Søgning på: religion c begreber. Resultater: 16541 til 16560 af 70434
-
Er jeg snotdum?
ForumindlægKanon overskrift til en debat! -
ENGELSK EKSAMEN I MORGEN! HJÆLP!
Forumindlæghey igen jeg har en veninde som virkelig har brug for hjælp! hun skal op i morgen og ved ikke hvad hun skal sige, er ikke søde at hjælpe? ;D er her det hun har: Main topic: fight for civil rights (The USA) My topic: Black’s rights. Why did I choose this subject: Because I think it could be... -
Skoleskyderier i USA
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP om skoleskyderier i USA, dog er jeg blevet i tvivl om jeg skal arbejde med opgaven udefra et sociologisk perspektiv eller politisk. Hvad synes i? -
Arbejde sammen
ForumindlægHej. Hvordan læser man til fysik/kemi prøven sammen? Hvordan griber mandet an? -
refleksiv
ForumindlægHej Er der nogen, som kan forklare mig, hvad refleksiv betyder? Fx hvis man nu siger ''Danskerne er blevet mere refleksiv'' På forhånd tak! -
sen moderne- og post-moderne- samfund???
ForumindlægTænkte om, der var nogen der kender de overordnet forskelle på senmoderne- og post-moderne samfund? Og evt. har nogle gode link om disse to teorier/udtryk? -
Kvartilsæt af ikke-grupperede data
ForumindlægHejsa. Jeg har dette datasæt: 50-44-40-40-42-41-39-35-29-39-45-25 Hvordan finder jeg så medianen, 1. kvartil og 3. kvartil? På forhånd mange, mange tak! -
Planck, Rayleigh-jean og wiens forskydningslov
ForumindlægHej. Jeg er i denne dejlige stund ved at skrive SRP (Fysik A(hovedfag og Matematik A) omkring varmestråling. Jeg har fået følgende spørgsmål, som jeg mangler lidt hjælp til: Redegør for Plancks strålingslov og sammenlign Rayleigh-Jeans lov. Benyt Plancks lov til at bestemme den bølgelængde, hvo... -
Genrebestemmelse af Hobbitten!?
ForumindlægHvilken genre er hobbitten (den velkendte forhistorie til ringenes herre...) -
God opførsel? Vigtigt?
ForumindlægHej alle sammen, Vi har debatteret meget om, hvorvidt god opførsel er vigtigt nu om dage? Nogen mener, at det er et "gammeldags begreb", men nogen mener, det er meget vigtigt.. HVad mener i? Og hvorfor? -
Samf. afl. - hjælp!
ForumindlægJeg skal besvare en problemstilling, hvor jeg skal diskutere hvad partierne kan gøre, hvis de vil øge deres magtposition i det politiske system.Så jeg tænkte på, om der måske var nogle, som havde nogle kommentarer eller lidt hjælp til dette, som jeg så kan arbejde ud fra?Mvh. Smizze -
Danmark og dansked
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg har brug for hjælp, skal nemlig skrive en aflevering om dk, og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive.. vi skal nemlig vælge en metafor og skrive ud fra dette. vis man nu vælger dette metafor Danmark er et fuglebur, hvad kan man sådan skrive om.. passer det gdt ind i... -
SAMF. SKR. EKSAMEN
ForumindlægHej alle (: Skal man eller skal man ikke bruge modeller, teorier etc. i samfundsfag skr. eksamen ?! Her tænker jeg fx på Toulmins argumentationsmodel, Realisme, Idealisme osv.. Hvis ja, er det så noget, der trækker op?? Tak på forhånd ! PS. > Vi har et par gange brugt Toulmins model, men har i... -
Differentialkvotient
ForumindlægSkal jo til mundtlig matematik og er ved at lave en lille bog med definitatoner, sætninger og beviser for hvert emne som er opgivet.Er nu kommet til differentialkvotient.Hvordan ville I forklare hvad en differetialkvotient er??ville I bare sige at stigningstallet for grafens tangent i Po(xo;yo) e... -
lille rettelse i babysprog
ForumindlægNogen der vil være så venlige at rette denne tekst, og kun rette det mest nødvendige, og i et meget let og ikke kringlet sprog.på forhånd tak.Als ich jung warDann haben wir auch eine authentisch geschickte gelesen, es heißt als ich jung war. Und das erzählen von ein Mädchen der dorthea heißt. Dor... -
gode råd?
ForumindlægNogen der har nogle gode råd til historie eksamen?? -
romantikken
ForumindlægHej.. jeg har nogle spørgsmål jeg ik helt kan besvare, så vil lige høre om nogle af der herinde har svar på dem... hvornår var romantikken? hvordan gjorde romantikken op med oplysningstiden og rationalismen? -
Johs. V. Jensen
ForumindlægHej alle.. Kan i sige noget om hvad der er karakterisktisk for Johs. V. Jensens værker ?.. Hvordan er "På M enphis station" karakterisktisk ?.. -
Opgavedefinition
ForumindlægSom bekendt er der efter reformen kommet nye slags stilopgaver der hedder "litterær artikel", "kronik" og "essay". "Kronik" går ud på redegørelse og diskussion. ......Hvordan kan man diskutere med sig selv? D: Det er jo skizofreni! -
Metafor, besjæling og sammenligning?
Forumindlæg1 Dejlig er den himmel blå, lyst det er at se derpå, hvor de gyldne stjerner blinke, hvor de smile, hvor de vinke os fra jorden op til sig. 2 Det var midt i julenat, hver en stjerne glimted mat, men med ét der blev at skue én så klar på himlens bue som en lille stjernesol. 3 Når d...
