Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16281 til 16300 af 18649
-
Ion-bindinger og kovalente bindinger, er dette rigtigt nok?
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en fysik/kemiaflevering, og vil bare lige være sikker på at det er rigtigt nok, det jeg skriver. Er det det? Og er der evt. jeg burde tilføje? Ogaven beder mig om at forklare forskellen mellem ion-bindinger og kovalente bindinger :) "I ionbindinger er der en afgiv... -
Bestemmelse af tygdeaccelerationen g
ForumindlægJeg er igang med SSO i fysik . Hvor jeg som en del af den skal ved flere forsøg, bestemme tyngdeaccelerationen g. Jeg er kommet frem de to: frit fald v=t*g som bliver til g=v/t Matematisk pendul g=v22/Δh Men jeg skal finde en tredje metode. Jeg har overvejet et newtonmeter. Men det er... -
Hastighed og acceleration
ForumindlægHej allesammen! Jeg har virkelig brug for hjælp til Fysik b opgave, det vil være en stor hjælp, hvis nogen lige kunne hjælpe mig med denne opgave, det haster, og jeg er lidt bagud, Pleaseee hjælp mig :( En centrifuge skal snurre så hurtigt rundt at vi kan opnå påvirkning (centripetalaccelerati... -
Mette48
ForumindlægMette48 er død efter længere tids sygdom. Hun blev 74 år. Hun var fysik og matematiklærer, og underviste først og fremmest i 6. til 9. klasse. I sin studietid har hun desuden undervist på studenterkursus og været hjælpelærer i tegning på ingeniørakademiet. Det var hende, der i sin tid vækkede mi... -
Bevægelse
ForumindlægHej SP! Jeg har virkelig brug for hjælp til Fysik b opgave, det vil være en stor hjælp, hvis nogen lige kunne hjælpe mig med denne opgave, det haster, og jeg er lidt bagud, please hjælp mig :( Opbremsning af bil der kører 80 km/h. Føreren opdager en forhindring og bremser efter en reaktionstid ... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægHej Dette spørgsmål er til dem der er rigtig god til astronomi og fysik: En neutronstjerne udsender elektromagnteisk stråling(feks. røngentstråling) når den roterer rundt om sig selv med meget hurtig pga. et stærkt magnetfelt. Men hvis man skal gå i detaljer, hvordan udsendes der helt præcist... -
Mekanik.
ForumindlægHej. Jeg sidder med hele denne opgave som jeg ikke kan komme med og skal afleverer i aften. Har kun tegnet opgave a. Yderligere informationer vi får er: klodsen vejer 300 g og der er en vinkel på 24 grader. Opgave 156. Klodsen på tegningen glider ned ad et ru skråplan med konstant fart. F... -
Resonans
ForumindlægHej Jeg har lidt svært ved denne fysik opgave. Nogle der kan hjælpe? Grønt lys fra en laser sendes gennem et gitter med 300 ridser pr. mm. Det grønne lys fra lampen har bølgelængden 553 nm. a. Beregn gitterkonstanten i nm. b. Bestem antallet af ordener i interferensmønstret bag gitteret. c.... -
Hvor kold bliver en drink af én isterning?
ForumindlægHej! I fysik skal jeg skrive teori om hvor kold en drink bliver af én isterning. Jeg har et glas vand på 250 ml, og en isterning på -17° og 15 gram. Jeg har prøvet med en masse forskellige udregner, men hver gang har temperatur ændringen ikke været mere end 1 grad, og det lyder ikke sandsyn... -
Hvorfor er historie et obligatorisk A-niveau fag???
ForumindlægHvorfor fanden i helvede er historie dog et A fag, og obligatorisk? I mine øjne er historie lige så vigtigt som fysik og kemi, SPECIELT engelsk og matematik? Historie er efter min mening røvkedeligt, og jeg føler ikke (til mine fremtidsplaner) jeg får brug for det :/// Jeg kunne godt tænke mig a... -
Sammenhæng mellem periode og mekanisk enerig
ForumindlægHej alle :-) Jeg sidder og laver fysik rapport om pendulet. Formål er at finde perioden og lave en sammenlingning mellem målte og teoretiske periode. I mine resultater kan jeg se at afvigelsen er ret høj (omkring 20%) og jeg tænkte på om man kunne nævne noget med at der sker energiomsætninger f... -
Elektrisitet
ForumindlægHej Jeg sidder til fysik prøve jeg sidder fast ved en opgave og jeg ikke komme videre, er der nogen der kan hjælpe mig please!!!!!!!! R1= 120Ω R2= 95Ω R3= 48Ω a) hvilken værdi skal modstanden, der erstatter R2 og R3 have? b) Hvad bliver kredsløbets samlede modstand beregne... -
Ellære HJÆLP det haster
ForumindlægHej. Jeg sidder til en prøve i fysik, er der en venlig en der kan hjælpe mig med følgende 3 opgaver. Modstandene har følgende værdier R1= 120 ohm R2= 95 ohm R3= 48 ohm spørgsmål: D) hvad bliver spændingsfaldet over R2? G) hvis R3 skulle laves af en sølvtråd med et tværsnitareal på 0,2 mm... -
Bølgelære
ForumindlægHeej, kan bruge hjælp til en fysik opgave, håber i vil hjælpe! 1. En elektromagnetisk bølge har frekvensen 1020 Hz? hvor stor er bølgelængden? 2. Hvad er bølgelængden af en lydbølge med frekvesen 170 Hz, når lyden udbreder sig med farten 340 m/s? 3. Lydhastigheden i almindelig luft er omkring ... -
Hurtig spørgsmål til eksamensprojektet???
ForumindlægHejsa, jeg er igang med min eksamensprojekt i fysik B. Jeg skal til at bruge denne formel, for at beregne min U-værdi: U = δ / A * Δ T Kan ikke rigtig finde det rigtige symbol for varmestrømmen, men har lige hurtig valgt denne her, δ, da den ligner den. Men ja, spørgsmåle... -
Flamingo og Rockwool isoleringsevne???
ForumindlægHejsa mennesker, er der ikke en af jer der kan kigge min databehandling igennem, i min fysik eksamensprojekt. Jeg har undersøgt isoleringsevnen for flamingo og rockwool. Dette er gjort ved at lave en kasse ud fra flamingo, som isoleringsmateriale, og derfra beregnet U-værdien, Lambda-værdien s... -
Opgave K4 Vognhjulsgalaksen
ForumindlægHej, Jeg har brug for noget hjælp til opgaven: "K4 Vognhjulsgalaksen" fra bogen: "Opgaver i fysik A-niveau" Fysikforlaget 2007. Jeg har vedhæftet et billede af opgaveformuleringen. Jeg har forsøgt at regne opgave a og b og får: a) v=9-05*10^6 m/s b) 1.1*10^17 s Kan dis... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
Lyd
ForumindlægSidder og kigger på nogle gamle opgaver, eftersom jeg skal til fysik prøve på torsdag Har begregnet et halvåbent rør der er 0.8 m langt til at have bølge længden 3.2 m ved at sige 0.8*4 er dog ikke helt sikker på hvorfor man ganger med 4? længere nede skal man finde ud af hvor mange knuder der... -
Kalibreringskurve
ForumindlægHej I fysik skal vi tegne en kalibreringskurve, men jeg har rigtig svært ved at finde ud af, hvordan den fungerer, da vi ikke har haft så meget om det. Jeg skal lave en kalibreringskurve over resultaterne fra et spektroskop. Jeg har målt følgende resultater: Rød (6,3 – 6,5) Gul (7,4 &ndas...
