Bioteknologi

Et forsøg om Chloroquinanaloger som antimalariakandidater med potent in vitro- og in vivo-aktivitet

24. februar kl. 01:54 af nu123 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej! Jeg skriver SRP opgaven og grundet corona måtte vi ikke lave nogle forsøg selv men vi skulle selv finde forsøg og data på nettet. Jeg har fundet følgende forøg https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6215995/ 
Problemet er at den er skrevet på højt niveau som gør det svært for mig som en 3ger at forstå hele princippet bag den og jeg kunne ikke rigtig finde nogle andre brugebare forsøg.  Er der ikke en der vil hjælpe mig med at forstå metoden og resultaterne. Er virkelig helt lost og har brug for at forstå dette forsøg så hurtigt som muligt, da hele min opgave kommer til at tage udgangspunkt i dette forsøg. 

Mange tak for hjælpen!
Mvh Memo

Brugbart svar (0)

Svar #1
8 timer siden af snapplelack

Den artikel som du linker til, kræver et højt niveau at forstå. Hvis du går i 3.G (hvilket jeg går ud fra), skal du ikke forsøge at forstå hele den artikel, da det ikke er muligt. Det kan ikke forventes. Det eneste som du bør (og ikke nødvendigvis forstå) er abstract, introduktionen og sidste afsnit i diskussionen. Har skrevet meget kort, hvad den handler om (har ikke tid til at læse den hele - kun baseret på abstract og diskussion).

Formål: Pga. resistens blandt Artemisinin-basede behandlinger, er der behov for at udvikle nye behandlingsmetoder. Denne artikel belyser en række chloroquine-lignende stoffer med henblik på at finde nye metoder til behandling af malaria, som er forårsaget af Plasmodium falciparum (parasit).

Konklusion: Artiklen viser blandt de undersøgter chloroquine-lignende stoffer, at DAQ (det ene af de testede stoffer) viser højst effektivtet til behandlingen af malaria. Artiklen viser at DAQ er effektivt imod resistente og ikke-resistent malaria-parasitter (Plasmodium Falciparum). Dette fund blev herefter verificeret i musemodeller. Dertil skriver forfatterne at DAQ har lav toksicitet (kan derfor muligvis bruges i mennesker - men dette kræver videre undersøgeser). De konkluderer til slut, at DAQ muligvis kan benyttes som fremtidig behandling af malaria.

Skriv et svar til: Et forsøg om Chloroquinanaloger som antimalariakandidater med potent in vitro- og in vivo-aktivitet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.