Søgning på: srp samfundsfag psykologi. Resultater: 16621 til 16640 af 17320
-
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man... -
Kan du skrive?
ForumindlægVi søger en eller flere til at skrive artikler på 400 - 500 ord. Artiklerne er indenfor emnerne ferie, vægttab, rygestop, motionsløb, gør det selv tips mm. Vi kommer med en titel og et nøgleord som skal forekomme 3 - 5 procent af artiklen. Artiklerne skal være unikke og på ikke have været udgivet... -
er virkelig i tvivl
ForumindlægHej!! Jeg er virkelig virkelig i tvivl lige nu, jeg går stx anden år lige nu, og mit gennemsnit er på onkring 4, jeg i tvivl om jeg kan klare stx, jeg har meget svært ved nogen af fagene!! Og min vejleddr anbefaler hf til mig men jeg ved ikke om det er et rigtigy valg da jeg ikke har mulighed fo... -
Akademisk studenterkursus (København)
ForumindlægHej, jeg er en elev, som bor i udlandet nu og måske overvejer at læse på ASK? Men har nogle spørgsmål vedrørende ASK; 1. Er niveauet sværere/højere på ASK, da det kun varer 2 år? 2. Hvor meget lektier/afleveringer får man i gennemsnittet på ASK? 3. Miljøet, menneskerne, lærerne og selve atmosf... -
Kommunist
ForumindlægHvad er mærkesagerne ved at være kommunist ? -
Dårlig karakter
ForumindlægHej alle.Hjæælp. Jeg har lige fået min 3. årsopgave tilbage og det viste sig at være noget være lort. Sidste år fik jeg 10 for min historie opgave og mit gennemsnit ligger i øjeblikket på 8,9. Nu var det så jeg fik 7 i min 3. årsopgave og er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Min lærer siger je... -
Johnny Bear
Forumindlæghej:D er der ik nogle der helt tilfældigt har lavet en engelsk opgave jeg ka suge om Johnny Bear af John steinbeck??? eller der ved hvordan jeg ka få noget at vide om den...? har nemlig ik rigtig læst;D på forhånd tak:) -
eksamen i tysk?
ForumindlægEr lidt i tvivl om, hvad man gør, hvis man er så uheldig at trække en fagtekst? Hvad skal/kan man snakke om i det tilfælde?Desuden ville jeg høre om der var nogle der skulle lægge inde med et eksempel på teksten der skal oversættes fra tysk til dansk? Er meget i tvivl om sværhedsgraden og ville v... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
Værdipolitik eller fordelingspolitik?
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med at skrive en opgave og bliver pludselig i tvivl om dette er et værdipolitisk spørgsmål eller et fordelingspolitisk spørgsmål: Skal de grønne afgifter på benzin sættes i vejret? Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak Mvh Rothe97 -
Fra generelle til specielle/fra specielle til generelle??
ForumindlægHej med jer :D Er der en derude der ikke lige kan fortælle mig hvad det handler om? Jeg ved godt det er noget med de deduktive og induktive metoder, men jeg forstår ikke helt hvad det betyder :) -
2. prøveforsøg
ForumindlægHer dagen før dagen, hvor det offentliggøres, hvilke fag der er udtrukket til ”eksamen” har jeg lige et spørgsmål til 2. prøveforsøg, som er foranlediget af tråden fra sidste år @ allan_sim : hjælp.Jeg blev nemlig ikke helt klar over:Hvorvidt reglen om 2. prøveforsøg blev afskaffet ved den nye gy... -
økonomi vs. mat-øk
ForumindlægHej! Jeg overvejer pt. hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage, men har nogle spørgsmål: Er økonomi-uddannelsen mere politisk orienteret på KU end i Århus, og er der mere matematik det ene sted? Jeg kan rigtig godt lide matematik og har derfor også overvejet mat-øk på KU, men er i tvivl om... -
Valg af uddannelse?
ForumindlægHej SP. Lad os tage en lille snak om uddannelse. Hvad videregående udannelse har I valgt - hvilken vil I gerne have? Og ikke mindst - hvorfor? Hold tonen, inspirer hinanden og giv evt. råd. -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
rette kort tekst?
ForumindlægUndskyld hvis teksten er for usammenhængende, jeg har ikke tid til at lave det om lige nu.. Gedicht (das) handelt von ein Generationskonflikt, das in Jahr 1993 schreibt war. Die Mutters Reaktion: sie machen sich sorgen über potentiale Gefahren, zum Beispiel schwanger zu werden, eine Jung ihre T... -
Værdier
ForumindlægHej. Jeg skriver en opgave om værdier i et dansk essay. Hvordan vil i definere værdier, og hvad er det for jer? -
væksthastigheden
ForumindlægHej jeg sidder med denne opgave bestem væksthastigheden for antallet af individer i populationen til tidspunktet t=50 Nogle som kan hjælpe mig? -
Finanspolitik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en opgave som jeg skal aflevere i morgen, og jeg har to spørgsmål. 1. Forklar, hvor finanspolitik kan løse økonomiske problemer i Danmark. 2. Hvilke velfærdsøkonomiske problemer står Danmark over for fremover? Svar hurtigt og mange tak skal i have!!! -
Færdighedregning
ForumindlægHver gang jeg er oppe til færdigheds regning får jeg 7, selvom jeg synes det er en nem omgang matematik, og jeg er sikker på jeg sagtens kunne få 10-12 hver gang, hvis ikke hele min krop begynder og ryste og jeg bliver nervøs under prøverne. Har i nogle tips til hvordan jeg kan få styre på m...
