gerne med mellemregninger! tusind tak på forh... -
Vandstand og Arkimedes lov . HJÆÆLP !
ForumindlægHej jeg har fët en opgave som lyder. Forklare hvorfor vandstanden stiger når man fx ligger en kop med en sten i ned i vandet. Jeg skal supplere min forklaring evt. med beregner og undersøgelser der stemmer overens med arkimedes lov .. Jeg ville tro det hedder noget med opdrift, men er ikke s... -
Alkener
ForumindlægJeg skal navngive disse to formler (vedlagt), og kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal gribe det an. Er der nogen der har et bud samt forklaring på hvordan de navngives? Ligeledes, hvis jeg omvendt har navnet: 4-ethyl-2,3-dimethylheptan. Hvordan tegner jeg så formlen? Ville sætte virk... -
Forkortelse af brøk
ForumindlægHej. Jeg er ikke lige den skarpeste til matematik, så jeg håber nogen herinde kan give mig et simpel svar på min matematik opgave. Jeg skal forkorte en brøk, som lyder sådan: 12x+8y _______ 12x-8y Håber nogen kan hjælpe mig :) Ps. Forklaring ønskes. -
Eksponentiel funktion
ForumindlægTrykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfladen med god tilnærmelse som en eksponentiel udvikling m med en halveringshøjde på 5 km. Opskriv et regneudtryk for m, som funktion af højden h, idet udtrykket ved jordoverfladen er 1 atm. Hvordan gør je... -
hjælp til forståelse af differentialkvotienter
Forumindlæghey... Er ved at være godt og grundigt forvirret over differentikvotienter... Ville hjælpe meget hvis der var en der kunne komme med en let forklaring på disse spørgsmål :) • hvad betyder det, at en funktion er differentiabel i et punkt x0 • hvordan kan differentialkvotienten benytte... -
Hjælp! Engelsk stil + betydning
ForumindlægHej venner! Nogen som kan hjælpe? Er i gang med en stil (B-niveau), som har titel: Lies, a short story by Ethan Canin. 2) Language and imagery 3) the strukture of the text Hvad menes der med dette?? - Kunne være super med en detaljeret forklaring... Hmm... Nogen som allerede har lavet den? Ku... -
løse 3 grads ulighed
ForumindlægHej, jeg er stødt på et lille problem i hvordan det er man løser en 3 grads ulighed. Uligheden lyder: x^3 + 8x^2 + 21x + 18 < 0 Jeg har brugt en wordmat til at udregne den, men mangler en forklaring på hvordan man gør. Uden wordmat udregning. På forhånd tak! -
Religionsdebat
ForumindlægNu får jeg først religion, når jeg kommer i 2.g. Mit spørgsmål er: Får man ikke lektier for i religion? eller er folk herinde så religiøse, at de ved alt om emnet ;) Jeg synes bare, at religionsdebatten ikke så tit bliver brugt, selvom det er et fag som alle andre. Nogen forklaring? -
tungmetaller Hjælp
ForumindlægHej jeg har en opgave om rensningsanlæg, og hvordan vores spildevand bliver renset. Men er stødt på et problem ang. Tungmetaller Hvordan er det med tungmetallerne, jeg kan slet ikke finde noget med det, er det ikke sådan at vores spildevand slet ikke renser vandet for tungmetallerne. Håber en ...
