Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16421 til 16440 af 17507
-
Transformation af GFP og BFP
ForumindlægHej SP Vi har fortaget et forsøg i biotek, hvor vi skulle få E. colibakterier til at undergå transformation ved at optage plasmider, hvis gener koder for GFP (grønt fluoresceret protein) eller BFP (blåt fluoresceret protein). Vi skulle have 4 petriskåle med agar, hvor den: - første indeholdt E.... -
Historiesyn? Definition og anvendelse?
ForumindlægHej. Jeg skal til 3.g eksamen i historie på mandag og har i den forbindelse spørgsmål vedr. begrebet "historiesyn": Vælger man som eksaminand (bevidst eller ubevidst) et historiesyn og behandler det ukendte kildesæt ud fra dette med henblik på eksempelvis at finde årsager til en samfund... -
Gør jeg det korrekt? Differentialligning
ForumindlægHej Jeg har flg. differentialligning: x'(t) = t4*x3 Er det korrekt forstået, at jeg kan løse den både som en lineær differentialligning med A(t)=∫-t4dt og en separabel differentialligning med b(t) = 0? Jeg forsøger at løse den på begge måder: Lineær x = exp(1/5*t5)(c+∫0dt)=exp(1/5*t5)... -
funktioner
ForumindlægDe nedslidte dæk har også en stor betydning for bilens bremseevne. Forsøg på Jyllands-Ringen har vist, at bremselængden blev næsten fordoblet på glat vej, når dækkene var slidt. Tre ens biler blev udstyret med forskellige dæk. Nr. 1 havde 8 mm slidbane, nr. 2 en mønsterdybde på 3 mm og bil nr.... -
Eksamen - Lineær vækst
ForumindlægJeg var oppe til Matematik mundtligt eksamen i dag i lineær vækst. Jeg har nu afsluttet mit første år på Gymnasiet, med matematik på C-niveau. Opgaven lyder: 12. Vækst Gør rede for lineær vækst Du skal blandt andet komme ind på betydningen af tallene a og b Giv et konkret eksempel på lineær væks... -
Hjælp, hvis du er klog nok?:-)
ForumindlægHej alle Mig og min ven skal aflever et biologi rapport. Er der så nogen der gerne vil være mega høflig og rette rapportet? Det er på 3 sider. Vi vil bare vide om der er nogle fejl, eller om der er noget i synes der skal tilføjes noget mere. Tak på forhånd:-) Venlig hilsen Amenah og Arvin. ... -
Har jeg en chance?
ForumindlægHej alle Nu mangler jeg kun en enkelt eksamen før jeg får huen på hovedet. Jeg overvejer to uddannelser begge indenfor det sundhedsfaglige område, da jeg interesserer mig for dette. Der er tale om odontologi (tandlæge) og farmaci. Mit gennemsnit vil ligge mellem 9,6-9,7 alt efter, hvordan den... -
3. gangsreglen i udlandet
ForumindlægHej allesammen, Jeg står i et ret stort dilemma, idet jeg føler mig nødsaget til at hoppe ud af international bygningskonstruktør, som jeg lige er kommet ind på. Dette skyldes primært uforventede økonomiske forhold, som gør det ufattelig svært for mig at få tingene til at gå op i en højere enhed... -
Fransk oversættelse
ForumindlægHej studieportalen, jeg er lige nu igang med et forløb hvor jeg emailer frem og tilbage på fransk og har problemer med at få oversat hvad jeg gerne vil sige uden det bliver helt kludret. Nedenfor står der på dansk, hvad jeg skal skrive: Hej Sybille Jeg vil forsøge at svare på fransk, men j... -
Rettelse
ForumindlægHej alle sammen jeg skulle høre om der nogle der kunnne rette min spansk aflevering? Jeg har givet et forsøg selv. Tak på forhånd. Ana tager til et indkøbscenter for at købe ind. Hun køber mad, især noget, som Lucas kan lide og noget tøj til ham. Hun bliver klar over, at hun sjældent køber noget ... -
Grundlæggende om lydbølger
ForumindlægMin søn går på international skole i asien og lærer i øjeblikket om lydbølger. Men det er svært for ham at forstå på engelsk (også for moren), hvorfor jeg tænkte om vi kunne få basisviden på dansk. F.eks: 1) hvad menes med amplitude? 2) when the sound starts to resonate from the tube at a certai... -
Lydbølger, basis
ForumindlægMin søn går på international skole i asien og lærer i øjeblikket om lydbølger. Men det er svært for ham at forstå på engelsk (også for moren), hvorfor jeg tænkte om vi kunne få basisviden på dansk. F.eks: 1) hvad menes med amplitude? 2) when the sound starts to resonate from the tube at a certai... -
Lydbølger, basis
ForumindlægMin søn går på international skole i asien og lærer i øjeblikket om lydbølger. Men det er svært for ham at forstå på engelsk (også for moren), hvorfor jeg tænkte om vi kunne få basisviden på dansk. F.eks: 1) hvad menes med amplitude? 2) when the sound starts to resonate from the tube at a certai... -
Grundlæggende om lydbølger
ForumindlægMin søn går på international skole i asien og lærer i øjeblikket om lydbølger. Men det er svært for ham at forstå på engelsk (også for moren), hvorfor jeg tænkte om vi kunne få basisviden på dansk. F.eks: 1) hvad menes med amplitude? 2) when the sound starts to resonate from the tube at a certai... -
Hvilken betydning fik Mendels videreudvikling på Darwins teorier?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive AT-opgaven Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 og har valgt emnet "Hvordan var Darwins teori om naturlig selektion et videnskabeligt gennembrud, og hvordan påvirkede det som danske forfattere J. P. Jacobsen?" i dansk og bioteknolo... -
OL til Danmark i 2024?
ForumindlægI følge en nypubliseret rapport fra Rambøll er OL i Danmark en mulighed! Prisen holdes nede ved at bygge så få nye idrætsfaciliteter som muligt, og opdatere de allerede eksisterende anlæg. "F.eks. foreslår rapporten, at Det Olympiske Stadion, der skal huse 60.000 tilskuere bygges, så d... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at rette disse sætninger til korrekt engelsk, og jeg har gjort et forsøg, men kan ikk rigtigt finde ud af det?? 1. It rain right now so my mother will not allow that I go outside. 2. Are anyone interested in to see two photoes of my baby? 3. No sooner they cons... -
Udregne pH og koncentration
ForumindlægJeg har lavet en syre-base-titrering vha. pH-meter, der er tale om eddikesyre og NaOH. Min første opgave er at finde c(CH3COOH), det gør jeg så idet jeg ved at n(CH3COOH) reagerer 1:1 med n(NaOH) Konc. på NaOH er givet til at være 1M. I forsøget tager jeg først 10 mL eddikesyre og overfør... -
Opløselighedsprodukt
ForumindlægJeg har fået følgende afleveriingsopgave, som jeg er i tvivl om Jeg har løst det meste selv, men jeg er i tvivl om et par ting Det drejer som et opløselighedsprodukt for en reaktion hvor vi ved at der udældes sølvchlorid og sølvbromid (begge salte er tungt opløselige) C(AgNO3 = 0,100... -
Tabt energi??
ForumindlægJeg har fået nogle tal i min rapport, som ikke giver mening. Vi har lavet et forsøg, hvor vi målte elkedlens vands temperatur hvert 10. sekund, til vandet begyndte at koge. Så har jeg beregnet den tilførte energi med denne formel: ΔE = P · Δt = 2000 Watt · 190 ...
