Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16681 til 16700 af 18123
-
Lodret kast med bold
ForumindlægGod aften SP, jeg har en lille fysik opgave jeg er i tvivl om. En bold kastes lodret op, så den har en højde på 35m over starthøjden. Hvor stor er boldens begyndelseshastighed? Se bort fra luftmodstanden. Jeg starter med at beregne tidspunktet hvor bolden har en højde på 35m. 35=½*... -
Fagkombination til bioteknologi?
ForumindlægJeg har Bioteknologi/Matematik som studieretning, og vil helst skrive SRP indenfor Bioteknologi. Jeg har mulighed for at lave et forsøg inden for måde at finde nye antibiotika, eller andre midler til at hæmme forskellige bakterier eller virus. Min tvivl ligger i, hvilket andet fag jeg ka... -
nyttevirkning
Forumindlæghej alle sammen sidder her med min fysik rapport om nyttevirkning af en elkedel og har brug for lidt hjælp til at besvare disse spørgsmål: Hvilken værdi vil du så ud fra forsøget give for nyttevirkningen af kedlen? Husk begrundelse. Hvilke forhold kan have indvirket på forsøget, så resultate... -
SRP, hjælp angående emne.
ForumindlægHej, jeg er i øjeblikket ved at starte min SRP. Jeg har valgt at skrive inden for Den specielle relativitetsteori, samt tidsrejser, da jeg næsten altid har haft stor interesse inden for dette. Jeg har Fysik på B så jeg skal have Mat A. Derer nok matematik i det, men min lære vil have mig til at g... -
ok-karakter HJÆLP
ForumindlægI betragtning af at jeg fik 3 12-taller i henholdsvis mundtlig dansk, mundltig samfundsfag og mundtlig historie 7 10-taller i henholdsvis læsning dansk, skriftlig fremstilling dansk, retskrivning dansk, problemregning matematik, færdigheder matematik, skriftlig engelsk, mundtlig fysik-kemi 6 7... -
Oliedråbe? Radius og masse
ForumindlægHej En oliedråbe falder frit og opnår konstant hastighed, da luftmodstanden til sidst vokser sig lige så stor som tyngdekraften. Luftmodstanden kan skrives på formen: F(luft) = 6 * π * r * η * v r = radius v = farten på dråben η = viskositet, hvilket er målt til 1,759 * 10^-5 Oli... -
3 Punktladninger
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og kæmper med en fysik aflevering, men jeg kan slet ikke finde ud af hoved og hale. Opgaven lyder som følger: Tre ladninger ligger i spidsen af en ligesidet trekant med sidelængden a. De tre ladninger har samme størrelse q, den ene ladning er negativ, og de to andre er p... -
Ion bindinger??
ForumindlægHej Jeg har et lille problem. Jeg skal lave et projekt om i Fysik Kemi om ionbindinger. Og jeg forstår faktisk godt hvad i ionbinding er og hvordan det fungere. Har bare et spørgsmål. Jeg har Cl med 17 elektroner og jeg har K med 19 elektroner. De vil jo gerne lign... -
Bestemmelse af ukendt gas (Eksperiment)
ForumindlægHej derude Jeg har i forbindelse med mit fysik forløb lavet en eksperiment, hvor vi har sat en ukendt gaslampe til også observerede forskellige farver ud fra forskellige vinkler vha. spektrometer. Vi er blevet givet emissionsspektrum for tre mulige grundstoffer, hvor man kan aflæse bølgelængdern... -
Rotation (kinetisk energi og vinkel rotation)
Forumindlæghej jeg sidder og skriver på min opgave i fysik og skal til at perspektivere, til andre ting, pt har jeg om( kinetisk energi og vinkelrotation) og har skrevet om translatorisk energi, samt rotationsenergi og derefter kombineret dem til kinetisk energi men nu skal jeg så til at perspektivere, jeg ... -
SRP raketter - matematik
ForumindlægHjælp! Jeg har brug for hjælp... Er i gang med at skrive SRP om raketter fysik og matematik. Jeg har 2 opgaver som jeg slet ikke kan finde ud af fra min problemformulering. 1. Opstil en forenklet matematisk model i to dimensioner, der kan beregne baner i solsystemet, når begyndelsesparametre s... -
Standpunkts beregning!?!?!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng som går i 1.g på HTX. Vi fik standpunktkarakterer for flere uger siden, men har spekuleret over hvordan man beregner ens gennemsnit ud, fordi har hørt nogle fag vægter lidt, mens nogle fag vægter meget osv??!? Kan i ikke hjælpe mig med gennemsnitberegning!?!? Fysik "... -
Redningsvest
ForumindlægHej, Jeg sidder lidt fast i en opgave der handler om opdrift i fysik, håber der er en der kan hjælpe lidt En oppustet redningsvest kan i vand give en ekstra opdrift af størrelsen 150N på den person der bærer vesten. Man kan regne med at rumfanget af en person med massen 100kg. er 0,098m^3 Argum... -
Jeg har den her urankugle...
