Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16541 til 16560 af 36005
-
90ér litteratur
Forumindlæghej Jeg træk 90ér litteratur i dansk, og nu ved jeg ikke hvad jeg skal skrive om, jeg er helt væk. nogen ideer, hvad jeg kan skrive om. -
HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har en matematikaflevering imorgen med disse tre ligninger: (x-3)/(2x+3)=(x+5)/2x 2/(4x+1)=1 (x+3)2-(x-2)2=x+7 Jeg kan ikke løse disse, da jeg var fraværende, da vi lærte om ligninger, så håber virkelig I kan hjælpe! -
Eksponential-funktion
ForumindlægHejsa. Er der nogen som vil hjælpe mig med de her opgaver? 1) En eksponentialfunktion er givet ved f(x)=2,5*1,3^x a) Bestem uden at tegne grafen, om funktionen er voksende eller aftagende. Begrund dit svar. b) Angiv koordinaterne for skæringspunktet mellem grafen og y-aksen. c) Hvilken funktion... -
ethanol er mere polært end?????????????
ForumindlægEthanol er polær og upolær. Det er mindre polært end vand men mere polært end ??? er der nogle, som ved hvad ethanol er mere polært end? -
opg2.049(a)Vektor parallel regning
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til en opgave der lyder: Der er givet et koordinatsystem i rummet. a)Gør rede for at punkternet A(1,0,2) , B(2,1,0) , C(4,0,0) og D(3,-1,2) er vinkelspidser i et parallelogram. bud: er det nok og blot at udregne krydsproduktet for de 2 par parallelle vektorer (og hvorda... -
Et ords betydning!
ForumindlægHej.. Nogen der kan give mig en nogenlunde forklaring på hvad "samfundsmoral" betyder? Forstår det ikke helt.. -
Erindring - er det tilladt/okay?
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en erindring, og ville spørge: Er det tilladt, at starte erindringen i nutid, og i erindringen starte en samtale med en person hvor den så hurtigt fører til datid? Altså, er det okay man ''støder'' i nutid her og der? - på forhånd tak. -
HASTER!!!
Forumindlægskal løse det her, hvordan gøre jeg det?? i et koordinatsystem er to vektorerer a og b bestemt ved vektor a= (5-t,2) og vektoer b=(4, t+1) hvor t er et tal.. bestem t, således at vektor a er vinkelret på vektor b! -
vedr. Hiv-Elisatest
ForumindlægJeg sidder og fumler med et sidste spørgsmål i min rapport som jeg simpelthen ikke kan overskue. Når man laver ELISA-test foregår det ved at et antigen sætter sig på et andet antigen i de brønde man laver den i, men hvordan er de fremstillet? og hvorfor kan et antigen sætte sig på et andet antige... -
Parameterfremstilling
ForumindlægHej Jeg har fået til opgave at skrive følgende 3 "punkter" om til en parameterfremstilling. Da jeg er usikker håber jeg der er nogle der gider at tjekke det igennem hurtigt: a)x=-5 og y=3-3t Parameterfremstilling: (x,y)=(0,3)+t*(-5,-3) b) x=-t og y=8+2t Parameterfremstilling: (x,y... -
Synopse til folkeeventyr
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i Folkeeventyr i mundlig dansk og skal snart aflevere min synopse, men ved ikke helt hvordan den skal være og se ud. Hvilke emner er vigtige at have med og hvordan skal det opstilles? Jeg vil blive meget glad hvis der var en der havde været op i Folkeeventyr og stadig ... -
Løs uligheden
ForumindlægHej derude. Jeg har "løs uligheden" til opgave i matematik. Jeg har styr på hvordan man gør med de fleste regnestykker, men her blev jeg i tvivl. -5x-17 > -4x-14 er stykket. Jeg er så bare i tvivl om at man stadig skal trække de -4x fra -5x? Eller fordi de begge er minus plusse de t... -
Middel værdi og spredning
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til of aflvere en aflevering i morgen i matematik. I opgaven skal vi også skrive teori om hvordan man finder middel værdi og spredning. Dette har jeg ikke styr, mon der er nogle af jer der kan hjælpe. tak. -
Mangler gamle sider
ForumindlægI den gamle version var der på bjælken en fane med fag. Under denne fane kunne man under de enkelte fag finde nogle praktiske oplysninger. I fysik, hvar der en glimrende formelsamling. Under matematik var der flere udmærkede indlæg+ henvisninger til relevante internetsider. Jeg har fundet disse t... -
Hypotese
ForumindlægHej, jeg er lige igang med at skrive en kemi rapport, men kan ikke huske hvad man skriver under hypotese? Er der nogen der kan forklare det:) Tak, på forhånd -
Areal af trekant
ForumindlægHej Er det muligt at beregne arealet af en trekant, hvis man kun kender siderne a,b og c? -
Isoleringsregler
ForumindlægHey, er der ikke en der hurtigt kan skrive isoleringsreglerne op ? -
Hvordan beregner man ennemsnitsfart?
ForumindlægHvordan beregner man gennemsnitsfarten af noget? Fx. Et skib sejler 81 km/t på 398 min, hvordan skal den løses? Tak -
densitetsopgave
Forumindlæghar fået følgende opgave at skulle besvare og har ingen ide om hvordan man kan løse den med så lidt fakta Bestem mængden af alumiunium i volumenandel (vol/vol) i et lod der oghså indeholder bly og har en densitet på 8.3 g/cm^3 Bly=11340/kg^m3 Alu=2700/kg^m3 -
omskrivning
ForumindlægHej.. Kan I hjælpe mig. Jeg vil være glad, hvis I ville hjælpe mig. Find ud af, i hvilke sætninger der er brugt do-omskrivning. 1 we did not like the idea. 2 John would not help me 3 You haven't told me the truth 4 He did not work enough. hvordan kan jeg finde ud af det?? Søger hjælp, hvis ...
