Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 16381 til 16400 af 26896
-
Har desperat brug for hjælp md at bevise Primtal
ForumindlægHej, Jeg har desperat brug for hjælp til at bevise primtal. Jeg har valgt at bevise det med brug af en direkte og indirekte metode. Og det sidste jeg skulle have med bruger jeg induktion. Men jeg kan simpelthen ikke finde hoved og hale i dette. Er der en der kan komme med en løsning? og/eller ... -
Bæredygtighed
ForumindlægHejsa i dejlige mennesker:) Jeg tænkte på, om nogle af jer, kunne give en god lang forklaring, på hvad bæredygtighed er, og hvorfor det er vigtigt? Ja, jeg ved godt jeg bare kan søge på google, men der kommer bare 40 hjemmesider, som jeg syntes skriver alt muligt andet, end mit spørgsmål.. Hå... -
Brug for hjælp
ForumindlægJeg vil rigtig gerne have forklaring på hvad denne sætning betyder: som man især i Danmark så en del kvindelige eksponenter for. Hvad betyder eksponenter? I slutningen af 1980’erne og op gennem 1990’erne begyndte en ny litterær retning, som man især i Danmark så en del kvindelige e... -
Hjælp med bindinger
ForumindlægHej kære venner Jeg har bruge for jeres hjælp i øjeblikket skal snart til kemi eksamen på C Og jeg har ikke rigtig styre på det følgende bindinger: -Kemisk binding -ionbinding -elektronparbinding -hydrogenbindinger -polære og upolær bindinger og molekyler og eletronegativitet Håber virkelig at... -
Elektromagnetisme og induktion?
ForumindlægHej. Da jeg skal op i fysik i morgen har jeg store komplikationer mht. elektromagnetisme. Jeg kan risikere at trække noget vedrørende dette, men de to emner inden for fysik, elektromagnetisme og induktion, har jeg aldrig forstået 100 procent. Er der evt. nogen der kan give en kort og oversk... -
Aktuel koncentration af butansyre
ForumindlægHej Jeg sidder fast med følgende opgave. Smørsyres systematiske navn er butansyre. Syren har en meget ubehagelig lugt. I en fortyndet opløsning af butansyre er pH målt til 3,4. Syrekonstanten er Ks = 1,7 · 105 M. Beregn den aktuelle koncentration af butansyre. Jeg har søgt nettet og not... -
Redoxtitrering
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder med min kemirapport og er lidt stuck. Jeg skal vha. oxidationstal afstemme "MnO4-(aq) + C2O4--(aq) -> CO2(aq) + Mn++(aq)" Jeg vil gerne have en forklaring på hvordan, så jeg måske selv kan forstå det :-) På forhånd tak. -
Sumkurv Københavns Kommune
ForumindlægMange tak til dem der vil hjælpe :) (sumkurv i vedhæftningen) a) Hvad fortæller medians tal i sumkurven om aldersfordelingen? b) Bestem kvartilsættet vha. sumkurven (forventer ikke svar men bare forklaringen til hvordan jeg finder det) c) Forklar hvordan sumkurven er tegnet: hvad er der a... -
Differentiation af x^n
ForumindlægI induktions-beviset for differentiation af x^n, foregår de to sidste trin således: f´(x)=x^n+n*x^n f`(x)=(n+1)*x^n Jeg forstår hvordan man finder frem til at det første led x^n er lig (n+1). Er der nogen der har en forklaring på dette? På forhånd tak for hjælpen! -
Metaller i opløsning A
ForumindlægHæld AgNO3 opløsning i minireagensglasset. Anbrig kobbertråden deri. Hvad sker de i AgNO3 opløsning? Kobber tråden bliver til sølv på grund af at Ag lægger til højre for kobber i spændingsrækken. Mit spørgsmål lyder så hvorfor bliver kobberet til sølv? er der en anden forklaring end den jeg har s... -
Romantikken - hvordan startede det?
ForumindlægHej alle... :D Jeg skal op til mundtlig prøve i dansk, og har trukket fordybelsesområdet: Romantikken. Jeg har ikke så meget forstand på romantikken, og ville derfor spørge om der er nogle der ville være så søde at hjælpe mig med noget. Jeg kan simpelthen ikke finde nogle forståelige forkla... -
Differentiation af sammensat funktion
ForumindlægHej! Jeg har et forholdsvis simpelt og opklarende spørgsmål. Min lærer har lige gennemgået et bevis, hvor man skal opskrive tangethældningen: Der står jo af f(g(x)). Det jeg så ikke forstår er, at der i stedet for x kommer til at stå h, altså: . Er dette en fejl eller er der en god forklari... -
Matematisk Spørgsmål
ForumindlægKuglerne og røret, som kuglene trækkes igennem, har en diameter på 7,6 cm! = Beregn rumfanget af det mellemrum, der er mellem to kugler i røret, og angiv resultatet i liter? Noget af vandet vil løbe til i røret. Man regner med, at der i praksis vil blive pumpet ca. 0,5liter vand mellem to kugle... -
Find svingningstiden
ForumindlægNogen, der ved, hvordan jeg finder svingningstiden på den vedhæftede fil? Forklaring frem for facit, tak. Jeg kan godt finde ud af spørsmål a. Mit gæt er b) 1 sekund, fordi: Bølgelængden er 6 m, og hastigheden er 6 m/s. 6 m / (6 m/s) er lig med 1 s. -
Redox reaktion
ForumindlægHej Jeg har en redox reaktionsskema som jeg har sværet med at løse. Jeg har prøvet at løse den men det er ikke rigtigt da jeg kan kigge på facit listen så jeg tænkte om der nogen der kan vise hvordan De vil løse denne reaktionsskema da facit listen ikke giver en forklaring. Jeg har vedhæftet ... -
Fortynding af en syre(HCl) - hjælp
ForumindlægJeg har kigget nogle at mine noter igennem og jeg fandt et meget nemt forsøg hvor man fortynder en syre med noget vand...i dette tilfælde saltsyre. Godt nok er det logisk, at jo mere vand man blander syren med, des højere bliver pH-værdien af syren. Men jeg vil gerne høre om der er findes en kemi... -
Doping = evolution?!
ForumindlægHey.. Kan man sammenligne brugen af doping, hvor kroppen udvikler sig til det stærkere med Darwins evolutionsteori? - Det er godt nok unaturligt, men kroppen tilpasser sig stadig og vil være bedre egnet til fx konkurrencer .. Det er et lidt mærkeligt spørgsmål, men skal perspektivere til et ande... -
y1, y2, x1 og x2
ForumindlægJeg forstår at disse skal indikere nogle vilkårlige punkter på en graf. I mit tilfælde har jeg en lineær sammenhæng, funktionen hedder y = 5 * x + 100 Hvordan udvælger jeg to punkter på min graf? Indikerer y og x bare to forskellige, vilkårlige punkter på min graf? Er der nogen som ... -
Hvorfor er danskerne så splittede omkring holdningen til EU?
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til dette spørgsmål! Det lyder; "Hvorfor er danskerne så splittede omkring holdningen til EU?" Jeg har søgt på nettet, men de fleste undersøgelser viser, at størstedelen gerne vil blive i EU. Der bliver ikke rigtig givet en forklaring på, hvorfor folk vil en... -
Kim Fupz - dyrekredsen
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har lagt mærke til at Kim Fupz' novellers titler tit har noget med dyr at gøre/eller stjernetegn; Hunden, Løven, vædderen og jomfruen osv. Er der nogen der ved hvorfor han kalder dem det ? er der en forklaring på det? På forhånd tak :o)
