Søgning på: historie noter hf. Resultater: 16561 til 16580 af 33009
-
Hjælp til oversættelse
ForumindlægDa jeg har enormt svært ved engelsk, vil jeg høre om der er nogen der vil rette oversættelsen for store fejl? (selvfølgelig ikke alle detaljer):-) de venligste hilsner -------------------------------------------------- American Beauty er en bittersød komedie om det småborgerlige liv en amerik... -
Oversættelse
ForumindlægHej Sidder lige med en oversættelsesopgave, som jeg er ret usikker på. Håber der er nogen der vil give en hjælpende hånd og lige kigge den igennem for fejl . Også gerne komme... Så vil jeg bare blive glad :) Tekst på engelsk: Steven Spielbergs Jurassic Park er 90'ernes hidtil mest omtalte fil... -
Rettelse af oversættelse.
ForumindlægMin oversættelse : \n\nAttitudes.\n\nThere are undoubtfully almost as many ways of raising children, as there are parents, because even husbands and wives do disagree about, how it should be done. One thing they all do without thinking of it. They see to it that they provide their child, or child... -
FS10 stil: The Happiest People on Earth (rettelse)
ForumindlægKunne godt tænke mig, hvis der var nogen der gad at rette min engelsk stil. Både for grammatiske dummerter, men I må også gerne komme med alt andet godt konstruktivt. Vi fik at vide, at vi skulle besvare følgende spørgsmål, som der stod på stilen: "Why are the Danes the world's happiest... -
Engelsk oversættelse.
ForumindlægDa jeg ikke er den bedste til engelsk, vil jeg høre, om i kan se nogen fejl i denne oversættelse :) Den engelske syge: "De er en skamplet på England, og i hele landet er vi enige om at fordømme dem." Disse ord kom fra Tony Blair, efter at flere hooligans var blevet arresteret af det fra... -
hej er der ikke en der gider rette lidt engelsk..det haster
Forumindlægjeg vil være meget taknemmelig, hvis der car nogen der ville rette den efter gramatiske fejl..(det skal rettes i datid ).tak på forhånd..1)I think the best thing in the oral discipline has been the presentation about the projekt in African Amaericans.In the written discipline it were the summarie... -
engelsk oversættelse
ForumindlægHej..er der nogen der ville kigge denne oversættelse igennem for fejl? På forhånd tak..Dansk tekst:Jersey er den største af øerne i øgruppen, the Channel Islands. Landskabet er overordentlig afvekslende, mod nord er der majestætiske klipper med frodige dale, og på sydkysten dejlige sandstrande. Ø... -
E-mail i engelsk
ForumindlægEn sød person som vil rette det her for mig? :) Dear Pelle I'm in Hollywood with my parents right now, and I want to write home and tell you about my trip. We landed in the airport early ín the morning. We took a taxi to our hotel. We live at the Roosevelt Hotel. That hotel is ... -
mundtlig eksamen..! :S har virkelig brug for hjææælp..! :S
Forumindlæghejza jeg skal op i en historie eksamen på mandag, og jeg er den type, som er meget nervøs. de sidste 3 eksamner har jeg været syg og kastet op på grund af at jeg var så nervøs. men jeg har meget meget svært ved at lade vær med ik at være nervøs og være rolig. men jeg kan ikke få det væk.. jeg er... -
Emner i 3. g? Hjemmeside?
ForumindlægEr der ikke sådan en hjemmeside, hvor man kan se hvilke emner man som regel skal igennem i 3. g (STX)? For mit vedkommende i følgende fag: Dansk (A), Engelsk (B), Fysik (A), Historie (A), Matematik (A), Religion (C) og Samfundsfag (B). Jeg vil blive meget glad hvis I kunne linke til den hjemmes... -
kilder til manhattanprojektet
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Historie A, fyisk B a) Hvordan fungerer en atombombe, og i hvilket omfang havde den amerikanske regering forudset den ødelæggende virkning i Hiroshima og Nagasaki? b) Hvilke politiske og militære motiver lå bag den amerikanske regerings brug af atombombe... -
Forklar hvorfor der opstod en ungdomskultur i 1950erne?
ForumindlægJeg skal besvare nogle spørgsmål i forhold til en opgave i historie ungdomskultur, herunde skal jeg svarer på spørgsmålet : Forklar hvorfor der opstod en ungdomskultur i 1950erne? Jeg synes ikke rigtig jeg kan komme frem til et klart svar udefra det vi har skulle læse som pensum. Hvis i har nogl... -
Huxley-Wilberforce-debatten - hvor? (links + hjælp)
ForumindlægHej. Jeg har AT om Darwin og hans evolutionsteori som blev publiceret i 1859.. (Historie A + Biologi B) I historiedelen har jeg tænkt mig at redegøre for hvordan samfundet reagerede på hans teori, men mangler nogle kilder. Jeg har set at nogle har skrevet om Huxley-Wilberforce-debatten men hvad g... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med tysk som hovedfag?
ForumindlægJeg har planer om at studere tysk på uni efter mit sabbatår, og jeg kunne godt tænke mig at blive gymnasielærer efterfølgende. Jeg har hørt, at afhængigt af ens fagkombination kan det være svært at få et job, men gælder det også tysk? Ift. sidefag overvejer jeg fransk, græsk (som giver undervis... -
Hjælper det overhovedet at gå på privatskole?!
ForumindlægHvis adgangskravet til studie X er 9. Der er to pladser tilbage. Elev 1 har 8.5 i gennemsnit han har gået på en anerkendt privatskole (Gymnasium) Elev 2 har 9.5 i gennemsnit han har gået på handelsskole. Hvem får pladsen? Der er generelt strammere krav efter karakter givning på privatskole, + pri... -
STX Forberedelse
ForumindlægHej alle søde mennersker, Jeg vil bare lige spørge om, hvis man vil blive læge vil det så være klogt at tage HTX, STX, HHX eller hvad. Planen lige nu er STX Statskolen i Sønderborg. Det andet spørgesmål er, om der er gennemsnitskrav med hensyn til karakterne på STX? Jeg er virkelig god til biolo... -
Kan du spotte nogle fejl i denne tekst??
ForumindlægHey, jeg har skrevet en stil om kloning. Men som den tumpe jeg er, er der nok rigeligt med fejl i stilen, som jeg er for dum til selv at spotte... Vi DU gider at læse den og perhaps udpege fejlene ville jeg blive glad... - gerne knytte en kommentar til stilen i sin helhed... Den er jo ikke så lan... -
Nora hat hunger
ForumindlægDet er tre korthistorier skrevet af Sibylle Berg under titlen Ein paar Leute suchen das Glück und lachen sidh tot..vi har læst historierne Nora hat Hunger, Vera raucht eine og Ruth langweilt sich..opgaven lyder på et resume af historierne og derefter en præsentation af de tre personerHJÆLP -
HJÆLP - SRP!!
ForumindlægJeg har lige fundet ud af at jeg ikke har nogen anelse om hvor mange kilder jeg skal bruge samlet i mit SRP projekt. Jeg har valgt at skrive i historie og fysik, og ved godt at jeg skal bruge omkring 2-3 kilder i historie delen, men er det også nødvendigt i fysik delen at have kilder? -
Det gamle testamente
ForumindlægHej hej alleI religion skal jeg læse fra starten af 1. mosebog (verdensskabelsen) til Kain og Abel-historien. Men jeg har ikke fået udleveret teksten, fordi jeg har været syg, og jeg har ikke det gamle testamente.Kender I et sted på nettet, hvor jeg kan finde det gamle testamente og disse histori...
