Søgning på: amish folket. Resultater: 16301 til 16320 af 19974
-
Valg af emne til SSO i naturvidenskabelige fag
ForumindlægJeg skal skrive en SSO, Jeg går på hf og er startet på mine naturvidenskabelige fag. på c-niveau. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om et naturvidenskabeligt fag, enten biologi, geografi eller kemi og så hvis det kunne blandes med et ikke naturvidenskabeligt. Det er som sagt på c-nivau jeg har ... -
Digt analyse
ForumindlægHej folkens. Jeg er i gang med at analysere "En kvindes frygt" - Tove Ditlevsen. MEN!!! Tre af stroferne, har jeg ikke helt forstået. Det er disse strofer: "Du sir jeg er sød, og du kysser min mund, jeg stryger dit mørke hår, men af alt hvad jeg ved, er det sikreste det, at lykke s... -
pK_b opløsning
ForumindlægHej folkens Jeg er gået i stå, og håber indeligt at i kan hjælpe mig. Det lyder følgende a) I1.00 L af en 0.100 M NH_3 opløsning måles der 0.00135 mol NH_4. Hvad er pK_B for opløsningen? b) pH af en 0.972 N benzoesyre opløsning er 2.678. Beregn K, for benzeosyre C_6H_5OOH. Reaktionen C_6H_... -
Beregn af pH
ForumindlægHejsa folkens jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg er gået helt i stå. Det lyder altså følgende opgave 1 A) Beregn pH af en opløsning der fremstilles ved en blanding af 100,0 mL 0.400 M, HCl med 100 mL 0.400 M NH_3 Opgave 2 Hvad er pH værdien af 500 mL opløsning der in... -
Breakfast af Steinbeck, betydning af "Keerist" ?
ForumindlægHalløj Folkens! jeg sidder til engelsk med 24 timers forberedelse, det hele kører bare indtil nu jeg sidder med et mærkeligt ord, jeg ikke kan finde betydningen for og derfor ikke ved om det er vigtigt i forhold til teksten. sætningen lyder således: "When the smell of that hot bread came out... -
Skaaat
ForumindlægHej folk. Jeg har haft et vikarjob på det seneste, jeg har arbejdet ialt 122 timer og 35 minutter, og timelønnen er på 125,10 kr. Så tænkte jeg på om jeg kan gå ind på tast selv borger og ændre min forskudsopgørelse for 2011? De har skrevet den til at være ca. 16.500 kr under "fortrykt"... -
Gange sit gennemsnt med 1,08 - ny
ForumindlægUNDSKYLD at jeg opretter en ny tråd - kunne desværre ikke ændre den anden, da der var gået over 10 minutter. Hej folkens, jeg vile lige spørge mig ad, hvornår man er berettiget til at gange sit gennemsnit med 1,08? Samtidig har jeg hørt, at hvis man vælger et ekstra A-niveau fag (4 A-niveau fag... -
Bolig i Aalborg
ForumindlægHey folkens :D Jeg har søgt ind på Aalborg universitet,og regner strækt med at blive optaget på historie . Jeg mangler dog en bolig,da jeg komme rimelig lang vejs fra. Jeg har siden januar været medlem af Aku - Aalborg,for at være sikker på at finde en bolig. Problemet er bare at jeg står rigtig... -
Facitliste MAT C (hf)
ForumindlægHej folkens. Jeg arbejder fuldtid men må stoppe snart grundet en skade og skal igang med at tage MAT C på HF som fjernundervisning. Men mangler en facitliste så jeg kan tjekke at resultatet jeg kommer frem til er korrekt når jeg sidder og laver opgaver. Er vant til der i andre mat bøger er en fac... -
Hjælp til spg. ang. "Goodbye Bafana" HURTIGT TAK!
ForumindlægDescribe the white population’s view of Apartheid (Regular people, prison guards, police, etc.) . How do they see the system, and do they approve of it? Use concrete examples from the movie to support your conclusions. Sidder her, og skal besvare nogle spørgsmål som jeg skal fremlægge imor... -
haster ang. facebook projekt
ForumindlægHej :) Vi er lige i gang med en projektopgave med overemnet : "Folk, ting eller begivenheder der har ændret verden". Jeg har så valgt kommunikationsformer, og ville bl.a. gå i dybden med facebook og telefonen i gamle dage. Kan I hjælpe mig med de her undersøgelsesspørgsmål - er de... -
Supremum og Infimum
ForumindlægHej folkens, jeg er ret ny til det med supremum og infimum og beder om hjælp til en lille opgave der lyder sådan: Om to ikke-tomme delmængder A, B af de reelle tal R gælder at ethvert a∈A er en nedre grænse for B. a) Vis: Ethvert tal b∈B er en øvre grænse for A. Her er mit bu... -
Termisk energi
ForumindlægHej folkens Jeg har to opgaver jeg håber i kan hjælpe mig med. Er gået i stå med dem. De lyder således Termisk energi I et termobæger har vi 1 kg vand på 20 grader. I vandet lægger vi et varmt lod. Efter nogle minutter er både vandet og loddet 23.5 grad varmt? Hvor meget energi har vandet ... -
Udregning af oprindelige DNA konc. i en blanding
ForumindlægHej folks, Jeg har fået stillet flg. opgave: "DNA blev oprenset fra lever cellekerner, hvorefter koncentrationen af det oprensede DNA blev bestemt ved hjælp af spektrofotometri. 10 mikroliter (uL) af det oprensede DNA blev fortyndet til 100 uL (mikroliter) og en absorption på 0... -
Haribo og guldbar-problem!
ForumindlægHey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ... -
Projektopgave
ForumindlægJeg skal snart igang med at skrive en projektopgave, og jeg har emnet "dyremishandling." Til opgaven skal jeg lave et produkt, men jeg er virkelig i tvivl om hvad det skal være... Jeg har selv nogle eksempler her: Et hønsebur, jeg bygger til mennesker (så folk kan forstå, hvor l... -
udvikling - mode
Forumindlægvi er tre fra en tiende klasse der er igang med en projektopgave, det overordnede emne er udvikling og vi har så valgt at se på hvordan mode har udviklet sig til at være noget man kan bedømme folk på. Altså sådan at hvis man ser en der går i noget bestemt tøj kan man bestemme hvilken type perso... -
Astrofysik exoplaneter
ForumindlægHej folk, Jeg har lige en opgave her som jeg er lidt i tvivl om. Jeg har et system med en exoplanet der har en degenereret kærne med radius R0 og total radius R. R = R0 * (1 - P0*R0 / G*M0*ρ0 )^(-1) hvor P0, G, rho0 og M0 er henholdsvis tryk, gravitationelle kst, densitet og masse. Alle ... -
Søger et fremlejet kollegieværelse!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er 1. årsstuderende og startet sidst i august på KU. Jeg bor langt væk (over 1½ time) og har i den forbindelse skrevet mig op til rigtig, rigtig mange kollegier og ungdomsboliger i København og omegnen. Har også været skrevet på KKIK's akutliste, men den er jo l... -
Taylor polynomier
ForumindlægHej folkens Jeg har opgaven: Bestem alle Taylorpolynomierne omkring x = 1 for funktionen f(x) = x4 + 6x2 + 1 Jeg er meget forvirret på denne opgave. Jeg har at: f(0)(1)=7, f(1)(1)=16, f(2)(1)=24, f(3)(1)=24, f(4)(1)=24, f(5)(1)=0, ... Hvis jeg skriver det op på taylor form ...
