Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16461 til 16480 af 156338
  • Eksmen 1.g - chance for ingen eksamner?

    Forumindlæg
    Hej Jeg læste det her: Alle 1g-klasser aflægger normalt én prøve til studentereksamen – eventuelt ingen. Det er Ministeriet for børn og undervisning (UVM), der udtrækker om den enkelte elev skal til prøve – og i givet fald i hvilket fag. Spørgsmål: 1. Vil det sige at de...
  • SPEKTROSKOPI

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle herinde der kan hjælpe mig med to kemi opgaver? Opgave 60-61
  • Guld - Au

    Forumindlæg
    Heeey Er der en venlig sjæl, som har lyst til at hjælpe? Jeg skal finde svar på disse spørgsmål. Jeg har en idé om, at svarene selvfølgelig står her på billedet, men hvordan ved jeg hvad der er hvad? https://www.google.dk/search?q=au+70+guld&rlz=1C1ASUT_enDK503DK504&source=lnms&tb...
  • Bestem tangentplanen i punktet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har prøvet at løse den her med CAS, men får det forkerte. Hvor laver jeg fejl?
  • hurtig hjælp inden eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at øve mig op til eksamen og kan ikke finde ud af at løse følgende opgave. nogen der kan hjælpe?
  • Formulering af eksamensopgaver

    Forumindlæg
    Når en opgaveformulering bruger ordet "bestem" uden at følge det op med fx. "ved beregning" eller "ved aflæsning", er det så op til eleven selv at vælge løsningsmetode - fx vha. grafværktøjet eller ved brug af CAS?
  • Regneregler i procent

    Forumindlæg
    Hvis X forøges med 200% --> så formindskes Y med 643,941 % Kan man dividere som om de var normale tal? F.eks: Hvis X øges med 1% --> så formindskes Y med 643,941% / 200 = 3,2197% Er dette korrekt eller er det ikki muligt?
  • Røntgenspektrum

    Forumindlæg
    nogle der kan forklare dette billede for mig? jeg forstår det ikke helt præcist Tak :)
  • hjælp til opgave 1a felt 2

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil gerne have hjælp til hvordan jeg løser opgave 1a felt 2, da jeg simpelthen ikke kan forstå hvordan den løses. Jeg ved godt at den tilsammen skal give 1, men hvordan regner man dette ud med brøker. Kan I vise / forklare med mellemregninger? Og hvordan laver man så opgave 1c?
  • Liste over omskrivninger.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har ledt rundt på nettet og i formelsanger efter omskrivninger der er rare at kende når man integrerer og differentierer(eller generelt reducere) som fx at kvadrat x kan omskrives til x^1/2, eller at sin^2+cos^2 kan omskrives til 1 osv. Er der mon sådan en liste et sted? På forhånd t...
  • Iltmangel på rumstation

    Forumindlæg
    I har ikke mere ilt tilbage på jeres rumstation. Du er ikke klar til at dø, men Vladimir ser dig roligt i øjnene og fortæller, at han har en plan. Han finder en spand med vand, to sugerør og en flaske afløbsrens frem fra depotet. Hvad er Vladimirs plan? Hvordan løser jeg den her opgave?
  • Nogle der kan finde punkt, x1, x2 og y1 og y2 til mig på grafen

    Forumindlæg
    Nogle der kan finde punkt, x1, x2 og y1 og y2 til mig på grafen
  • Trigonometriske funktioner

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal redegøre for følgende funktioner f(x)=sin(x) g(x)=cos(x) h(x)=tan(x) Derudover, hvad kan de bruges til?
  • HF Vs. STX

    Forumindlæg
    Hey, jeg vil bare lige høre hvad forskellene er på HF og STX, altså hvor mange lektioner der er og sådan noget, da det er noget jeg har undret mig en smule over. Tak for svar på forhånd.
  • Sandsynlighedsregning: 2 træk fra en pose med 4 nummererede kugler (1-4)

    Forumindlæg
    Der skal på forhånd vælges 2 tal. Hvad er sandsynligheden for - i 2 træk - at trække de 2 valgte tal fra posen. Efter 1. træk lægges den trukne kugle ikke tilbage i posen. Min løsning er 2/4 sandsynlighed i første træk og 1/3 i andet træk. Den totale sandsynlighed er 2/4 x 1/3 = 2/12 eller 16,6...
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Nogen Som kan hjælpe med denne her? for er virkelig i tvivl, med hvordan den skal laves. ???
  • integralregning

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved f(x)=6x^2+3 Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(2,10) Bliver dette f(x)=6*1/2x+3?
  • Julemandens risengrød

    Forumindlæg
    .
  • SSO - parabler

    Forumindlæg
    hej jeg skal til at skrive SSO i matmatik B. jeg har indtil videre valgt emnet parabler, men det er jo et bredt emne, så jeg skal have det indsnævret lidt. jeg mangler inspiration. tak:)
  • Svær opgave!

    Forumindlæg
    Hej jeg er fortabt i disse spørgsmål, kan nogen hjælpe? a)Sammenlign den observerede hastighed med den teoretiske! Hvad kan sinke nerveimpulsen undervejs? b)Hvad skete der med reaktionstiden da retningen blev ændret? Hvad kan forklaringen være? info: Stil jer i en kreds med hinanden i hændern...