Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16321 til 16340 af 52987
-
Pyramide opgave. Vektor i rummet.
ForumindlægHej håber nogle kan hjælpe med denne her opgave ;) Jeg var så smpt igang med den da jeg gik i stå.. Så håber på nogen kan hjælpe mig videre.. En pyramide indtegnet i et koordinatsystem med begyndelsespunkt O. Pyramiden har hjørnerne A,B,C,D og T. Hjørnernes koordinatsæt er : O(0,0,0) , A(10,-10,0... -
analyse og fortolkning af romanen get a life vita andersen
Forumindlægfortolkning og analyse af romanen get a life vita andersen,,,det haster plz -
Er det den rigtige rækkefølge?
ForumindlægHej! Er der nogen, som lige gider at kigge nedenstående historiske rækkefølge igennem: "I løbet af de sidste 200 år har det danske samfund udviklet sig fra et feudalt landbrugssamfund til et højt udviklet industrielt velfærdssamfund. Siden har det danske samfund gået fra at være et industri... -
HJÆLP TIL BIOLOGI
ForumindlægHey Allesammen :) har lige oprettet en tråd før, men lavede kuk i den, så her kommer den førdige version.Sidder lige her med en utrolig forvirrende biologi aflevering, og så var det jeg tænkte at i måske kunne hjælpe mig. Opgaven lyder således:Enzymet Savinase fremstilles ved hjælp af en genetisk... -
Brug af ti-89
ForumindlægHej, Er der nogen der ved, hvordan man finder differentialkvotienten for x=2 på ti-89, når funktionen hedder: 2x^5-x^-2. Jeg kan finde den afdledede funktion via funtionen d(....,x), og så selv regne differentialkvotienten ud i hånden, når x=2, men på t-84 kan man regne differentialkvotienten ud ... -
Problemformulering - Den industrielle revolution
ForumindlægHej .. Jeg har valgt at lave synopsis omkring "Den industrielle revolution i England" i fagene Fysik og Historie Min overordnet problemformulering er: Hvilken betydning har dampmaskinen haft for den industrielle revolution i England? Og mine problemstillinger er indtil videre: &bul... -
Vektoerer i rummet
ForumindlægHey :)Jeg er lidt i vildrede hvad angår vektorer i rummetJeg har fået givet vektorne:a=(1,2,3) b=(2,-1,2) og c=(-1,2,2)Jeg skal så bestemme s og t så (alle bogstaver er vektorer): d = a + s*b + t*cjeg har så opstillet følgende ligninger fra parameterfremstillingen:x = 1 + 2*s - ty = 2 - s + 2t... -
Reducering
ForumindlægHej skal reducere følgende udtryk: (a + b)^2 × (a - b) (a + b)^2 = a^2 + b^2 + 2ab så (a^2 + b^2 + 2ab) × (a - b) og her går jeg lidt i stå, hvad er fx a × b^2? -
Fysik besvær.
ForumindlægEn rulleskøjteløber står på toppen af en bakke. Vi kan med god tilnærmelse betragte gnidningen i hjul-lejrene som viskøs. bakkens hældning i forhold til vandret er 15 grader svarende til en rimelig stejl vej. Rulleskøjteløber med udstyr vejer 80 kg.a) Beregn den resulterende tyngdekraft og tyngde... -
Hvordan kan man få 12 tal i dansk eksamen grammatik
ForumindlægHej, Folkens hvordan kan jeg få 12 tal til dansk eksamen. Jeg skal op i 10.klassens afgangsprøve. Men skulle lige spørger om hvordan kan man få god karakter den første del af prøven. Med venlig hilsen -
Alternative forklaringer på den globale opvarmning
ForumindlægHey!Jeg har ledt på internettet efter nogle gode sider, der omhandler de alternative forklaringer på den globale opvarmning. Altså, sider om solplet-teorien, som et eksempel. Desværre har jeg ikke været videre heldig! :(Er der nogen der har en, eller flere, gode sider vedrørende de alternative fo... -
MATH ! Rette linier ??!
ForumindlægHvad er det nu lige at man forstår eller skal forstå ved en ret linie?Er der en definition på en ret linie?bif -
Mable 12 - div. spørgsmål
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide om der er nogle "eksperter" herinde i Mable 12? Jeg har nemlig 3-4 spørgsmål: bl.a. hvordan man finder ligningen til en tangent? Ligesom man gør på en TI-89 -
Terrorangrebet i USA d.11/9 - 2001
ForumindlægHej, Jeg fik i går udleveret min SRP-problemformulering der ser sådan her ud: Der ønskes en kort redegørelse for forløbet omkring terrorangrebet d. 11 september 2001 mod USA, herunder et bud på årsagen til angrebene. Dernæst ønskes en retorisk og kildekritisk analyse af udvalg... -
Ideologi og velfærd
ForumindlægDiskuter hvordan en gennemførelse af bilag 1’s ideer vil påvirke det danske samfund, den danske velfærdsstatsmodel og den sociale sammenhængskraft (bilag 3 og 4). hvordan diskutere man sådan skriftligt? er lige kommet i tvivl om hvordan det skal skrives op!? -
henfald
Forumindlægradonisotopen 220-Rn henfalder ved alfa-henfald med halveringstiden 55,3sek.Hvor meget af en oprindelig portion 220-Rn er tilbage efter 4 gange halveringstiden?tror godt jeg forstår, at man skal bruge N=N0*e^-kt??? -
Bestem definitionsmængde for f
Forumindlæger gået komplet i stå efter denne opgave, som lyder: Funktionen f har værdimængden [-2;5] bestem definitionsmængde for f? nogen der evt, kunne forklare/fortælle hvordan denne skal bestemmes? -
E=Mc^2
ForumindlægHej folkens. Er der nogle, der kan forklare mig, hvad denne ligning går ud på? Er det forskellen mellem masse og lysets hastighed eller hvad sker der helt præcist? -
Oversættelse
ForumindlægEr der nogle, der kan oversætte disse sætninger:(1) Not to do what is likely to damage the land and crops or spoil the houses and belongings of the people.(2) Not to insist on buying or borrowing what the people are not willing to sell or lend.(3) Never to break our word.(4) Not to do or speak wh... -
finanspolitik
ForumindlægHmmm.Jeg skal til imorgen tænke over hvad der kan have stor beskæftigelseseffekt i Dk.Jeg har bl.a. tænkt på en øget indvandring, men hvordan ville det se ud i det økonomiske kredsløb?
