Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16501 til 16520 af 28854
-
Analyse af Allendes sidste tale - Hjælp!
ForumindlægJeg sidder mit i SRP, og kunne godt bruge lidt hjælp til en tale jeg skal analysere. jeg ved at talen er lang men er virkelig på bar bund, lidt hjælp ville gøre underværker!! Håber virkelig nogen gider hjælpe! :) »Dette vil med sikkerhed blive min sidste henvendelse til jer. Flyvevåbnet har b... -
sabbatår eller direkte på uni
Forumindlæghej alle, jeg bliver færdig med gymnasiet til sommer og er i tvivl om hvorvidt jeg skal søge direkte ind på min drømmeuddannelse eller tage et sabbatår. Jeg er stadig lidt i tvivl om hvad jeg vil læse på uni, men enten geologi/biologi eller fysik. Jeg er bare i tvivl om hvorvidt jeg skal tage et... -
Må en sensor gøre sådan?
ForumindlægJeg ved godt at det er et lektiehjælpsforum men jeg kunne virkelig godt bruge en andens perspektiv lige nu. Hvis det ikke er i orden at jeg skriver det her så slet endeligt. :) Okay, så jeg var oppe til eksamen i dag, og personligt har jeg aldrig oplevet noget af den slags som skete i dag. Alts... -
Dit hadefag
ForumindlægJa.. Hvilket fag hader du allermest - og hvorfor? Bare et sjovt lille spørgsmål.. (: -
2. verdenskrig -kunne den have været forhindret?
ForumindlægDa jeg på nuværende tidspunkt sidder og skriver dansk-historie opgave, er jeg gået lidt i stå. Jeg har valgt udelukkende at skrive i historie, og er kommet til det sidste spørgsmål i min problemstilling - 'vurderingsdelen' Det lyder således: <p class="MsoNormal" style="... -
brug for hjælp.. forstår ikke teksten ..
ForumindlægHej. Jeg har læst denne tekst mange gange, men forstår den bare ikke skal redegør for hvad der siges om Odysseus og analyser Homers metode når han skal begynde historien Nogle som kunne hjælpe mig lidt på vej? 1 Muse, fortæl mig om manden, den aldrig forlegne, der flakked viden omkring da h... -
mangler en haj til fransk, er gået lidt død..
ForumindlægHey alle er ikke den skarpeste kniv i skuffen til fransk, så ville lige høre om der var nogle der ville hjælpe med min oversættelse herunder...1) Præsten bliver bange, da han ser den lille djævel.Le prêtre devient peur, comme il voit le petit diable. 2) Djævlen beder ham om råd.Le diable demande ... -
HASTER :: HJÆLP
ForumindlægAdjektiver 5.1: Adjektivets bøjning - indsæt den rigtige form af adjektivet. 1. Il s’est acheté une voiture neuvelle. 2. Il porte un vieil habit. 3. Devant nous se dressent les montagnes blanches. 4. Nous avons une très belle vue de nos fenêtres. 5. Ils ont construit de nouvel immeubles. 6. Vous ... -
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha... -
løsning af 61=9x+15y?
ForumindlægHej alle sammen. Nogle der kan forklare dette regnestykke: Findes der hele tal af x og y, så primtallet 61 kan skrives på formen 61?9x+15y? Giv i bekræftende fald en løsning på værdierne for x og y. Har samme problem med stykket 61=9x+16y. Jeg ved at man skal bruge Euklids udvidede al... -
Kan det og sin være grundled?
ForumindlægF.eks. “Hans far bor i USA sammen med sin nye kæreste.” Kan “sin” være et grundled? Endnu et eksempel er “Monsteret er en del mindre uhyggeligt end det fra hans mareridt.” Kan “det” være et grundled? -
Supplering
ForumindlægJeg står i den situation at jeg har opdaget at jeg ikke kan komme ind på min uddannelse pga., fra mit synspunkt, nogle mærkelige regler. Jeg vil gerne læse International virksomhedskommunikation – engelsk(http://www.ug.dk/uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng), men da jeg den... -
Små sætninger!
ForumindlægHej Studieportalen .. Nogle der lige kunne kigge, og eventuelt rette disse sætninger? På forhånd tak. I 1958 udgav Louise Rinser en novelle, som hedder ”Die rote Katze”. Im Jahr 1958 veröffentlichte Louise Spülen eine kurze Geschichte mit dem Titel "Die rote Katze." Histor... -
Min læres rettigheder
ForumindlægUha. Jeg er havnet i en irriterende situation med min lærer. Jeg har endnu ikke konfronteret nogle med det, da jeg ikke ved, om jeg kan tillade mig det. : Min historielærer er en type, der kun møder op 50% af tiden, og vi har hende blot i en lektion om ugen. Jeg synes ret godt om hende, da hun e... -
Læs mit digt (:
ForumindlægHej læs mit digt (: Det er en fiktionelle historie om en pige der bliver misbrugt af en mand. Jeg tager imod kritik og rettelse af stavefejl og kommafejl! “Historien om lille Bitte” Åben mund koncentreret i et sammenkrøllet ansigt Koncentreret om noget så simpelt som at komme i gang Hænder på en... -
Fordelingsforhold og optagelse af medicin i kroppen
ForumindlægDette er den kemiske del i min SRP-opgave. Har nogle spørgsmål angående emnet Min opgaveformulering lyder: Du skal redegøre for optagelsen af medicin i kroppen. Du skal udføre eksperiment til bestemmelse af fordelingsforholdet for acetysalicylsyre ved forskellige pH-værdier. Til at illustrere anv... -
Hvad skal man så gøre i livet
ForumindlægHej. Dette er en lang historie, men nu vil jeg prøve at gøre den kort. Jeg har altid følt at jeg har gået i skole for mine forældres skyld. Hver gang, jeg fik en god karakter i folkeskolen og gymnasiet, var det mest for at gøre dem glade. Men mit sidste år her på gymnasiet er gået uffatteligt dår... -
haster hjælp
ForumindlægSkal op til fransk mundtlig eksamen i morgen. har skrevet hvad jeg skal sige og kan det hele uden ad, men problemet er bare at teksten er for kort. min fremlæggelse tager kun 3.50 min. mens den skal tage 5 min. er der nogen der har forslag til hvad jeg evt. kan til føje, og det vil være meget ra... -
tysk rettelse. meiner freizeit. grammatik
ForumindlægHallo! Mein Name ist Hans. Ich bin 14 Jahre alt. Ich wohne in Hasle, mit meiner Mutter und meinem Vater. Ich habe 3 Geschwister, deshalb sind wir eine grosse Familie. </o:p> In meiner Freizeit gehe ich zu Fussball, und zu Schwimmen. Das macht viel Spass. </o:p> Ich schlaf... -
Cubakrisen - de to breve
ForumindlægHej hej alleVi arbejder i øjeblikket med Cubakrisen i historie. Jeg tænkte på, om der var nogen, som har kendskab til situationen med de to breve fra Khrushchev til Kennedy? Til at opfriske hukommelsen lidt, kan jeg sige, at det handler om, at Khrushchev først sender et mådenholdent brev til kenn...
