Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 16621 til 16640 af 62610
-
Meningen med livet
ForumindlægIkke fordi jeg er selvmordskandidat eller på nogen mangler en mening med livet, synes bare det ville være interessant, hvordan i svarer på spørgsmålet: Hvad er meningen med livet? -
Skriftlig fremstilling i morgen
ForumindlægHey, hvem skal op i morgen? Er i nervøse, det er jeg nemlig. En smule.. Hvad tænker i at skrive? For mit vedkommende vil jeg gerne skrive en essay eller artikel -
FSA maj-juni 2001 opg 4.4
ForumindlægHej. Jeg sidder med en utrolig svær opgave. Altså FSA maj-juni 2001 problemsløsningsdel opg 4.4 Da tankvognen ankom om morgenen, indholdt den 5000 liter vand. Kl. 15 er vandstanden i tanken 29 cm På tegningen, som jeg har vedhæftet*, har eleverne tegnet vandstanden og nogle hjælpelinier til brug ... -
Må skolen godt tag min computer?
ForumindlægJeg fik idag taget min computer i skole. De siger at jeg må få den om en uge. Må de godt det? Er der ikke en bestemt lov om det? Det kan da nemlig ikke vær sant! Det er vel min computer ikke? Foresten så går jeg... -
8 sætn. DK til engelsk
ForumindlægHej 8 sætninger fra DK til engelsk, nogen som kan se om mine engelske sætninger er nogenlunde?tak på forhånd.1.Problemet er simpelthen, hvordan jeg skal få lært alt dette.2.Normalt er jeg ikke vanskelig, men jeg kan umuligt skrive din stil for dig.3.Fjenden angreb ivrigt vore stillinger, men forg... -
Induktionsbevis for ulighed
ForumindlægJeg vil bevise via induktion, at: nn-3 ≥ n! for n = 9, 10, ... Jeg har først sikret med en base case af n=9: 99-3 ≥ 9!, hvilket er sandt. Jeg antager nu, at udtrykket er sandt for j+1 altså (j+1)j-2 ≥ (j+1)! jj-3 ≥ j! Jeg ganger med j+1: (j+1)•jj-3 ≥ (j+1)•j! ... -
3.g opg. i mat
ForumindlægJeg skal til at skrive 3.g opgave i matematik. Jeg er i tvivl om hvornår man skal sætte noter og henvisninger. Min lærer ved det heller ikke (ihvertfald ikke præcist). Jeg vil derfor gerne høre fra folk, der selv har skrevet opgave i matematik eller fra folk, der bare har styr på reglerne. Det er... -
Kan man det?
ForumindlægHej. Har en tysk tekst som er fortalt i datid, men kan jeg til eksamen genfortælle den i nutid uden det lyder dumt...et uddrag: Am seiner erstens richtiges Gewichtstraining, erinnert er ganz klar.Er führt ein hartes Training aus, die anderen warnte er vor einem Muskelkater, aber das konnte er nic... -
Fair!?
ForumindlægEr det ikke unfair- at i nogle skoler er det lettere at få bedre karakterer end andre skoler? Det gør at nogen kan have lettere ved at komme ind på uni eller andet- end de andre..? Det er da lidt undfair- at lærererne er forskellige når der gives karakterer!? -
Nummerering
ForumindlægHej igen igen :) Jeg er i gang med at skrive en større opgave og i den forbindelse vil jeg bruge report. Men hvordan ændrer jeg nummereringen, når jeg bruger \section{}? Vil have den til at blive lige som article. På forhånd tak. Mvh. -
oversættelse ( a mistake)
ForumindlægEr her nogen der gider at kigge minaflevering igennem?? \n\n A mistake \n\nTwo brothers who always was in debt, was one time in a association, where they amuse oneself very well, until the elder by looking out of the window discovered policeman who came walking \nTowards the house. “Fre... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHar nu kigget på disse tre sætninger i et stykke tid, men kan ikke finde fejlen i nogen af dem - kan I? The most interesting about the text is not what it says but how it is written. This will show boys and girls of all ages that there is other sports to enjoy than just fitness training. ... -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP - Skal til eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg sidder i den situation at jeg hele året har fået af vide, at jeg ville have adgang til intenettet, nu når jeg skulle til eksamen under problemregningsdelen. Men selvom jeg havde det til terminsprøverne, så har jeg det altså alligevel ikke til den rigtige eksamen, har jeg fået af vi... -
Statsforfatningsret
ForumindlægHej Jeg er lige startet på 1. sem af jura studiet på Aarhus Uni. men er allerede løbet ind i nogle problemer. Jeg syntes simpelthen det er så svært at læse bogen "Statsforfatningsret". Jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal skrive noter til og strege under og hvad der slet ikke er... -
den korrekte sætning!!
ForumindlægHej. Kan ikke forstå hvad fejlen er i mine sætninger: 1. I have begun to realize that life is a battlefield. (That kan undlades?) 2. The police are not necessarily nice to the citizens.? 3. My car was apparently given away to an older man. I hate what happend and condem it very ... -
Engelsk grammatik
ForumindlægHej! Jeg er i færd med at lave en grammatik-opgave og er gået lidt i stå. Jeg skal rette fejl i sætningerne og derefter forklare mine rettelser på dansk. Måske du kan hjælpe? Det drejer sig om følgende sætninger: 1) Fortunately they all enjoyed to watch the show. 2) Surprisingly, she didn&rs... -
Sisterhood of night
ForumindlægHej..er der en som har analyseret denne historie fra studentereksamenen august 2001.Engelsk højniveau.Vil blive meget glad for hjælp, synes at det er en meget mystisk historie. -
Land of the Lost
ForumindlægHej, nogen der har læst historien? Hvis I har, kan I fortælle mig hvad temaerne er i historien? Og hvorfor hedder titlen Land of the Lost? -
Citater?
ForumindlægHvor mange citater skal der ca. være i en opgave med 2 hovedfag som tysk og historie? Det er jo sprog fag så der skal være en del plus historie. Er det mellem 20-30? -
Rifbjerg (cigaretter)
ForumindlægEr der nogen som har læst novellen/historien "cigaretter" af Rifbjerg fra 1964. Kan ikke rigtigt finde et budskab eller nogen mening i historien.
