Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16261 til 16280 af 31547
-
Tegning af en linje i et kordinatsystem
ForumindlægHejsa, jeg har altså lidt glemt det med linjier i et kordinatsystem osv. Jeg kan godt huske, at hvis ligningen fx er: y=-x+5 Så skal man som det første markere 5 på X-aksen hvor man derefter enten kan gå en ned eller en op. -
Hjælp til opg.
ForumindlægHey, Er der nogen der kan hjælpe? Jeg ved at denne her opgave har været oppe forummet, men jeg forstår ikke hvordan de kommer frem til svaret. En trekant ABC er inskrevet i et kvadrat med sidelængden 1. a) Når jeg skal opstille en forskrift for arealet af trekanten som funktion af x, skal jeg så ... -
Bæredygtig energiforsyning på lokalt og global plan
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har været så (u)heldige, at have trukket emnet bæredygtig energiforsyning på globalt og lokalt plan. Vi ville lige høre, om I havde nogle forslag til et underemne, problemformuleringer/problemstillinger og nogle arbejdsspørgsmål? Det skal både indeholde fysik/kemi, biologi o... -
Bevis for Pythagoras' sætning
ForumindlægHey, er igang med en opgave, og er i tvivl om hvordan man nemmest beviser Pythagoras læresætning. Da jeg også skal til prøve i næste uge om Pythagoras' læresætning. Hvis der er nogen der ved hvordan man kan gøre der på en nem måde eller bare en måde i det hele taget, så vil jeg meget gern... -
identitetsdannelse
ForumindlægHej Vi laver projekt om identitetsdannelse, og ville høre om i kender nogle gode hjemmesider. Tak på forhånd -
Internet brug under skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Ved nogen hvor meget adgang man har til internettet til eksamen? Kan jeg f.eks gå ind på Google og finde formler frem? Er der bestemte hjemmesider man ikke må gå ind på? Har forgæves søgt allerede herinde. :) -
Vandløbsbedømmelse
ForumindlægHejsa Jeg håber der sidder en som kan forklare mig følgende: Hvad menes der med udtrykket indikatorart? Hvordan udføres en vandløbsbedømmelse? -
Pc hjælp.
ForumindlægVed ikke om det er det korrekte sted men, har et problem med min bærbare pc. Når jeg tænder den, så bliver skærmen bare sort. Så skal jeg slukke den igen, ved at holde afbryderknappen nede, og så tænde igen før jeg kan se andet end sort farve på skærmen. Hvad kan årsagen være? Det er jo ikke su... -
Kemiske forbindelser og olie
ForumindlægHej alle! Et spørgsmål jeg ikke kan finde ud af....:( kan I hjælpe? "Hvilke kemiske forbindelser består olie af? Håber I kan svare.... Mange tak på forhånd -
Bevis for at eksponentialfunktioner er rette på enkeltlogaritmisk papir
ForumindlægHejsa, vi har lige et spørgsmål. Beviset for at eksponentialfunktioner er rette på enkeltlogaritmisk papir er: y=b•ax ⇔ log(y)=log(b)+log(ax) ⇔log(y)=log(b)+x•log(a) ⇔y*=a*•x+b* (y* , a* , b* står henholdsvis for log(y), log(a) og log(b)) Er... -
Et E midt i tallet??
ForumindlægHvad giver det her tal hvor der pludselig er et "e" midt i det hele; 4.43889e?−181 -
hjælp til at rette
Forumindlæghej alle sammen... Det vil være en stor hjælp hvis i gider rette en kort tekst.. På forhånd tak... We in Denmark caught by fatness epidemic special us younger human being there is most udsat. We are younger exercise all for bite and eaten much for much there content sugar and fat. I think it’s... -
Georg Mohr Konkurrence 2007
ForumindlægHej, jeg deltog i Georg Morh Konkurrence i går. Jeg blev meddelt i dag at jeg går videre til 2. runde. Hvem har ellers kvalificeret sig videre? PS: jeg har kun fået oplyst at jeg er videre, men ikke hvor mange point jeg fik. Jeg skriver i morgen hvor jeg angiveligt får det at vide (: -
Droppe ud og forny karakterer?
ForumindlægHej! Jeg ved, at man ikke kan tage gymnasiet om for at få ændret sine karakterer, hvis man først har fuldført det gymnasielle forløb. MEN hvad nu hvis man dropper ud efter 2/3 år? Altså jeg har personlig fået en karakter for biologi B, som jo ville komme på mine eksamenspapirer, men da jeg ikke ... -
Hjælp til biologi rapport: spg. om fotosyntse og respiration
ForumindlægHej,sidder lige om laver en afl til imorgen.. Også stødte jeg på disse spg, som jeg har svært ved at svare på: Optager vandpest i lys? Er lys nødvendig for en fotosyntese? Er det overhovedet planten der sørger for et evt. farveskift i lys? Udskiller planten i mørke? Håber der er nogle... -
En ligning.
ForumindlægHar nogle problemer med denne ligning.. (2x^2-6x+16)/(x^2+5x-2) = (2x+4)/(x+4) Så ganger jeg overkors og får så: (2x^2-6x+16)(x+4)=(x^2+5x-2)(2x+4) Får så derefter: 4x+16x-6x-24x+16x+64=2x+4x+10x+20x-4x-8 Men har på fornemmelsen at det ikke er helt korrekt. Som kunne godt bruge noget hjælp... -
protein
ForumindlægHej... er der nogen af jer, der kan fortælle mig, hvad protein er og, hvordan det er opbygget...? Michell -
Redigerende redaktører
ForumindlægOpgaveredaktører: "Til siden er der knyttet nogle frivillige brugere, som gennemlæser og redigerer uploadede opgaver." Hvor meget redigere de egentlig, for jeg har til dags dato endnu at se en rimelig opgave uden fejlformuleringern, almene danskfejl, kommafejl og andet. Jeg er blot ny... -
Jævnstrøm om til Vekselstrøm
ForumindlægHej. Jeg vil gerne have hjælp til hvordan man kan lave et forsøg med, hvordan jævnstrøm kan laves om til vekselstrøm. Jeg har set flere videoer og forsøg som andre har lavet, men jeg vil meget gerne have forklaringen step-2-step med. - Tak for hjælpen! :) -
Gitterkonstanten
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg håber i lige kan sætte noget helt på plads for mig, da jeg ikke har kunne finde et sted på nettet eller i min grundbog hvor det står direkte (i hvertfald ikke efter min mening). Den såkaldte gitterkonstant skulle være afstanden mellem to riller? MEN, hvorfra måler man...
