Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16341 til 16360 af 27496
-
Associatov lov
ForumindlægHej, er det nogen som kan hjælpe mig med at bevise den Associative lov? a + (b + c) = (a + b) + c om det er med vektorer eller andet lignende er ligegyldigt! Tak på forhånd :) -
Opgaver om trigonometri
ForumindlægEn jæger sidder i et jagttårn 4,75 meter over jorden. Han sigter mod vildtet med sit klinometer og aflæser det til 80 grader. Hvor langt er den direkte linje til vildtet? -
analyse i bioteknologi
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af en artikel skrevet af calmette i 1931, hvor jeg skal komme frem til hvor stor betydning BCG-vaccinen har haft for udbredelsen af tuberkulose. Jeg er meget itvivl om hvordan man analysere i biotek, da jeg ikke får særlig meget data ud af artikel, blot nogle få re... -
Runge-Kutta v. Eulers metode
ForumindlægHej er der nogen af jer der kan fortælle helt konkret, hvad forskellen på Runge-Kutta og Eulers metode er? Hvilken en bliver hyppigst brugt og hvorfor er den ene bedre end den anden? Tak for det! -
At udlede et bevis
ForumindlægHej, Jeg søger hjælp til hvordan man udleder et bevis i matematik. Nærmere de ting jeg skal være opmærksom på. Hvis jeg f.eks skal fører et bevis i en differentiallignings løsning, skal jeg så f.eks. gøre rede for regnereglerne først? Kommunitive, distrubtive osv. -
etisk problematik downs syndrom og fosterdiagnostik
Forumindlæghvad mener i er den etiske problematik mht. behandling og fosterdiagnostik af Downsyndrom? -
Hjææælp
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har lavet en forsøgsrække hvor jeg gerne vil undersøge gærs reaktion med hydrogenperoxid ved forskellige koncentrationer. Jeg ved ikke hvordan jeg finder intialhastigheden af dette. Hvis der er nogle, som kan hjælpe vil det betyde en del. -
RMSE-værdi: Hvad er min enhed?
ForumindlægHej Studienet. Jeg har lavet et forsøg med en dæmpet svingning. Her er et billede: http://i.imgur.com/NpNcqky.png For at vise at amplituden er eksponentielt aftagende var min plan at vise at fittet passer godt i min dæmpede svingning.Jeg ville altså se på r^2 og sige at når den er tæt på 1, pas... -
Raketligningen med tyngdekraft og luftmodstand for en lodret affyring
ForumindlægHej, Jeg har problemer med at udlede raketligningen med både luftmodstand og tyngdekraft for en lodret affyring. Nedenfor har jeg vedhæftet et billede af så langt jeg er kommet, men jeg er ret sikker på jeg har lavet en fejl et sted og jeg kunne også godt bruge lidt hjælp til at integrere. Håber... -
plagiat hjælp
Forumindlægkan plagiat kontrollen fange, hvis man har oversat dele fra en anden opgave på engelsk til dansk og brugt den? jeg ved godt at det er plagiat, men jeg er mere interrerseret i at vide om maskinen kan fange det urkund eller hvad det hedder. -
Den Kolde Krig og Hvordan DK's Udenrigspolitik har ændret sig siden da? - Problemformulering?
ForumindlægHey, Jeg skal aflevere et udkast til en problemformulering, disposition og litteraturliste over emnet "Den Kolde Krig og Hvordan DK's Udenrigspolitik har ændret sig siden da". Det er noget med der sker et stort skifte i DK's udenrigspolitik før og efter besættelsen ift. hvorda... -
HF og medicin
ForumindlægHej alle Jeg skal til at starte på HF enkeltfag på efterslægten og drømmer om at læse medicin efterfølgende.  Det længe siden jeg har gået i skole så er lidt nervøs og matematik og fysik er ikke li... -
Et forsøg om Chloroquinanaloger som antimalariakandidater med potent in vitro- og in vivo-aktivitet
ForumindlægHej! Jeg skriver SRP opgaven og grundet corona måtte vi ikke lave nogle forsøg selv men vi skulle selv finde forsøg og data på nettet. Jeg har fundet følgende forøg https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6215995/ Problemet er at den er skrevet på højt niveau som gør det svært for mig som e... -
Naturfagseksamen! Check this out!
ForumindlægHej, jeg skal op til naturfagseksamen, og jeg får 10 (mdt.) og 11 (skrift.) i årskarakter. Problemet er bare, at jeg virkelig har svært ved at stå ved en tavle og fyre alt muligt af og bevise sætninger... :-(Er der ikke en, der har en god fremgangsmåde til, hvordan jeg læser til og forbereder mig... -
Hurtig hjælp til en reaktion!
ForumindlægJeg vil høre hvordan i vil besvare dette spørgsmål:I en kolbe overhælder man et stykke kobber med saltpetersyre, hvorved der blandt andet sker en gasdannelse. opskriv reaktionskemaet for reaktionen:jeg skrev:3Cu (s) + 8HNO3 (aq) -> 3Cu(NO3)2 (s) + NO2 (g) + 4 H2OVil i ikke give mig ret i det? ... -
Farver på stoffer hjælp tak
ForumindlægHej, jeg ville hører om der er nogen der kender farverne på følgende stoffer: Kobber(II)sulfat (CuSO4), jern(III)chlorid (FeCl3), sølvnitrat (AgNO3), natriumcarbonat (NaSO3), natriumchlorid (NaCl), natriumhydroxid (NaOH), natriumbromid (NaBr) og natriumphosphat (Na3PO4). På forhånd tak. -
Læge
ForumindlægHej. Jeg skal ikke være læge. Jeg vil bare vide, hvorfor læge udd. kræver mat A kan jeg ikke helt forstå. Jeg har mat A og jeg synes slet ikke at de ting vi lærer, der vil komme læger til nogen fordel når de skal hjælpe patienter. Jeg ved godt at matematik giver træning i tænkning og logik, men d... -
E_a, hvordan finder jeg den?
ForumindlægE_a er aktiveringsenergien for en reaktion. Hvis jeg har et tilfældigt reaktionsskema, fx. N2 + 3 H2 <-> 2 NH4 hvordan finder jeg så E_a? Kan jeg slå det op i databogen eller udregne på baggrund af de enkelte stoffers energi (ligesom en entalpiberegning, eller er det bestemt eksperimenti... -
Relative afvigelse.
ForumindlægHvor går den acceptable grænse procentmæssigt? -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g'ere og 1'gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j...
