Søgning på: kemi eksamen 2010 stx a. Resultater: 16681 til 16700 af 176544
-
Er eksamen vigtig for Gym?!?!?!?
ForumindlægVil lige spørge om eksamen er vigtig for Gymnasiet???!?!? -
24-timers eksamen engelsk
ForumindlægHvad gør man med en 24-timers eksam? -
3a-b(-2a+3a)=a+3b
Forumindlæg3a-b(-2a+3a)=a+3b nogle der kan hjælpe, ved ikke helt hvor jeg begynder -
Bevis for a,b,c i andengradspolynomiun
ForumindlægHejsa, er der nogen som kan hjælpe med at vise og forklare et bevis for a,b,c i et andengradspolonomium? det ville være en stor hjælp tak :) -
Find fælles faktor ab+a ?
ForumindlægFind fælles faktor ab+a ? + Er dette rigtigt (x – 3)^2 – (x – 2)^2 = 2x^2-10x+13 ? På forhånd mange tak for hjælpen -
beregn a, b og c i andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg skal beregne a, b og c i et 2. gradspolynomium ud fra følgende oplysninger: det har rødderne(nulpunkterne) 1 og 4, og f(2)=-4 Håber der er nogen der kan hjælpe! -
(a^2-b)* øverest på første brøkstreg (b^-a) nederest på første brøkstreg (a-b) - ny brøkstreg øverest 4 og nederest (a+b)
Forumindlægnogen der kan hjælpe. mvh k -
Fysik Eksamen FSA 09.
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til eksamen, så jeg har derfor nogle spørgsmål til følgende emner: 1) Magnetisme 2) Syre&Baser 3) Radioaktivitet Derfor vil jeg gerne have nogle spørgsmål besvaret. 1) Hvad kan man bruge de forskellige former for magentisme til i hverdagen: Induktion, Elektromagnetisme,... -
Gælder Bonus A for IB eleverne?
ForumindlægHej! Jeg ville spørge om Bonus A gælder også for eleverne efter IB. Hvor mange fag på Higher Level skal man har for at har mulighed til at gange sit gemmensnit med 1,03 (hvis den gælder)? På forhånd tak. :) Sceptyczka -
trigonomisk funktion: beregn a og d
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave der lyder således.. f(x)=a*sin?(2x)+d , x? [0;π] Det oplyses, at f(0)=3 og f(1/4 π)=5 Jeg skal beregne a og d, hvordan gør jeg det? På forhånd tak! -
projektion af vektor a på vektor b?
Forumindlæga= 1 over 2 , b= -10 over 20. (a og er vektorer) 30/500 •(-10 over 20) = -3/5 over 6/5(vektor b) Jeg forstår ikke hvordan min lærerbog kommer frem til dette facit? Udmiddelbart ville jeg tro at (-10 over 20) skulle ganges med brøken, men dette er itydeligvis ikke rigtig? Projektionen... -
Ligning for kugle som tangere planen a
ForumindlægJeg har fået en opgave som hedder: Bestem en ligning for kuglen med centrum i P(7,3,-2) og som tangerer planen a: 2x-y-2z-6=0 Mit umiddelbare bud var at bruge planens normalvektor og punktet P til at finde skæringspunktet med planen a for til sidst at bestemme længden af vektoren mellem P og sk... -
bestem tallet a, så x = 2
ForumindlægHej! Jeg har brug for hjælp til denne opgave! Opgaven lyder: bestem tallet a, så x=2 er løsningen til ligningen x^3 + ax^2 - x - 5 = 0 -
f(x)=a*b^x
ForumindlægEr der nogen der kan huske hvis man følgende funtion der står på denne måde: f(x)=a*b^x, hvordan kan man så vide om grafen er aftagende eller voksende? -
Kronik 2009 dansk eksamen
ForumindlægNogen kompetente mennesker derude, som gider kigge min kronik igennem ( den med sandhedens time) og komme med en karakt? thanks. -
Vejledende løsninger til VØ A Trojka
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med disse? Der er tale om bind 1. -
Hjælp til spørgsmål om celler i biologi - eksamen
ForumindlægHej, Jeg er gang med at lave en disposition til min biologi eksamen, men forstår ikke helt hvad der menes med den sidste del af dette spørgsmål, så håber der er en der kan forklare mig det: Redegøre for hvordan celler deler sig ved henholdsvis mitose og meiose, og giv eksempler på en m... -
Engelsk grammatik - eksamen
ForumindlægHej med jer, Jeg skal til eksamen i skriftlig engelsk på torsdag. Jeg har altid haft det svært med grammatik i alle fag - det vil simpelthen ikke hænge fast.... Men man kan jo ikke være lige god til alt :) Jeg vil dog lige høre her om der er nogle der har gode måder at læse grammatik op på, ... -
a og b i "den afledede funktion" - hjælp!!
ForumindlægDen afledede funktion f’(x) er lig ??^3 + ??^2 − 4?? − 4 f’(x) kan derfor skrives som (?? + 1) · (?? + ??) a) Bestem hvad der skal stå på a og b’s plads og prøv derefter at gange de to parenteser sammen (se om det giver det ønskede). b) Benyt f’(x)= (?? + 1) · ... -
Linje med design og matematik? Erfaringer.
ForumindlægHejsa Jeg går i 8. klasse og er begyndt at spekulere på, hvad jeg videre vil efter folkeskolen. Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil uddanne mig til, men enten skal det være noget med fysik/kemi, eller noget helt andet og kreativt med noget design. Så fandt jeg en linje på STX der hedder: Matematik ...
