Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16361 til 16380 af 102572
-
To opgaver vedr. vektorer i rummet
ForumindlægHey, Der er to opgaver som jeg ikke lige kan se fidusen i. Den første lyder sådan her: Cirklens ligning er givet således: x^2+y^2+z^2/9 - 9 = 0 Jeg skal bestemme cirklens centrum og radius. Den næste opgave er 3) a fra matematik a skriftligt eksamen htx sættet fra august (link: http://www.uvm.dk/... -
funktion,
Forumindlægjeg vil gerne have lidt hjælp til en opgave en linje l har ligningen y = -2 + 1 linjen l er tangent til grafen for funktonen, f (x) = x¨2 + bx + c i punktet P(1,f (1)) hvordan redegører jeg for at f´ (1) = -2 og f (1) = -1 ? og derefter finde b og c -
HASTER_KARAKTER?? HELT LOST? KAN MAN IKKE KOMME IND VHIS MAN DUMPER I ET FAG?
ForumindlægHEj derude ;) JEg er lidt nervøs over nogle af mine skriftlige eksaminer. Håber der er ngn der kan hjælpe mig derude :) Hvis man nu dumper i et skriftligt eksamen, f.eks. fysik. Og ens årskarater i skrftlig fysik er 10 og mundtlig også er 10. og Fysik er adgangskrav i et videregående uddannelse m... -
Toppunktsformlen vha. symmetri
ForumindlægHej Jeg skal om nogle dage til mundtlig eksamen i matematik B (supplering), og et af mine spørgsmål omhandler udledning af toppunktsformlen for parabler ved at gøre brug af symmetrien i grafen. Der må andre ord ikke gøres brug af differentialregning i udledningen. Jeg har ikke kunnet finde m... -
Eksamen på fredag - 1000 kr i dusør!
ForumindlægJeg har søgt ind på et studie som kræver matematik B. Jeg har fået tilbudt at gå til eksamen i fuldt pensum på fredag (STX 4-timers eksamen) og har naturligvis sagt ja tak. Der er bare det "lille" problem, at jeg ikke har åbnet en matematik bog i mere end 20 år og derfor nu har indset a... -
En der kunne hjælpe
Forumindlæghejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak ! -
skr. engelsk a stx imorgen
Forumindlæghvad er vigtig at få læst op til prøven udenhjælpemidler på stx a niveau skriftligt. på forhånd tak. -
Toppunkt for parabel
ForumindlægJeg skal til skriftlig matematik eksamen imorgen, så jeg sidder derfor lige og gennemgår opgaver jeg kan risikere at komme op i til prøven uden hjælpemidler. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at finde parablens toppunkter, så håber der er nogle der kan hjælpe mig med eksempel i denne opgave: ... -
Bevis: Sinus relation for sfærisk trekant
ForumindlægHej, jeg sidder som så mange andre med Srp her for tiden. Alt går strygende, men jeg har nu siddet i 2 timer og set diverse andre tråde på siden og læst nogen andre opgaver fra studienet. Mit problem er at jeg ikke bare vil skrive af, men også forstår det. Alt går fint, men så går jeg i stå:... -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHey, jeg er i en situation, hvor jeg tænker over om jeg kan blive optaget på KU eller ej. Jeg ville gerne søge ind på det kemiske fakultet, dog tænker jeg igen over om jeg kan blive optaget eller ej. Som I nok ved at 3.G'erne har fået skriftlig eksamens karakter tilbage og kemi uddannelsen ... -
eksamen i engelsk?
ForumindlægHej! Har bare et lille spørgsmål...skal man op i enten skriftlig eller mundtlig eksamen i engelsk når det er på B-nieau? Eller kan man godt undgå begge engelskeksamener? Håber i svarer :) -
seriøst 200kr
ForumindlægOk måske er jeg helt ublu her.... Men hvad dælen får en ufaglært studerende til at forvente 200kr sort i timen for lektiehjælp.. Er det virkelig hvad man skal af med for at få Matematik A Det modsvare jo en løn på godt 700.000 før skat for en færdiguddannet...hvor mange får lige det... -
3 A-niveaufag?
ForumindlægJeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt... -
Lektiehjælp
ForumindlægHej Jeg læser HD 1 del. Er i gang med VØ og starter på Samfundsøkonomi efter jul. Har haft matematik på nivau C for mange år siden. jeg kommer derfor i problemer når vi skal til de matematiske udregninger som er her i VØ og som også vil komme i samfundsøkonomi. Er der nogle som kunne være interes... -
Hvorfor fryser vand oppefra?
ForumindlægJeg har en fysik-opgave, hvor jeg er gået i stå! Den har indtil nu handlet om hvorledes vands densitet afhænger af temperaturen, og jeg har lavet nogle forsøg og lavet en graf osv. men så kommer bundspørgsmålet: "Rent vand har sin største densitet ved en temperatur på 3,8*C. Brug denne simp... -
Naturvidenskab med triple A
ForumindlægHej, jeg er lige blevet 1.g'er på STX og har valgt en naturvidenskablig linje med matematik på A og fysik, kemi på B. Jeg er rigtig glad for fysik og kemi, og jeg har fået af vide af vores tutorere at der er visse fordele ved at vælge disse tre ovennævnte fag på A-niveau (bortset fra de man... -
Beregning af foreløbigt gennemsnit?
ForumindlægHvis man nu går i 2.g, og har fået sådan en 12-14 karakterer overført.. kan man så beregne sit "foreløbige gennemsnit" ? Fordi.. der må vel være en måde, hvorpå man kan regne det ud? Er det fx noget med, at højniveaufag tæller det dobbelte af c-niveaufag?Synes det kunne være lidt sjovt ... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-) -
Cosinusrelationer
ForumindlægJeg har en aflevering i matematik og jeg er lidt på bar bund. Jeg skal finde siden c og b i en skævvinklet trekant. Jeg starter så med at beregne siden c og benytter så formlen: c^2= a^2+b^2-2*a*b*Cos C Jeg kender siden a og vinklen C, men jeg aner ikke hvad jeg skal gøre med b!!! Hjælp mig :) -
Bevis formlen for arealet af en trekant
ForumindlægHele min opgave hedder: 1. Trigonometri: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg har bevist og gjort rede for sinus og cosinus relationerne. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bevise arealet af trekanten. Jeg tro...
