Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 16361 til 16380 af 135324
-
Hjælp
ForumindlægMed udregning -
Metamatisk model
ForumindlægJeg skal i en opg. redegøre for en matematisk model, som ikke må være multiplikatormodellen mit spørgsmål er, hvilke andre matematiskmodeller muligheder er der, spm jeg kan vælge at redegøre for? -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt at plotte det ind, men jeg ved ikke hvad en sumkurve er. Og jeg ved ikke hvilke kvartil der er tale om fravær eller skole eleverne. -
Udfyldning af tabellen
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af regne de tomme felter :/ billde af opg på linket også https://imgur.com/TSTN9Mm -
Prøver/fforberedelse
ForumindlægNogle der kender har kendskab til hjemmesider, hvor du kan øve, forberede, dig op til eksamen, samt optagelse? Altså teste hvorfor et niveau man ligger på. -
en opgave i kombinatorik og sandsynlighed. (sp. 5.22)
ForumindlægHej 5.21 Calculate the probability of selecting exactly two blue marbles (without replacement) 5.22 refer to a jar that contains four blue marbles and six yellow marbles. In each problem, three marbles are randomly selected. 5.21 Her har jeg fået P = 0.3. Denne er jeg 100 % sikker på. 5.22 Ha... -
kræver økonomi udd. mere magt. end selve mat. udd.
ForumindlægJeg sidder som mange andre og skal bestemme hvad jeg skal søge ind på efter sommerferien. Jeg overvejer enten HA almen på CBS eller økonomi på Ku. Jeg var inde og se de specifikke adgangskrav i økonomi på Ku krævede at man min. skulle have et gennemsnit på 6 i mat. Jeg gik for sjov ind på mat. og... -
Kan man studere i udlandet?
ForumindlægHey SP Er der evt. nogen, der har, eller er i gang med, at tage en kandidat i matematik-økonomi, og i så fald, er det så muligt at studere et eller to semestre i udlandet, f.eks. USA? :) -
Hjælp.. det haster
ForumindlægJeg er virkelig idiot til matematik.... jeg skal til mundtlig mat eksame imorgen jeg vil gerne høre om der er noget jeg kan gøre så jeg bare er sikker på at bestå.... -
Brøker?!!?!
ForumindlægEr interesseret i hvordan man griber sådan en brøk an : a^3 - a^2b Divideret a^2 - 2ab + b^2 Ps. en formel ville være formidabel, på forhånd tak.. -
Sekant + skæringspunkt
ForumindlægHej jeg har fået en afl for som jeg har stirret mig blind på. Jeg har været syg i en længere periode som ikke ligefrem hjælper på min lille matematiske viden. Der er 3 opg jeg er sikker på jeg ikke kan finde ud af. Opg. 9 i opgaven har jeg ikke lavet endnu men jeg kan godt finde ud af den,... -
Lagrange Vs. Randundersøgelse
ForumindlægHeej derude... Jeg ville lige høre jer om i kan hjælpe mig med at forstå noget her. Det er ikke fordi jeg vil have hjælp til en specifik opgave, men vi er i matematik nået et emne, som jeg synes er lidt svært, og håber i måske kunne guide mig lidt i den rigtig retning. I kan af gode grunde ik... -
Linje på gymnasiet
ForumindlægHej folkens. Jeg står lige nu i et kæmpe problem omkring valg af min studieretning. Jeg har en sproglig linje lige pt og har haft det i næsten et halvt år. Jeg taler bogtavlig talt ikke så meget med min klasse og de laver aldrig noget, når man f.eks. skal arbejde i grupper og lave større opgaver ... -
Hjælp til valg af fag med Musik A
ForumindlægHej :) Jeg står i den ret så nedern situation, at jeg skal vælge emne og fag i SRP allerede på mandag! Og jeg er virkelig på bar bund, jeg er tvunget til at skrive i musik, da det er mit eneste A-niveaufag i min studieretning. Er der nogle der har forslag til kombination og område med andet fage... -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg har to ret konkrete opgaver til min mundtlige matematik årsprøve, som jeg har lidt svært ved. Vil gerne give 25 kr til den som kan hjælpe :-) Spørgsmål 11 Statistik - Forklar hvordan man kan analysere grupperede observationer. - Tag udgangspunkt i et konkret taleksempel og forklar bl... -
Opløsning af tæller og nævner faktorer og forkortning
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave, som jeg er ved at stirre mig blind på. Jeg skal opløse tæller og nævner i faktorer og forkort brøken. z=x^2+9+6x/x^2+3x Skal jeg starte med at sige at x^2 går ud med x^2 eller er det ikke "lovligt." :) -
Hvordan finder jeg ud af hvilken graf der er f39;(x)
ForumindlægJeg har en emneopgave for i matematik på b-niveau omkring differentielregning. Opgave Redegør for hvilken graf der svarer til f(x) og hvilken graf der svarer til f39;(x). -
Andengradsligninger
ForumindlægHej, håber I kan hjælpe! Jeg sidder fast i 2 matematik opg. som lyder følgende: 1. Givet f(x) = - x^2 + 6x - 3. Løs ligningen f(x) = 5. Der står i bogen, at resultatet skal give enten x = 2 eller x = 4. Men jeg har regnet ud på følgende måde: f(5) = - x^2 + 6x -3 5 + 3 = - x^2 + 6x - 3 + 3 ... -
Karakterer...
ForumindlægJeg har her ved første karaktergivning i 1.g fået et snit på 8,6. Jeg er matematiker og har fået 8 i engelsk, kemi, fysik, idræt, 7 i musik og så 9 i resten. Endvidere er det min klare ambition at blive student med et snit på 10,0 eller over - dels på grund faglig interesse, og dels på grund af f... -
Tvungent A-niveau
Forumindlæg"Hvis det står til ministeren, skal alle gymnasieelever i fremtiden have enten matematik, fysik, kemi, fransk eller tysk på højt niveau." - http://politiken.dk/uddannelse/article308155.ece Bertel Haarder vil gøre det obligatorisk at vælge mindst en af de ovenstående fem fag. Iflg. Haa...
