Søgning på: bioteknologi eksamen 2013. Resultater: 16681 til 16700 af 35495
-
Hvilken gymnasium og linje skal man vælge hvis man gerne vil være revisor eller ingeniør?
ForumindlægHej jeg skal gå i gymnasiet efter sommerferien, men jeg ved ikke hvilken gymnasie jeg skal gå på og hvilken linje jeg skal vælge, når jeg gerne vil være enten ingeniør eller revisor.(revisor er nok den vigtigste eftersom det er den jeg mest har intryk af, men jeg vil også vide hvilken linje jeg ... -
Linjeskift, grundforløb og måske en lille fejl!
ForumindlægHej. Jeg skal til at begynde på Århus statsgymnasium efter sommerferien, så vi har jo fået en del breve her de seneste måneder. Problemet er bare, at jeg fik at vide, at jeg havde fået min 1. prioritet både skole og linje(Mat A Fys A (linje 7)). Så jeg fik brevet: "Tillyke, du har fået ... -
Oversættelse hjælp
ForumindlægHej hvis nogen kan oversætte denne tekst ville det være en meget stor hjælp. JeSRP og kan ikke rigtig finde ud af at få en ordentlig oversættelse. Det drejer sig om ELISA metoden (bioteknologi) The plates are somewhat transparent and contain many small wells, in which liquid samples are dep... -
Spg
ForumindlægMine bud, er dem jeg harr mareret med fed . Bioteknologi er : a) en teknik hvor man udnytter levende organismer b) teknik i bio-sfæren c) en speciel film-teknik En DNA-profil er : a) et særligt røntgenbillede b) en teknik til at få celler til at dele sig c) et billede, der fremstilles ud fra spor... -
Hjælp til dispositioner
ForumindlægSøger hjælp til besvarelse af disse problemstillinger!! Det ville betyde utrolig meget, da jeg skal op i morgen. 1 Tema: Vandmiljøplanerne og nitratudvaskning Med udgangspunkt i det vedlagte materiale skal du forberede en fremlæggelse, hvor du analyserer og vurderer de biologiske problemstillin... -
Hvilken betydning fik Mendels videreudvikling på Darwins teorier?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive AT-opgaven Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 og har valgt emnet "Hvordan var Darwins teori om naturlig selektion et videnskabeligt gennembrud, og hvordan påvirkede det som danske forfattere J. P. Jacobsen?" i dansk og bioteknolo... -
Genom sekventering Ville du?
ForumindlægKunne du tænke dig at få dit genom sekventeret? Inden du svarer se venligst den nedenstående 20 minutter lange foredrag omkring genomsekventering: http://www.dr.dk/DR2/Danskernes+akademi/Sundhed_Sygdom/Mit_smukke_genom_naar.htm Hvis i ikke har set klippet gider jeg ikke høre på jeres kommen... -
Hvor meget trækker rækkefølgen af afsnit ned i SRP? + hvor meget trækker stavefejl ned?
