Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16261 til 16280 af 156338
-
2. gradsligninger + omskrivning
ForumindlægJeg er selvstuderende og er nået til kapitlet om 2. gradsligninger. Herfra skal jeg lave ca. 10 opgaver til imorgen. Meen..dårlig bog..ikke et eneste ordentligt eksempel. Kender nogen her en god webside som kunne supplere lærebogen?En med gode EKSEMPLER på løsninger af følgende TYPER..(x-7)²+(x+7... -
Hjælp
ForumindlægKvælstofindholdet i vandet sætter en grænse for den dybde, hvor havplanten ålegræs kan vokse. Nedenstående tabel viser sammenhængen mellem kvælstofindholdet i vandet og grænsedybden for ålegræs. Kvælstofindhold (mg/L) 1,0 3,0 Grænsedybde (meter) 2,28 0,99 Denne sammenhæng kan beskrives ved form... -
Differentialligninger
ForumindlægHej alle! Er der nogen, der kan hjælpe mig med at svare på følgende: Vis at for en ligning: y' = a(x)•y gælder: Hvis y1 og y2 er løsninger, så er også funktionerne y1+y2 og k•y1 , hvor k er en konstant, løsninger til denne ligning. Jeg kan ikke lige gennemskue,... -
Lambda-DNA i gelelektroforese?
ForumindlægHej..Jeg har mellemniveau-biologi i 3.g og vi har lavet forsøg med plasmidet pUC19, som vi har oprenset, skåret med restriktionsenzymer og derefter sat i gel-elektroforese. Vi har også nogle andre prøver. I gelektroforesen har vi påsat prøverne således:Brønd 1: Markør (lambda-DNA skåret med Hind ... -
Lille hjælp..
Forumindlægjeg har brug for hjælp til at finde de værste fejl i følgende, Er hat schlechte Note in Biologie und Religion, und aufgrund dass kann er nicht ein zehntes Hauptschuljahr belegen. So er wiest nur nicht was er machen sollen. Er hat zwölf Bewerbungen schrieben als Handelskaufmann, Koch, Fliesenlege... -
KU Kvote 1 - 2006
ForumindlægKvotienter i kvote 1 ved Københavns Universitet 2006Tabellen viser antallet af ansøgere, antallet af studiepladser og grænsekvotienterne (optagelseskvotienterne) til de enkelte optagelsesområder ved optagelsen i 2006. Tallene kan hentes som pdf.Du skal være opmærksom på, at grænsekvotienterne kan... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og forbereder mig til A-niveau skriftlig eksamen og er rendt ind i en opgaveformulering, som jeg ikke lige er stødt på før. Håber I kan hjælpe. Jeg har en linje L med parametrene x: 1-2t; y: 2; z: -3+4t og et punkt A(1,3,4) Opgaven lyder: "Bestem koordinaterne til det pun... -
Hæv parentes
ForumindlægHej (A+1)-(a+8) Tak på forhånd -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
Kan jeg søge kvote 2
ForumindlægHej :) jeg er en fyr der bliver færdig med HF til sommer , håber på at starte læse medicin efter sommerferien. men da jeg ikke kender mit snit, tænkte jeg om man kan søge kvote 2 selvom man ikke har afsluttet HF? jeg kommer at magle A niveau i matematik , men har planer at supplere i sommerferien... -
Industriel produktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en synopsis i naturvidenskab som jeg skal bruge til eksamen. Derfor jeg jeg brug for noget hjælp. Jeg skal mangler nogle underpunkter. Jeg har 2 hovedspørgsmål ind til videre som lyder sådan Første hovedspørgsmål: Hvordan påvirker den industrielle produktion af dyr til føde... -
Medicin- Gode nyheder?!
ForumindlægHej alle dem, der håber på optagelse på medicinstudiet. jeg fandt noget spændende og vil lige spørge andre, om jeg har forstået det rigtigt : " I øjeblikket ( 2006-7) er adgangskravet matematik og fysik på B-niveau og kemi på C-niveau. Ved ansøgelse i kvote 1 skal gennemsnittet i disse f... -
Molekylformel af et stof
Forumindlægjeg ved at der foretages en elementaranalyse på stof A og det indeholder: C 74,97% H 8,39% O 16,64% Jeg antager at der er 100 g af stof A og jeg kan sige at % svarer til masserne af C, H og O. den empiriske formel får jeg til C6H8O. Får I også den empiriske formel til det? Så skal j... -
Henvisning internetside
ForumindlægHejsa Jeg skal i min SSO henvise til en internetside i en note. Hvordan gøres det bedst? Skal jeg skrive linket i noten som fx: tekstteksttekstteksttekstteksttekst1 1www.note.com Eller er det bedre bare at nævne forfatteren til det man henviser til, og lade selve linket stå i litt.-liste som fx... -
spg om strøm og magneter.
ForumindlægBare lige et par opg jeg ikke kan finde svar til, eller ikke forstå svarene til: 1) Hvilke 3 ting afgør hvor kraftig en elektromagnet er? 2) Hvad gør strømmen i spolen ved småmagneterne i jernet? 3) Hvilke 3 ting agør hvor stor spænding man får ud af induktion? -
hjælp formelsamling
ForumindlægEr der nogle der har gode råd til en rigtig god formelsamling? Eller en I kan anbefale, skal nemlig ud og købe en (-: -
Suppleringskurser
ForumindlægEr det muligt at tage fysik B 1.g og 2.g (eller 2.g og 3.g)?\n\nPå ug.dk står der:\n"Adgangskrav\nDu skal have en gymnasial eksamen for at blive optaget på et af GS-forløbene."\nhttp://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-gsny\n\nAltså afsluttet studentereksamen?\nEr det desuden mul... -
Archimedes lov
ForumindlægVi betragter en luftballon, hvor ballonen indeholder en gas med densiteten pg. Massen af luftballonen minus gassen er M. Vis at massen mg af gassen som er i ballonen skal være mg=pg/(pa-pg)*M for at luftballonen kan gå i luften. pa er her densiteten af atmosfæren. Håber nogen kan hjælpe. På fo... -
HF skriftlig engelsk
ForumindlægHej. Jeg ville høre, om der er nogle HF'er, som har været oppe i skriftlig engelsk og i så fald, hvad omhandlede emnerne?På forhånd -
SRP regneopgaver!
ForumindlægHey! Jeg sidder og har lidt travlt med min SRP i fysik. Jeg har simpelthen fået 3 regneopgaver, som jeg skal have med i min opgave og jeg har lidt problemer med at udregne dem. Opgave: "En raket nåede sin parkeringsorbit i højden 188km over jordoverfladen ca. 10 minutter efter start. Den f...
