Matematik

Eksponentielle funktioner - find regneforskrift, men opgaven kræver uden formlerne for a og b

28. oktober 2017 af Mathian - Niveau: B-niveau

Hej

Kan I hjælpe med den her?  VIl I give en metodisk forklaring?

(Hvis du er en af de fordomsfulde irritable no-life folk, der antager jeg vil have folk laver mine lektier, så forsvind, gider ikke dine tænk-selv links. Har set så mange videoer jeg er ved at blive kvalt, folk bruger formler til at finde a og b, vil gerne lære det uden, som bogen vil have det)


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. oktober 2017 af peter lind


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. oktober 2017 af peter lind

Der må mangle noget af billedet for der er ikke oplysninger nok til at besvare spørgsmålet


Svar #3
28. oktober 2017 af Mathian

Hej Peter

Har lige vedhæftet hele beskrivelsen. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
28. oktober 2017 af Mathias7878

#3

Ud fra oplysningerne er det ikke muligt at bestemme en regneforskrift. De må have lavet en fejl i opgaven.

- - -

 

 


Svar #5
28. oktober 2017 af Mathian

no-joke, har siddet i snart 5 timer, er lige ved at græde over hvor lang tid jeg har brugt på lortet . Springer til gyldendals gymnasiematematik b-niveau, systime er noget l...


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. oktober 2017 af Mathias7878

#5

Haha op med humøret! :)
 

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. oktober 2017 af Soeffi

#2 ...der er ikke oplysninger nok til at besvare spørgsmålet

(Man skelner mellem eksponentiel- (b·ax) og eksponentialfunktioner (ax). Dog er der mange på internettet, der ikke gør.)


Brugbart svar (0)

Svar #8
28. oktober 2017 af SuneChr

Hvis opgaveteksten er i sin fulde ordlyd, må vi vel formode, at b = 1 i den generelle forskrift
f (x) = bax
Da har vi
f (1) = a1 = 1,65
så er
f (2,74) = 1,652,74
f er voksende, da a > 1 


Skriv et svar til: Eksponentielle funktioner - find regneforskrift, men opgaven kræver uden formlerne for a og b

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.