Søgning på: religion noter etik. Resultater: 16641 til 16660 af 19479
-
Redoxprocesser
ForumindlægJeg har fået stillet nogle forskellige opgaver omkring redoxprocesser i KemiB. Jeg forventer ikke direkte svar, men forslag og hjælp til opgaverne, fremfor direkte løsninger. Det er en opgave baseret på laboratorieforsøg, hvor mine noter halter. Jeg troede de var tilstrækkelige, men jeg synt... -
Cirkel-opgave
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(10,5) og indeholder punkterne A(0,0) og B(20,0). a) Bestem radius i cirklen. b) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet B. c) Bestem afstanden fra A til t. d) Bestem arealet af den del af cirklen, der ligger i 4. kvadrant. MINE FORSLAG: a) Den finder jeg v... -
forurenings bedømmelse af sø
Forumindlæghej alle :D Jeg har fået en rapport for i biologi, hvor jeg skal forureningsbedømme en sø. Vi fangede nogle vanddyr som vi har noteret ned, samt vi målte ph-værdien til 6, og ud fra det skal vi så kunne skrive en rapport om emnet. Jeg har nok i bund og grund bre lidt svært ved at se udfra dyrene ... -
sprøgsmål ang. Jura :)
ForumindlægJeg er i gang med, at holde styr på mine noter angående erhvervsret. Men desværre har jeg fået lavet noget kludder i mine papirer. – og byttet rundt på mine besvarelser af forskellige opgaver. Så jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan svare på. En virksomheds indkøbere skal på en me... -
Hjæælp nogen der vil rette min stil?
ForumindlægHeej nogen der gider at rette min stil ? er nemlig ret dårlig til engelsk :) : Walter Elias Disney Walter Elias Disney also named Walt Disney was born on 5th December 1901 in Chicago. He studied at Kansas City and Chicago Art Institute. Charlie Chaplin Walt Disney was very impressed. Since he ... -
Skoven, et par spørsgmål som haster lidt
ForumindlægHej med jer alle, Jeg sidder netop nu og læser op til eksamen, og håbede på lidt hjælp fra de kloge hoveder her på siden :o) 1) Redegør for hvordan en plante i de to nedenstående tilfælde får dækket sit vand- og lysbehov: a) når planten er et dansk bøgetræ eller en anemone b) når planten er en... -
Universet, afstande og standardlyskilder
ForumindlægJeg skal op i fysik eksamen imorgen og trak følgende emne idag: 19. Universet, afstande og standardlyskilder I den første del af prøven skal du forklare begrebet størrelsesklasse, sammenhængen mellem intensiteten af lyset fra en stjerne og afstanden og hvordan "standardlyskilder"... -
Statistik
ForumindlægHej SP Jeg har svært ved 2 opgaver som vedrører statistisk beregning. Den første opgave har jeg lavet, men vil bare se om jeg har lavet rigtigt. Den anden opgave forstår jeg ikke. Opgave 1. Ved kast med to terninger lader vi X betegne en stokastisk variabel, hvor: X: Summen af terningernes øj... -
Hjælp,hjælp, hjæææælp!!!
ForumindlægHey folkens! Jeg håber i alle for læst op til jeres eksamner, og at de indtil videre er gået godt!! Jeg skal op til biologi på mellem -niveau og er en smule nervøs, idet jeg ikke rigtig ved hvorn man skal tage så stor en mundfuld! Har hørt eksamen skulle være rimlig svært, og at score et 9 - ta... -
The Amish
ForumindlægWhat makes the life of an Amish teenager different from yours ? - The Amish teenagers doesn't use elektricity, this means that they don't have computers, mobil, tv, radio, all this kind of stuff I have. - They don't wear fancy and modern clothes - The girls, don't use make-up at ... -
Hvorfor mister man motivationen? :-(
ForumindlægJa som det fremgår af overskriften er jeg ikke ligefrem i godt humør! :-( Jeg synes at det gik rigtig godt i timerne nu her på mit sidste år i gym, men af en elelr andne grund fik jeg absolut INTÈT sagt i dag, hvilket har gjort at sidder med en ubehaglig fornemmelse i maven og er irrittere... -
HP pavillion dv5000 til salg
ForumindlægHejsa Jeg har en HP pavillion dv5000 til salg: 1,6 GH 80GB 128 mb delt grafik AMD sempron 3300+ 15,4 " widescreen Indbygget windows vista Microsoft office 2007 Permanent virusscanner, der blot behøves at opdateres via nettet (det er ikke grisoft, men symantec antivirus) Naturligvi... -
hjælp..
ForumindlægOkay er det her rigtig? får jeg svaret på spørgsmålet..? 2. Hvad angiver differentialkvotienten i et punkt? Grænseværdien kaldes differentialkvotienten af f i x0 og noteres f ’(x0). Funktionen f ’ (x) kaldes den afledede funktion af f(x). Differentialet af f med udgangspunkt i x0 ... -
binomialfordeling
ForumindlægEt år blev der dræbt 2 kvindelige og 8 mandlige førere af personbiler i alderen 18-19 år som følge af spiritusulykker. a) I grupper på to personer kastes der 10 mønter. Hver gruppe foretager et kast og noterer antallet af krone. Hber gruppe udfører fx 20 sådanne kast. Til sidst samles gruppernes... -
Del prøve 1 engelsk B maj 2010 (stx)
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp med denne her opgave: Beskriv på dansk stilistiske forskelle mellem de to tekster nedefor. Bestem hvilken genre hver tekst tilhører. Din beskrivelse skal underbygges med eksempler. Text 1: Oh, My God! Not only in church and nightly by their besides do you... -
Hjælp til fotolkning af kort tekst!
ForumindlægHvad handler følgende tekst egentlig om? Kan slet ikke gennemskue det! Altså hvad er temaet? All righ: "i don´t mind variations", she said, "but this feels wrong". I said, "It feels all right to me." She said. "To you, wrong is right". I said, "Yes,... -
Hjælp - kap. multiple integrals
ForumindlægJeg har en opgave i min calculus bog, som jeg lige nu sidder og er helt i tvivl om.. Der er nemlig ingen tal eller noget og derfor er lidt i tvivl om hvordan jeg kommer i gang. Jeg har brug for hjælp til at komme i gang med både a og b delen så jeg efterfølgende bare ved præcis hvordan jeg griber... -
Fuldstændige løsning til diffligningen
ForumindlægSkal bevise den fuldstædnige løsning til diffligningen, og der er noget jeg har problemer med. Sætning: Den fuldstændige løsning til diffligningen y' = b - ay , a ikke er = 0 er funktionerne: y = f(x) = b/a + ce^-ax , c tilhører de reelle tal, og x tilhøre de reelle tal. Bevis: Separere... -
Ligebenet trekant
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil gerne have hjælp til følgende opgave: "Kan man lave en ligebenet trekant, hvor de to ens sider har længde 3 cm og arealet af trekanten er 3 cm2? Hvis man kan, hvordan ser den så ud? Kan man lave flere forskellige?" Jeg startede med at tegne den, og del... -
adverbier i engelsk
ForumindlægHej. jeg skal lave en lille grammatikøvelse til imorgen, som handler om adverbier. Jeg har prøvet, at oversætte følgende sætninger, men er usikker på om det er rigtigt. Det vil være dejligt, hvis nogen kunne tjekke om det er korrekt. 1. Sjældent har menneskeheden(mankind) stået over for s...