ForumindlægHej Jeg afleverede min SRP for lidt tid siden, og da jeg skrev den, var jeg forvirret over hvordan den skulle struktureres. Jeg skrev i et humanistisk fag (historie) og et naturvidenskabeligt fag (bioteknologi). Jeg fik at vide af mine vejledere, at min opgave ikke skal følge den klassiske struk... -
Spg. til redegørelse af Agent Oranges kemiske opbygning
ForumindlægHejsa, jeg skriver lige nu SRP i emnet Agent Orange og Vietnamkrigen. Jeg sidder meget fast i redegørelsen at de to stoffer, som agent orange består af, fordi de i de kilder jeg kan finde, siger begge stoffer (2,4-diklorphenoxyeddikesyre og 2,4,5-triklorphenoxyeddikesyre) er n-butyle estere, me... -
Emne til SRP (biotek og dansk)
ForumindlægHejsa, Jeg skal snart vælge emne til min SRP og vælger at skrive i bioteknologi og dansk. Jeg sidder mellem to emner, som jeg overvejer at skrive om i min SRP, men er lidt i tvivl om hvilket jeg skal vælge, fordi jeg helst vil undgå at opgaven bliver for bred (og overfladisk) eller et emne med f... -
Hjælp til studieretning :(
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp og vejledning i forhold til min studieretning. Jeg går lige nu i samfundsfag/engelsk-klassen. Jeg elsker engelsk, men jeg trives desværre ikke i min klasse, og jeg har haft det mentalt rigtig dårligt på grund af det. Jeg kan mærke, at jeg ikke kan holde til at bli... -
har virkelig stor problemer
ForumindlægJeg fik i fagene 5 + 6 + 5 i karakter og nu er det tysk og dansk der mangler på 10 ende klasses miveau og nu er jeg tvunget til at tage optagelsesprøven. Jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan ikke ingen gang kan få 9 eller 8 for den sags skyld. Hvad meningen med de her mundtlige prøver ?? Jeg fatte... -
Musik A På Gymnasiet?????
ForumindlægHvis man vælger musik A på gymnasiet hvad laver man så og hvordan er eksamenen? Hvilke muligheder er der herefter og hvad kan man blive, hvad bliver de fleste eller hvad bruger de det til? -
Finansbachelor , finansøkonom, økonomi mm.
ForumindlægBøger sælges, efter endt Finansbachelor udannelse 2014 - Salg og salgspsykologi, M. Hald, M. Olsen, 1. - år 2012: sælges for 180 kr. - Håndbog i boligfinansiering, S. Nielsen, 4. - år 2010: sælges for 372 kr. - Driftsøkonomi, S. Rasmussen, J. Jensen, L. Hansen, 2. - år 2010: sælges for 180 kr. ... -
Mat opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægHej, jeg sidder lige og regner nogle opgaver for at forberede mig til eksamen i morgen (3-årigt A uden hjælpemidler - standardforsøg), der var lige nogle stykker imellem som jeg ikke helt kunne finde ud af, håber meget på noget hjælp med følgende:1) I et koordinatsystem er linjen l givet ved lign... -
Matematik B-A supplering - men dumpet b?
ForumindlægHej. Jeg dumpede Matematik B med et 00 til skr. eksamen og fik ellers 00 og 02 til årskarakter på hhx. Jeg er i gang med at supplere Matematik 0-B på DTU hen over sommerferien - har eksamen om to uger. Men mit spørgsmål er, om jeg kan læse Matematik B-A selvom jeg dumper til eksamen... -
Herodot : Forfatningsdiskutionen (HASTER)
ForumindlægHejsa, O alle I prægtige old-nørder!Er der ikke nogen der sidder inde med nogle guldkorns notater til Herodots forfatningsdiskution?Jeg er nemlig lidt på numsen idet jeg skal til eksamen i morgen...På forhånd tak! -
Forsøg med syre
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart op til fysik eksamen. Jeg står bare og mangler nogen forsøg man kan lave med syre, eller baser. Det behøver ikke at være kompliceret eller noget. Ganske simpelt er også helt fint :-) Tak på forhånd! -
Buddhisme: Årsagskæden og livshjulet
ForumindlægHej allesammen! Jeg er ved at læse op til eksamen og er kommet i tvivl. Er årsagskæden = livshjulet = samsara? Jeg er lidt på dybt vand i forhold til dette og håber på en venlig sjæl, der kan hjælpe :d På forhånd tak! -
Komplekse tal, Gauss elimination og elektromagnetisme
ForumindlægHej, Jeg er ved at læse op til eksamen og har 3 eksamensætte, som jeg har tænkt mig at lave som øvelse.(jeg har vedhfætet 1 af dem). Ved i hvor/hvordan svarene kan tjekkes for om de er rigtige eller forkerte. På forhånd tak: )