ForumindlægHej jeg sidder og skriver en større opgave i historie og fysik begge på b-niveau. Mit spørgsmål lyder some følgende: I en given urankugle er neutronindfangningen pr.fission 0,4, neutronundvigelsen pr fission 1,8 neutroner. vis at kuglen er underkritisk. Kuglens radius er 8cm, der tilføjes nu me... -
Hjæælp, hvor meget strålling kommer der igennem blyglasset!
ForumindlægHej! Jeg har siddet fast på en opgave i fysik. Det handler om et PET scanner og om hvor stor en brøkdel af strållingen, der trænger igennem blyglasset. Jeg har informationerne: Den lineære absorptionskoefficient 63,0 m^-1 Strållingsintensiteten ved pet-scanneren: 2,55*10^9 Tykkelsen af blyglas ... -
Newton/Kraft
ForumindlægHej SP! jeg har fået en fysik en aflevering, som jeg nemlig ikke kan starte på. Jeg håber i kan hjælpe mig, med. 1) Beregn kræften fra 1,0kg loddet. 2) Find størrelsen af de vandrette og lodrette kræfter. Vi at summen af alle de vandrette kræfter er nul (positive til højre, negative til vens... -
SRO - hoppende bolde kvotientrækker
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder og er i gang med min SRO (matematik og fysik) og skal finde den (teoretiske) samlede hoppetid for en bold, ved brug af uendelige rækker. Jeg har formlen for summen af rækken, men jeg er i tvivl om, hvad mit a og q skal være? Jeg kender: tab af mekanisk energi pr. hop ... -
Hjælp til excitering
ForumindlægHej folkens. Jeg har brug for hjælp til en opgave der lyder sådan her: Et hydrogen atom befinder sig i grundtilstanden. beregn den energi, der skal tilføres for at blive exciteret til tilstand nummer 2, 3 og 4. Jeg har få et en ligning af min lære, som jeg skal bruge, den ser sådan ud: Efoto... -
Gennemsnitlige effekt og mekanisk energi
ForumindlægHej alle sammen Jeg er i gang med et opgavesæt i fysik, og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal gribe min opgave an. Det er opgave 2.b - kan ses i den vedhæftede PDF-fil. Men opgaven går ud på at man skal bestemme den gennemsnitlige effekt, hvormed gnidningskraften har omsat mekanisk energi... -
STX - HVILKEN LINJE?
ForumindlægHey, Alle sammen. Jeg skal snart have udfyldt min ansøgning til optagelse. dk. Jeg har tænkt mig at tage en STX, jeg er dog stadig i tvivl om hvilken studieretning jeg burde vælge. Jeg er god til historie, samfundsfag, engelsk, dansk og fysik (Jeg får ca. 10). Lige nu står jeg mellem linjeerne s...
