Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 16481 til 16500 af 186241
  • Matrixbetegnelse

    Forumindlæg
    Hej, Er der en dansk betegnelse for: "Diagonally dominant matrix" eller "Strictly diagonally dominant matrix"? Tak på forhånd
  • Historie opg.

    Forumindlæg
    Skal netop til at igang med at skrive 2 års opgave i historie, så ville lige høre om der er nogen der kender til nyttigee links, opgaver eller materiale vedr. den Amerikanske Borgerkrig??? På forhånd tak!
  • Demokrati ? .

    Forumindlæg
    Heej, jeg sidder med disse to spørgsmål, og har brug for folks meninger . 1 : Har medierne nogen rolle i Demokrati? 2 : Kan demokratiet i Danmark blive bedre? på forhånd tak ! : )
  • Makroproblemer

    Forumindlæg
    Jeg sidder og er ved at skrive en rapport hvor jeg skal lave en pokkers masse vektorer. Derfor har jeg defineret en ny makro på følgende måde: \newcommand{\vek}[2]{\left( \begin{array}[pos]{spalten} #1\ #2 \end{array} ight)} og skriver så hver eneste gang jeg vil lave en vektor \vekt{x}{y} (...
  • Hvor kommer vandet hen ved respiration?

    Forumindlæg
    HEj Ved I hvor vandet(der bliver dannet ved respiration) kommer hen? Altså bliver det i cytoplasmaet eller kommer det ud af cellen ligesom kuldioxid?
  • Hjælp til Matematik opgaver

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig meget brug for hjælp til matematik. Jeg har svært ved den her opgave Hvordan er det man siger 320 M til L 77 dl til L 256 cl til L
  • logaritmer

    Forumindlæg
    Hej alle matematikvenner:Jeg er ikke den stiveste i logaritmeregning så derfor håber jeg at få et skub i den rigtige retning: Det første lyder sådan her:80= 10*log (i/10^-12)Hvordan får jeg isoleret i??? har prøvet i flere timer men kan fandme ikke få hul!! Håber på hjælp
  • HASTER! Mere ledig plads på mac hjælp?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som er brugere af mac og kan hjælpe mig med at skaffe plads på min computer. Der står jeg har 16 GB film på min hardisk og jeg har ingen vel og heller ikke iMovie. Derudover går der 80 GB til andet og jeg har næsten ingen programmer. Mit skrivebord og mapper er tomme jeg gemmer...
  • For få nuancer til karakterangivningen på uploadede opgave

    Forumindlæg
    Hej, jeg er ny bruger her på studieportalen og ville lige lægge en biologi og kemi rapport op. Men den viser jo kun den traditionelle skala. Jeg går selv på det frie gymnasium hvor der ikke gives karakterer, kun udtalelser. Af disse udtalelser kan der uddrages ting så som: middel, over middel o. ...
  • Vil ioner altid ligne ædelgasser?

    Forumindlæg
    Hej Jeg ved at Na smider to ioner for at blive til Na++, for at ligne Ne, som er en ædelgas.. Vil alle ioner gøre det, altså ligne en ædelgas, hvis ikke, hvad så..? På forhånd tak?
  • Prøve situation

    Forumindlæg
    Når man skal op i dansk skriftlig og mundtlig, er det så fremlæggelse og stil eller hvad? Går i 8. Klasse.
  • Statistik

    Forumindlæg
    p er succes, p = 2/3. Terningen er kastet N gange. Hvad er sandsynligheden for følgende: N=3 en succes og to fiaskoer. Er det p(x) = N! / X!(N-X)! P^xQ^(N-X) man skal bruge?
  • At devaluere kronen

    Forumindlæg
    Vi har i dansk-historie-samfundsfagsforløb bl.a. fået om dansk økonomi, og i denne kategori læste jeg om at man ved Kanslergadeforliget i 1933 valgte at "devaluere kronen".\n\nHvad betyder dette "at devaluere kronen" ??\n\nPå forhånd tak!\n\n- Sofia :)
  • pufferligningen

    Forumindlæg
    tænkte på om der er en der kan forklare mig at når vi er halvvejs henne mod ækvivalenspunterne så er ph=pks. kan ikke lige se et sammenhæng i det lige pt.\n
  • Inverse funktioner...

    Forumindlæg
    hey folks... Jeg har fået til opgave at angive de inverse funktioner til de følgende funktioner... h(x)=10^x i(x)=1/x j(x)=-x+1 k(x)=x^9 Hvis nogen vil hjælpe så vil jeg anbefale at ahve en masse mellemregninger på... Vi kender godt teminologien i skolen men selve udregningerne har vi ikke arb...
  • differentiabilitet ??

    Forumindlæg
    Jeg skal redegør for differentiabilitet . Kan ikk rigtig findr ud af hvad det er ? En der kan komme med en lille definition på det ? Jeg har tænkt på om det er det samme som differentiabel ?
  • Forståelsesspørgsmål om inerti og inertialsystemer

    Forumindlæg
    Kan nogne forklare mig, hvad inertialsystemer er?\nOg HVORFOR lander en bold ikke bag en, hvis man kaster bolden i luften, mens man står på taget af en bus/tog?
  • Rettelse af tekst

    Forumindlæg
    Hej,Jeg vil lige høre om der ikke var nogle der gad at retet min dansk tekst, den bliver ikke så lang højst en halv side....På forhånd takmalfoy
  • Afsnitsum

    Forumindlæg
    Hej Hvordan kan man regne an og bn (se sætning 6.17) ud fra en given Fourierrække? Eksempelvis Fourierrækken i opgave 526.
  • energibevarelse?

    Forumindlæg
    energibevarelse, hvad vil det sige? :)