Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 16521 til 16540 af 44202
-
Optimering
ForumindlægSkal svare på, hvad der er vigtigt omkring optimering, og hvordan man kan bruge det i hverdagen, men er lidt usikker på hvordan man skal beskrive optimerings vigtighed i hverdagen? Eller rettere sagt perspektivere det til hverdagen. -
Nettoladning
ForumindlægHvordan søren skal denne opgave løses? -
Må man sætte links i fodnoter?
ForumindlægHej jeg ville høre om der må sættes links i fodnoterne, eller om der skal sættes informationerne om linket istedet? hvis man i forvejen har skrevet link og informationer i sin litteraturliste? Eksempelvis I min litteraturliste har jeg skrevet: Staun, Jørgen og Grøndahl, Malene Fenger: &rdquo... -
HJÆLP falig dokumentation
Forumindlæghej ville lige hører om der er nogen der har nogle eksempler til hvordan jeg kan få renteformlen ind i min opgave til falig dokumentation på forhånd tak for jeres hjælp -
Alkohol - hjælp til SRO
ForumindlægEr der dipol-dipol bindinger mellem to alkoholmolekyler? Hvordan ser de evt. ud? -
Diktaturisk styre
ForumindlægHvorfor vill et diktaturisk og totalitært styre være tiltalende for nogle? Hvorfor ville man synes at det er en super god idé? -
fordelen ved at lave et kontrolforsøg?
ForumindlægHvad er fordelen ved at lave et kontrolforsøg? -
realindkomst
Forumindlæger der en der ville forklar mig, hvad real indkomst er? jeg forstår det simpelthen ikke -
Tælletræer og chancetræer - hvad er forskellen?
ForumindlægHej SP! Jeg har haft lidt svært ved at finde ud af forskellen på tælletræer og chancetræer. Er der nogen, der vil forklare det? På forhånd tak! -
Hjælp til Matematik!!
Forumindlæghej min lærer har givet os en lektie for hvor vi selv skal finde på procent opgaver, og ved ikk hvad hun mener med det her " hvis x% svarer til y, hvad er 100 %" , skal lave 3 opgaver om det, men jeg forstår det ikke lige helt... -
Thevenin kredsløb
ForumindlægHej Jeg har et problem mht. udregning af et erstatningskredsløb ved hjælp af thevenin reglen. Jeg har vedhæftet billede af kredsløbet R1 = 16 ohm R2 =42 ohm R3=12 ohm R4=18 ohm E1 =18V E2 = 12V. Jeg kan godt finde R thevenin, men jeg er i tvivl om hvordan jeg kommer videre og finder U thevenin. -
Funktionalligning
ForumindlægHej Hvad betyder det, at der står nedenstående? f : R -> R -
Ækvivalensrelationer
ForumindlægHej, Jeg sidder med følgende opgave; "Lad Q betegne den følgende delmængde af ZxZ: Q={(a, b)∈ZxZ | b ≠ 0} Definer relationen ~ på Q ved (a,b) ~ (c,d) <=> ad = bc. Bevis, at ~ er en ækvivalensrelation, og angiv ækvivalensklassen [(2,3)} og mere generelt ækvivalensklassen ... -
Links til differentialligninger, differentialregning og integralregning?
ForumindlægHej folkens! Jeg er virkelig en hat til differentialregning, integralregning og differentialligninger - især sidstnævnte - så jeg ville høre om nogen af jer har nogle links til steder, hvor det bliver forklaret fra bunden og helst lidt pædagogisk? På forhånd tak! - Monika. -
Kort tekst - rettelser? Børnemordere
ForumindlægHej Jeg har oversat en tekst fra Chili (marts i år) til engelsk, der handler om børnemordere. Det ville være rart med et tjeck før jeg afleverer :) På dansk: Alder: Begge ti år. Offer: En toårig dreng. Drabet: Jon og Robert havde brugt det meste af dagen den 12. februar 1993 på at rende rundt ... -
Hvad er forskellen??
ForumindlægHej allesammen, Jeg går på nuværende tidspunkt på HHX. Jeg har tænkt over videregående uddannelser, og jeg er egentlig bare nysgerrig omkring. Hvad er forskellen på Matematik-økonom uddannelsen i forhold til økonom uddannelsen? Kan se at man skulle have 6,7 i snit for at komme på Økonomi ud... -
Isoler x i y=ax+b
ForumindlægMed følgende fremgangsmåde kommer jeg frem til det rigtige resultalt: y = ax+b y-b = ax (y-b)/a = ax/a (y-b)/a = x Men jeg er lidt forvirret, burde jeg ikke skulle bruge regnearternes hieraki når jeg løser ligninger - og altså gange/dividere først? Hvis jeg gør det, kommer jeg frem til et fo... -
kemisk ligevægt
ForumindlægI første eksempel i et kompendie som omhandler “kemisk ligevægt” Er der et eksempel hvor ligevægtskonstanten er sat til 2. A+ B = C + D. Jeg skriver her sat til 2 fordi , at det er angivet som værende sat til 2 (klart nok). Der står blandt andet, at koncentrationerne i en reaktion ... -
Lighed/Ulighed
ForumindlægJeg regner med de fleste der følger med herinde, også har bemærket debatten som Eva Kjær Hansen (V) satte i gang i sidste uge.For at gøre en lang historie kort, vil jeg lige som Politiken gør idag, spørge:"Bør der være mere ulighed i Danmark"? Hvorfor/Hvorfor ikke? -
HJÆlp det skal afleveres i dag!! RETTES TAAK!!
ForumindlægRosa was the eldest of 2 children; she was born in February 4, 1913. Rosa Louise McCauley had been raised on her grandparent’s farm, in Pine Leven, in Alabam, when her parents got separated. She lived there with her grandparents, mother and her younger brother “Sylvester”. As ...
