Søgning på: sso historie. Resultater: 16361 til 16380 af 17233
-
Gymnasiel arbejdsmetode?
ForumindlægIdet jeg efter sommerferien skal begynde i gymnasiet som matematiker, ville jeg lige høre mig for her, om der skulle være nogle, som havde et par gode råd til, hvordan man mest hensigtsmæssigt omlægger sig fra folkeskolelivet til gymnasiet - fagligt som socialt. I relation til det sociale afhænge... -
Fremlæggelse_ ligesom til eksame
ForumindlægHejsa. Jeg skal fremlægge om Australien ligesom til eksame. Men min lærer sagde ik noget om hvor mange emner i skulle vælge. Vi har 4 min kan jeg nå at fortælle om deres kultur, religion, sprog og dyr.??? Eller hvilke emner kommer til at tage længs tid?? Og, skal man stille det op sådan ... -
Om at tage sig sammen til lektier ??
ForumindlægHåber på at starte en lille debat her, eller ihvertfald få nogle gode råd.Jeg har nogle gange problemer med at motivere mig selv til at lave lektier eller ligefrem afleveringer. Dette ses især da jeg kun har afleveret 57% af mine afleveringer til tiden.Når jeg sidder derhjemme kan jeg simpelthen ... -
Ramadanen
ForumindlægHvor mange af jer har hørt om at Næstved Gymnasium & HF overvejer at flytte 3 feriedage til november, så muslimerne på skolen kan holde ramadanen? -Og hvad er jeres holdning til det? Godt Nytår! -
Kan det pengeløse samfund lade sig gøre?
ForumindlægKan det pengeløse samfund lade sig gøre i praksis? -
´seriøse folk
Forumindlæger her nogen seriøse folk til at diskutere mit tidligere indlæg( tekstfortolkning) -
Kommentar til brug af SP
ForumindlægHej SP ( og brugere af SP ). Foranlediget af denne tråd: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1494681 og med SP's ønskede formål for øje, fatter jeg ikke at SP ser gennem fingre med dennes ( og lignende trådes ) brug af SP. Lån af dispotion, står der, til inspiration, eller ... -
3. g dansk eksamen stil
ForumindlægHej alle 3. g'ere!Hvordan er jeres dansk stil gået?Jeg synes godt nok det var svære emner!!Skrev opgave 3!Glæder mig til at høre fra jer! -
hjælp!!! :-/ islamnoter søges!!!
Forumindlægjeg skal op i religion på fredag, og synes selv læsningen gik rigtig godt, indtil jeg kom til islam..... puha, det er svært.... - og jeg er 99% sikker på at netop DERFOR kommer jeg op i det.... nogen der har nogle gode noter? :-) -
Tøjdesigner - Designskolen
ForumindlægHej alle :) Jeg er en DAME (lol) på 22 år og jeg er meget i tviel om hvad jeg skal uddanne mig som og så alligevel ikke... Det som jeg mest kunne tænke mig at være er at være tøjdesigner for hvis der noget jeg VED jeg kan så er det tøj. Jeg er en der går modstrømmen, og har fået meget ros fo... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle Er der nogen der har fået de skriftlige karakterer endnu?Venter stadig spændt på mineHvordan er det gået jer? -
Oversættelse!
ForumindlægVi skal oversætte noget til i morgen, jeg er pænt dårligt til tysk. Så vil være meget glad hvis der var en der ville kigge det jeg har oversæt indtil videre igennem, ret mine fejl og skrive lidt til hvad det er for nogle regler jeg fucker op i. Det danske stykke: I ”Edgar wird mi... -
Erna og Ewan
ForumindlægKan det virkelig passe, at ingen ud over mig, har valgt den sidste i sættet her til dansk skriftlig 2009? Nej vel? Hvad syntes I om den? Tror I han afslørede sig selv til sidst? -
Eksamensstil A
ForumindlægHej allesammen. Hvis nogen har lyst, må I meget gerne se på mit essay og sige hvad I synes. Mvh. Katrine -
[Er du enig?] Segmentanalyse
ForumindlægHej,\nJeg har fået til opgave at lave en analyse af en person...\nVi skulle gøre det i grupper, men jeg nåede aldrig at danne en gruppe så jeg er helt alene, derfor har jeg valgt at skrive følgende ind her på studi så i er min gruppe ;)\n\nDen del af opgaven jeg skal diskuterer med jer er følgend... -
3g og snittet
ForumindlægDet er sådan, at jeg går i 3g, og har fået nogle uheldige årskarakter hér til slut. Faktisk så uheldige, at jeg ikke er bestået. Fra 1 og 2g, er mit gennemsnit bestået, mine eksmaner er bestået (undtagen en; Mat c niveau) Og min SRP er bestået. De fag skal jeg op i hér til sommer, er nogle fag je... -
Vurdering af 3.g's opgave
ForumindlægHejJeg tænkte på om der mon var nogen, som havde tid og lyst til at læse min 3.g's opgave igennem, og komme med en vurdering af den (bare sådan ca. hvor på karakterskalaen).Den handler om Japans åbning i 1800-tallet.Hvis der var nogen, som gad ville det være rigtig dejligt. Bare skriv, så kan... -
Forskellen på sunni og shia muslimer
ForumindlægNogen der ved hvad forskellen er på sunni og shia muslimer ? -
Imponere læren?
ForumindlægHvordan kan man imponere ens lærer, når man går i gymnasiet. Altså mine lærer bliver ved med at sige til mig, at jeg ligger på et 8-tal også når jeg er en af dem fra klassen som siger mest. Er der noget jeg gør forkert? -
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på...
